• EpicF

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

HeiHei skrev 2023-11-16 16:56:17 följande:
    Och vad har du för erfarenhet eller utbildning så att du kan gissa dig fram till det? Eller är de bara din egen slutsats?

TS har ju ännu inte skrivit om vilka punkter som gjorde att socialen valde att ingripa att ta barnet eller hur?
    Blir svårt då för vi "vanliga" svenssons att ge oss en ärlig version av det hela.

TS kanske hade kunnat lugna ner sig och kanske lagt ut en bit av utredningen eller domen så vi får veta exakt varför barnet blev omplacerat!!
    De går ju ändra namn om TS inte vill lämna ut sådant.
    Varför undrar du? 

Läs tråden istället så ser du. 

Varför barnet är omhändertagen är dock irrelevant. Det är relevant är att ts prioriterar bla spel istället för att skapa en relation till sitt barn, jobba på sitt föräldrarkspa och då gå föräldrskurser som bla Socialen erbjuder, prioritera sitt barns välmående och prioriterar att göra allt för att få tillbaka sitt barn. Detta struntar han i.

Istållet sitter han på familjeliv och uttrycker hat mot kvinnor, Socialen och allt och alla. Och förolämpar folk med ett hittepå-fantasy-språk. Och pratar om att han inte får spela för att soc ska ta hans nintedo. 

Och han skulle också på ex-frun som drog och stt soc drar upp gamla utredningar. Vilket innebär att det inte är första gången han har haft med soc att göra i förhållande till sitt barn. 

Tycker du det låter som en normalt funtad person?
  • EpicF

HeiHei: Jag frågade vad du tyckte. Även om du är psykolog så kan du ha en åsikt om du anser att ts är normalt funtad. Dvs om ts verkar vara en normal person. 
    Man behöver inte vara psykolog för att komma fram till om någon verkar vara normal eller inte... 

• EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 17:56:39 följande:
    Då läste du nog fel, jag sa att jag inte var psykolog.

"Om du har betett sig här tidigare föraråe jag varför ditt ex lämnade dig. Däremot borde hon ha tagit med sig barnet."

Detta skrev du tidigare och jag tycker att de var onödigt skrivet av dig, vi kan inte veta hur deras skilsmässa gick och vad orsaken var.
    Eftersom TS sagt att hon numera är försvunnen och inte har kontakt, då har vi dilemmat att inte höra hennes version av TS.
    Så på de du skrev tycker jag att du tagit lite förhastade slutsatser. 
    Och över om du inte är psykolog så har väl en åsikt.... Eller? 

Min åsikt om ts beteende. 

Mina slutsatser drar jag från tråden. Finns inget annat sätt att dra slutsatser på. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 18:06:18 följande:
    Jag väljer att inte ta en åsikt om det hela, eller slutsatser då de är så mycket vi inte fått veta av TS.

Nu säger jag inte att detta är en jämförelse som rör ämnet, men skulle du på allvar lägga ut en åsikt om jag bad dig felsöka om ett problem med hydrauliksystemet på en jordbrukstraktor utan att veta vad som är felet?
    Eftersom jag inte ved vad du pratar om så nej, ingen åsikt i det ämnet från mig. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 18:15:58 följande:
    Då kanske jag har fått dig att förstå att jag väljer att inte dra slutsatser när jag inte har hela historien.?
    För mig är det helt ok att du inte vill ha en åsikt i on ts är normal eller inte, eller väljer att inte säga din åsikt. 

Min poäng var att även om man inte är psykolog så kan man ha åsikter om någon är normal eller inte. Förstod du inte det? 

Dessutom baseras åsikter och slutsatser på den man vet. Även om det inte är hela historian. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 20:27:38 följande:
    Nope, jag är gift och vi har 3 barn tillsammans. vi har ett barn var från tidigare förhållanden och den 3:e fick vi i våras gemensamt. så jag är inte TS.
    Det vet vi tekniskt sätt inte. Eller hur? 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-16 21:22:47 följande:
    Ska du ha bildbevis nu också?
    Nej, varför skulle jag vilja ha det. Vi får utgå från att du talar sanning. Precis som vi utgår från det ts säger vi drar våra slutsatser och hsr våra åsikter om hans beteende, spelande etc. Även om vi inte vet vad soc säger eller vad hans ex säger. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 10:53:50 följande:

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

Sluta vara så "tantig" Ingen har väl kallat dina hobbyer för larviga eller?
    De flesta inte verkar vilja hålla vänlig ton? 

Har du ens läst tråden? Den som inte håller vänlig ton i tråden är ts. Ts är också den som kommer med personangrepp, kallar mig för prostituerad på ett fanasy-språk. Svarar inte på frågor och vill inte ha någon hjälp. Har fått massa tips av vad han kan göra, men väljer att ignorera de tipsen. 

Och jo, när man prioriterar ett spel framför sitt barn så blir det en löjligt hobby och man bör absolut växa upp. 
  • EpicF

HeiHei: Om du prioriterar din hobby/spelade över ditt barn så blir det löjligt. Och tragiskt. 

Men sån generellt så tycker jag personligen att spel-hobby är löjligt oavsett vad för spel. 

• EpicF

HeiHei: Dessutom borde ts växa upp, få ordning på sitt liv, få ett jobb och prioritera sitt barn. Så att han kan visa soc att han är en bra pappa som kan ta hand om sitt barn och så småningom få tillbaka sitt barn. 

• EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 11:31:13 följande:
    Tack för kritiken,, har du någon hobby jag kan kritisera dig om?
    Alla får absolut ha sin åsikt, men jag skulle gärna vilja utmana dig att  skriva ett inlägg om att MTG är löjligt i ett MTG forum.
    Varför skulle jag görs det? Eftersom jag inte håller med spel, oavsett om det är strategispel, sällskapsspel, tv/data-spel etc så hänger jag heller inte i dessa forum, och heller inte i MTG-forum. Vilket du borde förstå. 

Min hobby är träning och att vara ute i naturen. Du får gärna kritisera det och tycka att det är larvigt och löjligt. 

Däremot höll jag i min ungodm på med CS. Men jag växte upp och insåg att det för mig fanns andra mer intressanta saker att ha som hobby. 
  • EpicF

HeiHei: Nej, jag hänger inte på gym. Jag går på grupp-pass och tränar styrka, ibland ensam och ibland med min sambo. Är väl på gymmet 2-3 gånger i veckan ca. Men jag hänger inte där dagligen. 

• EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:33:25 följande:
    Man brukar vanligen inte träna i full skotermundering på gym... själv har jaf enbart på mig skotermundering när jag åker skoter på vintern. Gymmet tränar jag på året om i träningskläder. Och ja, man för en väldigt bra workout för hela kroppen på ett gym. Tillskollnad från när man kör med skoter. 

Och förövrigt då får jag gymkortet betalt av jobbet. 
  • EpicF

HeiHei: Du får gärna tycks gym är löjligt. Alla tycker inte om att gå på gym och det är helt ok eftersom vi alla är olika. 

Själv går jag på gym, promenader i skogen, cyklar i terräng, åker skoter, snowboard och på skidor utefter vad som passar för mig just den dagen. Vad säger att man inte kan göra allt? 

• EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:57:22 följande:
    Total workout fick man i början av 1900 på ett jordbruk UTAN gym, varför jobbar du inte med gammaldags jordbruk då istället?
    För att jag är utbildad sjuksköterska och jobbar och trivs med det. Och för att det idag inte lönar sig att jobba med jordbruk eller gammeldags jordbruk. 

Och också för att jag får min totala workout dels på gymmet och dels på andra sätt vilket också innebär att jag inte har något behov av att driva gammedags jordbruk. 

Men om du vill göra det så gör det då. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 13:06:01 följande:
    Om du vill gå tillbaka till stenåldern så gör det då. Du vet dem hade ingen skoter eller strategispel på stenåldern heller.... sådan du gillar. 
  • EpicF

HeiHei: Jag vet när stenålder slutade. Men jag pratade om just stenåldern, och inte om 1900-talet, eftersom du verkar gilla det gamla. 

• EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 15:11:36 följande:
    Vad säger att man inte kan göra allt?- Du kommer inte klara av att göra ALLT under en livstid.

Du har barn själv?
    Jag gör ju allt det jag vill och jag gjort det i mer än 20 år nu och har planer att fortsatta i minst 20 år till. 

Ja, jag har barn. 
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 15:37:12 följande:
    Och förlöjligar t om sällskapsspel, du måste vara tråkig.
    Nej, jag förlöjliga inte sällskapsspel. Jag tycker bara att strategi-sällskapspel är tråkiga ocj löjliga att hålla på med.

Jag tycker istället det är bättre att tända bålpannan i trädgården  eller gå ut i naturen och tända bål, och umgås med familjen. Det gör vi istället för att spela strategispel. Enda gången vi spelar spel är när vi spelar monopol med mina syskon på julaftonskvällen när vi virar jul med mon familj, det är tradition. 

Men du får gärna tycka jag är tråkig. Jag bryr inte om vad du tycker. 
  • EpicF
    Anonym (Kim) skrev 2023-11-17 16:35:23 följande:

Ja ni?! TS har lämnat tråden in kliver HeiHei och provocerar. Nu är ni låååångt bort från topic. 

Verkar inte spela så stor roll då ts till synes har lämnat tråden... 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..