Anonym (Råd) skrev 2023-10-28 13:32:31 följande:
Jag har kommit fram till att jag inte tror på att dela allt i delar. Det blir svårt att räkna ut vem som förbrukar mest el, vems mat som blir dyrast osv. Han äter glutenfritt.
Ska vi dela Spotify och Netflix på 3? Ska jag betala av hans fackavgift då hemförsäkring ingår i den? Var drar man gränsen? Ska man dela upp vem som använder Spotify mest och betala utifrån det? Slitage av möbler?
Jag tänker att vi flyttar ihop som en familj. Varför dela hyran på tre? Mitt barn har ingen inkoms.
Varför räkna vem som äter mest? Var drar vi gränsen? Ska jag betala mer i el för att jag är hemma mer? Jag tycker det är svårt och jag försöker tänka på hur det vore om jag hade flyttat in hos honom med ett barn. Vi räknar inte idag på vem som betalar mest, men förstår att det är annorlunda om man bor ihop.
Till en början med.. Läs vad folk verkligen skriver i sina svar till dig.
Det är rätt så kontraproduktivt av dig att skriva "mitt barn har ingen inkomst". Nej ingen har hävdat detta.. Och du jag har mycket svårt att tro att folk kommer att säga detta också.
Det folk skriver är att DU skall stå för DITT barns utgifter.. DU tillsammans med
barnets riktiga pappa.
Din nya pojkvän (snart blivande sambo) skall INTE stå för ditt barns utgifter.