Min man mår så dåligt av sin tunnhårighet
Är gift med världens underbaraste och i mina ögon snyggaste man. Han är 40. I flera år har han gradvis börjat bli tunnhårig och få allt högre hårfäste. Redan på tiden då han hade en riktigt tät kalufs sa han att hans mardröm var att bli flintskallig.
Nu har det nått den punkt att han nästan inte har något hår kvar uppe på huvudet, det är väldigt glest med stora kala fläckar. Han han försöker maskera det genom att kamma bak det hår som växer framme och på sidorna, men det lurar ingen om man säger så. Ju mer han försöker, desto tydligare blir det nästan.
Jag märker att han på riktigt mår mycket dåligt av detta och ofta nojar sig över hur han ser ut. Jag påminner honom hela tiden om att jag tycker att han är skitsnygg precis som han är. Han skulle verkligen klä i helrakat huvud, och då skulle det bli mycket mindre tydligt än nu ner det är glesa hårtestar överallt, men det tror jag inte kommer att hända. Jag har också sagt att jag absolut inte skulle döma honom om han vill göra en transplantation eller bära toupé eller tatuera hår, men det tycker han känns pinsamt.
Som sagt. Jag tycker att han är finast i världen helt oavsett. Men det är jobbigt att se hur det knäcker hans självkänsla, och att han samtidigt inte vill/vågar göra något åt det.
Ni män som haft samma problem, eller ni kvinnor som haft partners med samma problem. - Hur ska jag stötta på honom på ett bra sätt?