• Anonym (Frugan)

Min man mår så dåligt av sin tunnhårighet

Är gift med världens underbaraste och i mina ögon snyggaste man. Han är 40. I flera år har han gradvis börjat bli tunnhårig och få allt högre hårfäste. Redan på tiden då han hade en riktigt tät kalufs sa han att hans mardröm var att bli flintskallig. 

Nu har det nått den punkt att han nästan inte har något hår kvar uppe på huvudet, det är väldigt glest med stora kala fläckar. Han han försöker maskera det genom att kamma bak det hår som växer framme och på sidorna, men det lurar ingen om man säger så. Ju mer han försöker, desto tydligare blir det nästan.

Jag märker att han på riktigt mår mycket dåligt av detta och ofta nojar sig över hur han ser ut. Jag påminner honom hela tiden om att jag tycker att han är skitsnygg precis som han är. Han skulle verkligen klä i helrakat huvud, och då skulle det bli mycket mindre tydligt än nu ner det är glesa hårtestar överallt, men det tror jag inte kommer att hända. Jag har också sagt att jag absolut inte skulle döma honom om han vill göra en transplantation eller bära toupé eller tatuera hår, men det tycker han känns pinsamt.

Som sagt. Jag tycker att han är finast i världen helt oavsett. Men det är jobbigt att se hur det knäcker hans självkänsla, och att han samtidigt inte vill/vågar göra något åt det.

Ni män som haft samma problem, eller ni kvinnor som haft partners med samma problem. - Hur ska jag stötta på honom på ett bra sätt?

• Svar på tråden Min man mår så dåligt av sin tunnhårighet
  • Anonym (Ego)

Oj, vad jobbigt. Tror att du gör helt rätt men för honom är det onekligen ett problem. Skulle han bli putt om du föreslog tupe eller hårtransplantion? 

• Anonym (Gyhjbhffrhjkk)

Min man var tunnhårig redan när vi träffades, han la massor av pengar på olika medel som skulle hindra att han blev mer tunnhårig. Han kände sig nog lite osäker da han hade tjockt och lockigt hår när han var yngre. 

Jag sa tidigt att han skulle vara skitsnygg i helrakat och att jag tycker att män som Jason Statham och Vin Diesel mfl är sexiga och ser manliga ut. Efter det började han raka huvudet och det klär honom verkligen. 

Fortsätt peppa honom så kanske han kommer på andra tankar tillslut. 

• Anonym (Minna)

Skulle aldrig dejta en tunnhårig man, men det är jag och alla tänker inte så. 

• Core

Jag har en satans massa hår, och skulle nog hamna i en svacka om det började tunna ur. Däremot hade jag rakat av allt på en gång, för att slippa tänka på hur det hela tiden blir tunnare 

• Anonym (Minna)
    Anonym (Gyhjbhffrhjkk) skrev 2023-11-02 19:26:24 följande:

Min man var tunnhårig redan när vi träffades, han la massor av pengar på olika medel som skulle hindra att han blev mer tunnhårig. Han kände sig nog lite osäker da han hade tjockt och lockigt hår när han var yngre. 

Jag sa tidigt att han skulle vara skitsnygg i helrakat och att jag tycker att män som Jason Statham och Vin Diesel mfl är sexiga och ser manliga ut. Efter det började han raka huvudet och det klär honom verkligen. 

Fortsätt peppa honom så kanske han kommer på andra tankar tillslut. 

Nu är ju Statham och Diesel två av världens mest kända skådespelare med saftiga förmögenheter också, kanske spelar in en liiten roll...
  • Anonym (Gyhjbhffrhjkk)
    Anonym (Minna) skrev 2023-11-02 19:30:19 följande:
    Nu är ju Statham och Diesel två av världens mest kända skådespelare med saftiga förmögenheter också, kanske spelar in en liiten roll...
    Spelar vilken roll då exakt? 
  • Core
    Anonym (Minna) skrev 2023-11-02 19:27:50 följande:

Skulle aldrig dejta en tunnhårig man, men det är jag och alla tänker inte så. 

Alla har vi preferenser, men att känna sig tvungen att kommentera det i en tråd som handlar om män som mår dåligt av sin tunnhårighet tyder på något i din egen person som inte är särskilt attraktivt 
  • Lönnsirap
    Anonym (Frugan) skrev 2023-11-02 18:31:43 följande:
    Min man mår så dåligt av sin tunnhårighet

Är gift med världens underbaraste och i mina ögon snyggaste man. Han är 40. I flera år har han gradvis börjat bli tunnhårig och få allt högre hårfäste. Redan på tiden då han hade en riktigt tät kalufs sa han att hans mardröm var att bli flintskallig. 

Nu har det nått den punkt att han nästan inte har något hår kvar uppe på huvudet, det är väldigt glest med stora kala fläckar. Han han försöker maskera det genom att kamma bak det hår som växer framme och på sidorna, men det lurar ingen om man säger så. Ju mer han försöker, desto tydligare blir det nästan.

Jag märker att han på riktigt mår mycket dåligt av detta och ofta nojar sig över hur han ser ut. Jag påminner honom hela tiden om att jag tycker att han är skitsnygg precis som han är. Han skulle verkligen klä i helrakat huvud, och då skulle det bli mycket mindre tydligt än nu ner det är glesa hårtestar överallt, men det tror jag inte kommer att hända. Jag har också sagt att jag absolut inte skulle döma honom om han vill göra en transplantation eller bära toupé eller tatuera hår, men det tycker han känns pinsamt.

Som sagt. Jag tycker att han är finast i världen helt oavsett. Men det är jobbigt att se hur det knäcker hans självkänsla, och att han samtidigt inte vill/vågar göra något åt det.

Ni män som haft samma problem, eller ni kvinnor som haft partners med samma problem. - Hur ska jag stötta på honom på ett bra sätt?

Jag tänker att man bör vara ärlig mot sin partner och personligen tycker jag det är mer sexigt att stå för den man är, en att halvhjärtat försöka göra det bästa av situationen.

I klarspråk. Antingen klipper man kort, så att det tunnhåriga är obefintligt... Eller så siktar man på en lösning som folk faktiskt inte ser, dvs välskött tupé, eller transplantation.

I min värld är klippa kort det mest rimliga för de flesta som jag troligen skulle leva med, men har ni massor av pengar över, så är det ju smart att faktiskt undersöka vad en tupé skulle kosta, och testa hur ofta han behöver klippa övrigt hår och byta till en fräsch.
  • Anonym (Frugan)

Minna, själv tycker jag inte att någon människas hela attraktionsvärde sitter i håret och jag skulle aldrig kunna lämna mitt livs kärlek sedan 15 år pga en utseendeförändring. Men folk är olika.

• Tow2Mater

Men oj, att säga du absolut inte skulle döma honom om han vill göra en transplantation eller bära toupé låter ju som att få höra att han absolut inte skulle döma dig om du ville sätta in större bröst eller bära push-up BH. Kanske tänka mer på hur man uttrycker sig så det inte skapar mer dåligt mående kan vara ett tips för att stötta.

Svar på tråden Min man mår så dåligt av sin tunnhårighet