• EpicF

Jag blev för nervös under jobbintervjun = Fick inte jobbet

Eftersom de sökte erfarna servitörer och servitriser och du inte var det så var det därför du inte fick jobbet. Inte för att du var nervös. Många är nervösa på intervjuer och arbetsgivarna är vana vid det. 

Funderat på att studera? 

Vad var det som gjorde att du inte är berättigad till försörjningsstöd? 

• EpicF

Och nej, du ska absolut inte skicka ett mail till arbetsgivaren. Då riskerar du definitivt att göra bort dig. Potentiella arbetestgivare ger inte folk jobb pga deras personliga ekonomiska situation utan för deras kompetans. 

• EpicF

Vad för räkningar var det du betalade? 

Kam det vara räkningar som Socialen inte godkände då de inte är nödvändiga och det är därför du i deras ögon har överskott? 

Eller har du tidigare haft "onödiga utgifter"?

• EpicF
    Anonym (Patetisk och misslyckad) skrev 2023-11-18 10:59:11 följande:
    Det är det jag gjorde. De ansåg att jag hade ''överskott''. Av någon anledning. Jag ansökte just denna månad. Men eftersom det blev överskott förra månaden, så är det såhär denna månad också. Det är knepigt och förvirrade.

Men så ligger läget till.
    Överskottet kan ligga i att du inte hade betalat dina räkningar och hyra innan. Det brukar man normalt sätt göra innan man söker försörjningsstöd/ekonomiskt bistånd. 

Överskott är också att man har för mycket pengar över normen och då får ett överskott i socialen ögon. Hade du för mycket pengar över normen den månaden du sökte? 
Svar på tråden Jag blev för nervös under jobbintervjun = Fick inte jobbet