• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:57:22 följande:
    Total workout fick man i början av 1900 på ett jordbruk UTAN gym, varför jobbar du inte med gammaldags jordbruk då istället?
    För att jag är utbildad sjuksköterska och jobbar och trivs med det. Och för att det idag inte lönar sig att jobba med jordbruk eller gammeldags jordbruk. 

Och också för att jag får min totala workout dels på gymmet och dels på andra sätt vilket också innebär att jag inte har något behov av att driva gammedags jordbruk. 

Men om du vill göra det så gör det då. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:57:22 följande:
    Total workout fick man i början av 1900 på ett jordbruk UTAN gym, varför jobbar du inte med gammaldags jordbruk då istället?

Och livslängden på den tiden var ungefär 60 år. Idag är den över 80. Varför gå tillbaka till en tid när man inte levde så länge?

• HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:04:01 följande:

Och livslängden på den tiden var ungefär 60 år. Idag är den över 80. Varför gå tillbaka till en tid när man inte levde så länge?

Har inte du överskridit den rekommenderade skärmtiden idag ännu?
    den du är så orolig över..
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 13:06:01 följande:
    Om du vill gå tillbaka till stenåldern så gör det då. Du vet dem hade ingen skoter eller strategispel på stenåldern heller.... sådan du gillar. 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 13:01:18 följande:
    För att jag är utbildad sjuksköterska och jobbar och trivs med det. Och för att det idag inte lönar sig att jobba med jordbruk eller gammeldags jordbruk. 

Och också för att jag får min totala workout dels på gymmet och dels på andra sätt vilket också innebär att jag inte har något behov av att driva gammedags jordbruk. 

Men om du vill göra det så gör det då. 
    Om resultatet skulle bli att min fru kommer att inleda en skilsmässa?
    Nej tack
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 13:09:07 följande:
    Om du vill gå tillbaka till stenåldern så gör det då. Du vet dem hade ingen skoter eller strategispel på stenåldern heller.... sådan du gillar. 
    Åja, mattesnillet 1900 var inte sten åldern, stenåldern slutade ju 2000 f.kr.
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 13:06:01 följande:
    Har inte du överskridit den rekommenderade skärmtiden idag ännu?
    den du är så orolig över..
    Nope. Sitter och jobbar med säkerhetsrutiner i några timmar till. Men är jobb dagen är över så blir det ingen mer skärmtid alls. 
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:25:02 följande:
    Nope. Sitter och jobbar med säkerhetsrutiner i några timmar till. Men är jobb dagen är över så blir det ingen mer skärmtid alls. 
    Inte ens tv?
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 14:08:24 följande:
    Inte ens tv?
    Inte ikväll
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:25:02 följande:
    Fokusera på säkerhetsrutinerna då, sitt inte och häng här...
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..