• Anonym (E)

Min dotter pratar om sin Dålig uppväxt

Är det här så illa? Min vuxna dotter på 30 år pratar ofta om sin barndom. Hon tycker hon far illa. Jag ansåg att hon hade det rätt bra, men på vissa plan hade hon det inte så bra. Men vi gjrode så gott vi kunde även om vi brast i vårat föräldraansvar ibland, men det gör dom allra flesta föräldrarna. Hon mår dåligt över att hennes pappa ofta fick vredesutbrott och skrek och svor och hotade oss. Då han kunde bli väldigt arg vissa gånger, speciellt om han blev väckt mitt i natten eller sent på kvällen att att barnen inte visade hänsyn till honom. Han kunde även säga att han ville ge henne en smäll så att hon somna. Han skrek håll käften och rusade och blev helt galen när han blev väckt vilket man Förstår då han skulle Upp vid 04:00? de här hände när barnen va omkring 7-12 år gamla. Min dotter är besviken på att jag lät det ske samt att jag visade efterlyst till henne när hon va 5-7 år, de va mycket våld och blod innehåll .. även att jag skrämde upp henne om artiklar som handlade om övergrepp och mobilstrålnings. Men jag gjorde de av omtanke och inget annat. Hur ska jag få henne att gå vidare? 

• Svar på tråden Min dotter pratar om sin Dålig uppväxt
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2023-11-17 17:00:43 följande:

Är helt seriös. Men glsd att era onödiga kommentarer inte är kvar 

Var det onödigt att fråga varför du inte svarar på några kommentarer?
  • Anonym (X)
    Anonym (E) skrev 2023-11-17 17:00:43 följande:

Är helt seriös. Men glsd att era onödiga kommentarer inte är kvar 

Därför du skriver saker som  hehe hehe?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (E)

Men ni förstår inte att ingen förälder är felfri. Jag gjorde mitt bästa efter mina egna förutsättningar 

• Anonym (N)
    Anonym (E) skrev 2023-11-17 23:38:57 följande:

Men ni förstår inte att ingen förälder är felfri. Jag gjorde mitt bästa efter mina egna förutsättningar 

Klart ingen förälder är felfri. Men du har gjort grova fel om tråden är sann. 
  • Anonym (X)

Det duger inte som ursäkt. Man kan inte komma undan med allt bara för att man säger att man gjort sitt bästa. Om ens bästa är för dåligt tar man emot hjälp så det blir tillräckligt bra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (X) skrev 2023-11-18 13:07:20 följande:
    Det duger inte som ursäkt. Man kan inte komma undan med allt bara för att man säger att man gjort sitt bästa. Om ens bästa är för dåligt tar man emot hjälp så det blir tillräckligt bra.
    TS insåg väl inte att hennes bästa var för dåligt.
  • Anonym (X)
    Anonym (Maria) skrev 2023-11-18 14:55:47 följande:
    TS insåg väl inte att hennes bästa var för dåligt.
    Att ha det som svar nu när det blivit uppenbart är dock undermåligt.
  • Anonym (Hemlis)

Gissar på att detta inte är ett serriöst inlägg med tanke på dina kommentarer.

MEN om det är påriktigt så hoppas jag din dotter säger upp kontakten med familjen, hon förtjänar bättre än en skit förälder som inte ens kan inse den har gjort fel. Vredesutbrott och hot mot barn, kom igen, pappan borde varit ute ur bilden vid första övertrampet.

• Anonym (F)

Ingen förälder är felfri. Men det du beskriver är extremt.

lyssna på din dotter. Sluta försök försköna hennes upplevelse och lyssna på hur hon faktiskt mår över detta.

Du gjorde det bästa utifrån dina förutsättningar? Men de förutsättningarna skulle du inte ha skaffat barn eller hållit ihop med en pappa som gjorde som han gjorde. Varför brann du inte av mot honom? 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (X) skrev 2023-11-18 23:21:20 följande:
    Att ha det som svar nu när det blivit uppenbart är dock undermåligt.
    Varför det? Du påstår att man skaffar hjälp, jag gav dig en tänkbar anledning till att så inte skett. Varför skulle man skaffa hjälp om man inte fattar att man behöver hjälp?
  • Agda90

Exakt så sa min pappa när jag som vuxen påpekat för honom att han gjort mig väldigt illa som barn när han höll fast mig så att jag hade blåmärke på armarna som var formade exakt som hans fingrar!

Han kunde inte förstå problemet. 

Många föräldrar som gör sina barn illa - både fysiskt och psykiskt- ursäktar sig ofta med att de inte visste bättre. Men jag tycker att det är en sjukt dålig ursäkt. Det är fortfarande misshandel
  • Anonym (X)
    Anonym (Maria) skrev 2023-11-19 00:39:46 följande:
    Varför det? Du påstår att man skaffar hjälp, jag gav dig en tänkbar anledning till att så inte skett. Varför skulle man skaffa hjälp om man inte fattar att man behöver hjälp?
    Därför att man inte tar snsvsr för sina brister då.

Om man bara hänfaller till att säga att man gjorde sitt bästa och liksom förväntar sig att det ska ge ett frikort till att det är okej, så anser jag att man har fel. 

Verkligheten är så att ibland är någons bästa inte gott nog. När det ger att nån annan skadas, ja, då är den personen som skadat skyldig, oavsett om den säger sig ha gjort sitt bästa.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 10:24:04 följande:
    Därför att man inte tar snsvsr för sina brister då.

Om man bara hänfaller till att säga att man gjorde sitt bästa och liksom förväntar sig att det ska ge ett frikort till att det är okej, så anser jag att man har fel. 

Verkligheten är så att ibland är någons bästa inte gott nog. När det ger att nån annan skadas, ja, då är den personen som skadat skyldig, oavsett om den säger sig ha gjort sitt bästa.
    För att kunnata ansvar för sina brister så måste man ju först vara medveten om dem, tänker jag iallafall. Jag pratar inte om att TS säga att man gjorde sitt bästa, utan om någon inte fattar att man har problem så söker man väl den personen inte någon hjälp heller
Svar på tråden Min dotter pratar om sin Dålig uppväxt