• Anonym (Mamma)

Mer än underhåll?

en pappa som betalar underhåll eftersom Barnen är där sällan, borde han hjälpa till att betala saker som barnen gör? Fritidsintressen tex
    eller har han gjort sitt genom att betala underhåll?

• Svar på tråden Mer än underhåll?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ballskatt) skrev 2023-11-06 18:56:14 följande:
    Det där har du missförstått, kolla min signatur så fattar du nog;)
    Det kanske är en geografisk skillnad? Lite som skillnaden mellan kex och chex ;)
  • Anonym (JB)

Inte mycket du kan göra åt det. Om pappfiguren tjänar bra kan du stämma på högre underhåll. 
    Hoppas barnen vet hur vidrigt snål pappan är. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (JB) skrev 2023-11-06 19:34:46 följande:

Inte mycket du kan göra åt det. Om pappfiguren tjänar bra kan du stämma på högre underhåll. 

O ja det vet dom. 
  • Anonym (s)
    Anonym (JB) skrev 2023-11-06 19:34:46 följande:

Varför hoppas du att en förälder är så låg att man drar in barnen?
  • Anonym (s)

Varför är inte pappan mer delaktig i barnens liv? Varför kan barnet bo hos pappan och dig varannan vecka? Så sjukt med föräldrar som inte tar ansvar och ger av sin tid till barnen. Det borde betyda mer än att rå mer pengar utöver underhåll. Du får väl inte bara underhåll, borde komma barnbidrag/studiebidrag och sen ska även du stå för kostnader. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (s) skrev 2023-11-06 20:07:08 följande:

Varför är inte pappan mer delaktig i barnens liv? Varför kan barnet bo hos pappan och dig varannan vecka? Så sjukt med föräldrar som inte tar ansvar och ger av sin tid till barnen. Det borde betyda mer än att rå mer pengar utöver underhåll. Du får väl inte bara underhåll, borde komma barnbidrag/studiebidrag och sen ska även du stå för kostnader. 

Han vill helt enkelt inte. Jättetråkigt men jag har försökt i så där 10 år men han vill inte bara
  • Anonym (P)

Tyvärr finns det pappor (kanske kvinnor också men inte min erfarenhet), som betalar det minsta möjliga och ingenting mer. Men jag tror det även finns pappor som inser att underhåll är en väldigt liten del av vad som det faktiskt kostar att ha barn - om man nu vill unna sitt barn mer än mat på bordet. Semestrar, hobbys, fritidsaktiviter osv täcker inte ett futtigt underhåll

• Anonym (vänster är ett skällsord)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-06 16:47:52 följande:
    Plus VAB, större boende, större bil, semestrar, barnomsorgskostnader, hygien, försäkring, möbler mm. 

Det är tyvärr inte så billigt som vissa tror att ha barn. 

Ca 13000/månaden för en åttaåring med normala utgifter. 

www.lansforsakringar.se/stockholm/privat/bank/ekonomitips/familjeekonomi/sa-mycket-kostar-det-att-ha-barn/ 
    Make till verklighetsfrånvänd kalkyl har jag aldrig stött på....

Mina barn är inte långt från 8år, så enligt detta skulle de då kosta mig 26.000:-/mån??

Jag står för alla kostnader kring mina barn, trots att de bor halvtid hos mig.....
    Jag har även bil, båt, sommarstuga, motorcyklar och hobbybilar och en hel del andra utgifter utöver barnen.
    Ja kommer inte upp i 26.000:-/mån i utgifter totalt, inkl alla mina egna leksaker, mat åt mig, hela min boendekostnad....

Vem faan kan påstå att det kostar 13.000:-/mån att försörja en 8åring unge?

• Tow2Mater
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-11-06 22:31:08 följande:
    Make till verklighetsfrånvänd kalkyl har jag aldrig stött på....

Mina barn är inte långt från 8år, så enligt detta skulle de då kosta mig 26.000:-/mån??

Jag står för alla kostnader kring mina barn, trots att de bor halvtid hos mig.....
    Jag har även bil, båt, sommarstuga, motorcyklar och hobbybilar och en hel del andra utgifter utöver barnen.
    Ja kommer inte upp i 26.000:-/mån i utgifter totalt, inkl alla mina egna leksaker, mat åt mig, hela min boendekostnad....

Vem faan kan påstå att det kostar 13.000:-/mån att försörja en 8åring unge?
    Man kan ju undra vart en normal 3-åring reser for 12000 per år....
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-11-06 17:10:40 följande:

Lustigt att ni nämner vab. 

karln har fem barn, äldsta strax över 30. aldrig vabbat i sitt liv. Inte föräldraledig heller

Men det visste du såklart när du bestämde dig för att skaffa barn med honom. 
Svar på tråden Mer än underhåll?