Mer än underhåll?
en pappa som betalar underhåll eftersom Barnen är där sällan, borde han hjälpa till att betala saker som barnen gör? Fritidsintressen tex
eller har han gjort sitt genom att betala underhåll?
en pappa som betalar underhåll eftersom Barnen är där sällan, borde han hjälpa till att betala saker som barnen gör? Fritidsintressen tex
eller har han gjort sitt genom att betala underhåll?
Du kan alltid fråga om han vill vara med och betala på fritidsaktiviteter etc. Men han har tyvärr ingen skyldighet att bidra om han betalar underhållsbidrag/underhållsstöd.
Tyvärr är samhället så att vissa kan betala sig ur sitt ansvar.
Tänk på att barnets kostnader räknas: barnbidraget, underhållet från andra föräldern och din del som ska vara lika stor. Det blir ca 6000 kr.
Mer än så i månaden bör ett barn inte kosta i mat, kläder och fritidsintressen.
Tänkte väl mest på när de är nåt extra så där som är en större kostnad.
Ena barnet är fortfarande 15 år. Men han har ju inte brytt sig om att ens vilja umgås med barnet så han skiter väl i hennes intressen antar jag.
Lustigt att ni nämner vab.
karln har fem barn, äldsta strax över 30. aldrig vabbat i sitt liv. Inte föräldraledig heller
Mrs Moneybags
Jag har själv varit ensamstående med 2 barn i 5 år nu, med enbart underhåll från FK eftersom pappan inte har någon inkomst, han har dem inte ens varannan helg och betalar alltså noll kr för sina barn.
Jag menade inte att ett barn inte kostar mer, jag menade att det är samhällets minimum vad ett barn kostar och behöver.
Jag skrev också att tyvärr kan föräldrar betala sig ur sitt ansvar.
Många andra i min situation får fullt uh och den andra föräldern har barnen vh och slipper alltså matkostnaden 4 dagar/mån, det gör inte jag.
Mrs Moneybags
Jag har själv varit ensamstående med 2 barn i 5 år nu, med enbart underhåll från FK eftersom pappan inte har någon inkomst, han har dem inte ens varannan helg och betalar alltså noll kr för sina barn.
Jag menade inte att ett barn inte kostar mer, jag menade att det är samhällets minimum vad ett barn kostar och behöver.
Många andra i min situation får fullt uh och den andra föräldern har barnen vh och slipper alltså matkostnaden 4 dagar/mån, det gör inte jag.
Mrs Moneybags
Nej ts. Har han betalat underhåll så har han gjort sin monetära plikt. F*ttskatt, även kallad.