ska jag göra abort..?
Vi blev kära fort, sambos direkt och gravid efter 5 månader.. nu är jag i 11e veckan och allt kändes menat.
Han har inte alltid varit snäll undertiden, skällt och gapat, tagit i lite hårt i armen osv. han har varit stressad, jag fattar men jag har också blivit rädd.
Han ljuger en del, undanhåller sanningar han vet att jag skulle bli förtvivlad av att höra. Smygköpt kokain, stora (lyxfällan aktigt) lån man skyllt på ex, löften om boende och jobb som plötsligt rycks under mattan så jag står både bostad och arbetslös nu. framtiden är oviss och jag känner mig helt ensam i beslut och planer.
Han har ett barn sedan tidigare (15 år) och dom bor tillsammans vv hos min killes föräldrar? nu kommer mitt egentliga problem. sonen får göra typ precis vad han vill. det finns ingen omvärldsanalys på vilka områden som är farliga, hur man tar sig till träningar och vad man tränar. nu är sonen på en boxningsklubb där den tidigare ?storstjärnan? har suttit inne för att han försökte mörda min bror. nyligen låste han in och torterade samt våldtog en tjej? mot alla odds så överlevde min bror. men nu går alltså mitt nya bonusbarn där och jag har ingenting att säga till om. det känns fruktansvärt att veta att han åker dit själv och umgås med ?hans gamla gäng..? min kille säger att han sagt till om körning men när jag läste hans sms så var det inte alls så? raka motsatsen?
Ska jag göra abort? kommer det bli för jobbigt med pappan?