• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Cececilia
    fancyr skrev 2023-12-13 18:31:33 följande:

Alltså vet att detta är väldigt tidigt och kanske bara är inbillning men har som molvärk som ger molande värk i ländryggen och i låten. jag har oxå stickningar på blygdbenet och i äggstockarna. jag är extremt trött och frusen av mig. Mer än vanligt. 

sist Jag var gravid var 12 år sen så minns Inte hur det var då med symtom. 

läser i flera trådar att många ändå kan känns symtom äl+3 och framåt , kanske t.o.m. är äl+4 . vad tror ni? 

Tror absolut att man kan känna symtom tidigt, men de beror troligen på progesteron och hormonskifte än graviditet. Det måste ju ha fäst och sen dröjer det ju lite innan hcg ökar. 

har loggat mina cykler och alla symtom i nöstan ett år utan att ha blivit gravid. Och har haft alla möjliga symtom innan bim. 

med det sagt så utesluter det inte att du kommer få ett plus 🤞

• fancyr
    Cececilia skrev 2023-12-13 18:38:12 följande:

Tror absolut att man kan känna symtom tidigt, men de beror troligen på progesteron och hormonskifte än graviditet. Det måste ju ha fäst och sen dröjer det ju lite innan hcg ökar. 

har loggat mina cykler och alla symtom i nöstan ett år utan att ha blivit gravid. Och har haft alla möjliga symtom innan bim. 

med det sagt så utesluter det inte att du kommer få ett plus 🤞

Så kan det säkert vara 
  • Hejkoala

Idag kom mensen.. 3 dagar tidigt med.. sen värk i vänster äggstock.. så ingen bebis :( 

• Juliab
    Hejkoala skrev 2023-12-13 20:29:26 följande:

Idag kom mensen.. 3 dagar tidigt med.. sen värk i vänster äggstock.. så ingen bebis :( 

Beklagar 😢 
    Nya tag nästa månad. 💪🏻 🌷 
  • frankielovie

Mitt första inlägg här... Glad
    Jag har BIM den 24/12, på själva julafton! Spännande. Den här gången var BIM lite knepig att tolka eftersom jag hade äggvitesekret de dagar då min app (Flo och nu också Natural Cycles) indikerade ägglossning, men LH-testen var negativa.

Fortsatte ändå med ägglossningstesterna och den här veckan visade de positivt, trots frånvaro av äggvitesekret. Om ägglossningen är denna vecka skulle det betyda att den är en vecka senare än vanligt... lite svårtolkat. Jag har en regelbunden menscykel, så BIM den 24/12 känns mer rimligt, men vi får se.
    BIM 29/12 är ett alternativ om ägglossningen är senare.

24/12 - Frankielovie, första barnet, tredje försöket

• inezp
    frankielovie skrev 2023-12-14 10:12:19 följande:

Mitt första inlägg här... Glad
    Jag har BIM den 24/12, på själva julafton! Spännande. Den här gången var BIM lite knepig att tolka eftersom jag hade äggvitesekret de dagar då min app (Flo och nu också Natural Cycles) indikerade ägglossning, men LH-testen var negativa.

Fortsatte ändå med ägglossningstesterna och den här veckan visade de positivt, trots frånvaro av äggvitesekret. Om ägglossningen är denna vecka skulle det betyda att den är en vecka senare än vanligt... lite svårtolkat. Jag har en regelbunden menscykel, så BIM den 24/12 känns mer rimligt, men vi får se.
    BIM 29/12 är ett alternativ om ägglossningen är senare.

24/12 - Frankielovie, första barnet, tredje försöket

Jag, inklusive många andra, har äggvitesekret ganska långt innan själva ägglossningsdagen! Och precis som du skriver så finns då inte sekretet kvar på dagen för varken LH-peak eller nästkommande dagar.
    Trots att man har en regelbunden cykel så kan ju kroppen bli lite knäpp ibland och flytta på ÄL.

Skulle mao eventuellt lita på testerna (i kombination med tempen) :) 
    Håller tummarna för dig! Glad

• pannkakssmet

Hej på er! Skulle behöva era ögon och åsikter om dessa test är positiva eller om det är precis på gränsen att äl sker snart. Börjar testa tidigt då jag fick äl CD 10 förra cykeln.

Dagens test, CD 10. NC säger positivt på detta och tidigare test? Premom anger detta som 0.63/hög.

La det intill de tidigare testerna men de har torkat och är svåra att "jämföra" med. Dagens längst ner. NC har tolkat alla som positiva, men inte premom. Är dagens test jag är osäker på, tidigare har jag tyckt varit svagare än kontrollstrecket. 

• fancyr
    pannkakssmet skrev 2023-12-14 14:14:13 följande:

Hej på er! Skulle behöva era ögon och åsikter om dessa test är positiva eller om det är precis på gränsen att äl sker snart. Börjar testa tidigt då jag fick äl CD 10 förra cykeln.

Dagens test, CD 10. NC säger positivt på detta och tidigare test? Premom anger detta som 0.63/hög.

La det intill de tidigare testerna men de har torkat och är svåra att "jämföra" med. Dagens längst ner. NC har tolkat alla som positiva, men inte premom. Är dagens test jag är osäker på, tidigare har jag tyckt varit svagare än kontrollstrecket. 
    Skulle nog säga att sista är positivt men jsg är inte proffs
  • pannkakssmet
    fancyr skrev 2023-12-14 14:20:31 följande:
    Skulle nog säga att sista är positivt men jsg är inte proffs
    Tack för svar!

Både sambon o jag har legat sjuka så inte blivit mycket mys, taskigt o missa sina chanser pga det. Men får ta tag i det nu o hoppas på det bästa ☺️
  • DrömlivetiHD

Äntligen händer det nått här! Tycker dagarna sen mensen gått i snigelfart. Men nu är äntligen ÄL här 🙏

Svar på tråden Bim december 2023