• EpicF

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 09:40:44 följande:
    Du tycker alltså dom bara ska komma förbi mig och plocka de då???
    Skrev jag det? 

Nej, det gjorde jag inte. Men om din sin vill ha med Nintendot och soc anser att det skulle vara bra för sonens välmående, så är du rätt korkad som inte går med på det. 

Som förälder ska man göra allt för sitt barns välmående. Du gör däremot inte det vilken kan vara en orsak till omhändertagandet. 
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 09:53:25 följande:
    Ska dom ge mitt barn Nintendot, då får dom helt enkelt skriva på ett kontrakt på hyra, för att jag kan inte garantera att dom bara låter mitt barn spela på de och hindrar deras egna barn spela på de.

Och när sa jag att mitt barn var en pojk?
    Nej, de gör det inte. Du ger själv ditt barn nintendot för din sons välmående. Socialen är enbart mellanhand för leverans. 

Eller så kan du säkert ta med det vid nästa umgänge. 

Nej, ditt barn kan lika gärna vara en flicka. Men summan blir detsamma, du borde bry dig om ditt barn. 
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 10:31:35 följande:
    Hur kan jag då vara säker att ENBART mitt barn spelar på de?
    Om ditt barn vill låna ut spelar så gör h*n det. Så nej, du kan aldrig garantera att bara ditt barn spelar. 

Varför är du så emot ditt barns bästa? 
  • EpicF

Ts: Och varför ska de andra barnen göra egna profiler? 

Ja, slits gör det oavsett vem som använder det. Varför ska du ha nytt minneskort? 

• EpicF

Anonym (Kim): Ts kan aldrig kalla sig mamma och har aldrig kunnat heller då han är en man (eller iallfall manligt kön) och då är pappa (på papperet iallafall). 

• EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:14:34 följande:
    Duh...??? Det finns inte något integrerat minne i en vanlig Nintendo Switch.
    Profiler och sparade spel tar minnesplats Duh!! Artard!!!
    Du behöver fortfarande inte något nytt minneskort. Och det behövs inte heller görs nya profiler. 

Du fokuserar på helt fel saker. Fokusera på relationen till ditt barn och ditt barns välmående istället för ett jävla skitspel. Och ta itu med ditt spelmissbruk! 

Och nej, jag är ingen en artard (ja, jag vet vad det betyder...)
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 11:22:59 följande:
    Spelmissbruk??
    Ja, jag ska sitta på bidrag och bara sitta hemma och spela spel 24-7 tills jag går i pension. Ska bli så jävla skönt att inte jobba eller ta något ansvar.
    Bara leva på nudlar och ravioli på burk till jag dör...

ÄR DU HELT PUNDAD?
    Uppenbarligen är spelen mera värd för dig än ditt barns välmående. Så ja, det är att bara spelmissbrukare. Och nej, jag är inte helt pundad men du verkar vara. 
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 12:14:15 följande:
    Då byter vi ...

Pedin i phith in aniron, a nin ù-cheniathog:
    Ok, gör det då. Ingen kak hindra dig. 

Men du borde lägga fokus på att få en relation till sitt barn och göra allt för att så småningom få tillbaka vårdnad. Och det innebär inte att sitta på familjeliv och vara uppkäftig och omogen. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..