• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Anonym (Okej?) skrev 2023-11-22 23:23:04 följande:

Ok för att förtydliga för dig TS:

Om ni inte är gifta, så KOMMER sanningen komma fram oavsett. familjerätten tar DNA-test för att bestämma vem som är biologiska fadern. Så dina planer på att hemlighålla detta kommer inte att lyckas tyvärr. Din enda chans är att föregå familjerätten i det fall det är så att din sambo faktiskt är pappan i annat fall så kommer sanningen komma fram vare sig du vill det eller inte. 

om din sambo inte är pappan så har alla inblandade och i synnerhet barnet, rätt att få veta om sanningen. 

gifta sig innan jag föder? Då kommer jag undan
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 23:25:23 följande:

Denna tråd är nog bland de värsta jag läst någonsin i hela världshistorien. 

På vilket sätt?
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-22 23:41:34 följande:
    Herregud. Förstår inte att det ens finns såhär naiva människor i den här tråden?

TS har inget val!!! sanningen kommer att komma fram!! den som är bio pappan kommer att faställas av staten! Det är lagstadgat. Alla barn i Sverige som inte föds inom äktenskapet DNA-testas! Inget kommer att kunna vara hemligt mer än några månader till. 

jösses Amalia. vet ni ingenting om hur saker fungerar?
    Gifter mig snabbt?
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 00:11:12 följande:
    Precis, du har ju inte gjort något fel?! Det är ju snarare din sambo som gör fel när han inte gör andra på smällen!
    Ursäkta? Jag är en en gris
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 00:12:46 följande:
    Jag har frågat flera gånger nu VARFÖR du ska slippa konsekvenser och ditt enda svar är att du "VILL slippa"?!?

Igen då:
    Varför ska du inte drabbas?
    För att jag inte vill behandlad som ett svinn och känna mig som ett äckel. jag hatar att bli straffad 
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-23 00:17:02 följande:

TS förutsatt att detta är en riktig tråd så har jag bara följande att säga till dig: 

du har fått alla goda råd du kan få vad gäller att ta ett DNA- test innan en potentiell katastrof inträffar (som du uttrycker det). Hoppas att det är din sambo som är pappan. 

utöver detta vill jag säga till dig: du skriver att du kommer bli en bra mamma. Det är möjligt att du kommer bli en kärlekskull mamma. Men utöver det är det viktigt som förälder att kunna reflektera över sitt eget beteende, ta konsekvenser av sina handlingar, kunna bygga tillit i sina relationer, och inte ljuga för sin barn om så här viktiga saker. Samt försöka vara en bra förebild för sina barn. Där tror jag du har lite att jobba på. Med tiden hoppas jag att du mognar. 

Lycka till! 

ps. Alla kan göra misstag, men det viktiga är hur man reder ut dem. 

Tack, ja vi får se ut framtiden blir.

ja, kärleksfull mamma blir jag och jag är inte särskilt gammal så jag lär mig saker under tiden
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 00:32:31 följande:

Så alltså sammanfattningsvis:

TS har rätt att kalla andra trådstartare för äckliga. Alla får tycka vad de vill och vissa får tycka att TS är äcklig. Samtidigt är hon inte äcklig och man har inte rätt att skriva att hon är det. Samtidigt känner hon sig äcklig. Hon är dock inte äcklig och man får inte skriva så. Man får dock skriva så om man tycker så. TS får skriva så.

Tråden är onödig då TS, trots att hon känner sig äcklig, inte känner sig äcklig. Hon har inte gjort något fel i sina fel. Anledningen till att hon inte ska behöva ta några konsekvenser är att hon inte vill. Det hade dock inte gjort något eftersom hon då ändå bara flyttar iväg själv.

TS är inte lössläppt och har inga problem att behålla trosorna på. Dock har det hänt att hon blir gravid för att hon vissa dagar "behövde ha lite extra skönt". Hon har aldrig haft ett troget förhållande och tror inte att hon kommer att fortsätta nu heller. Fel eller lössläppthet ligger trots detta inte för henne.

På det hela taget giftasmaterial.

Såhär är det, lilla snärta:
    Lyckas du i ditt lilla oskyldiga upptåg så lurar du alltså på din sambo ett helt liv (med familj) på falska premisser. Du tar ifrån honom valet att leva sitt eget liv som han vill. När sanningen kommer fram, kommer han att känna sig fråntagen detta val och lurad på hela livet, och om du har otur så kommer han att känna att han själv hade valt annorlunda om han fick och att livet är förstört.

Detta för att du inte bara kunde bara lämna honom och flytta (som ju inte var några problem?) och springa och öppna fittan hos någon annan - Dvs det som du har allra lättast för och gör oftast.
    Alltså - För att du inte ska behöva utöva din hobby en enda gång, ska du sabba ett liv?

Det är ju bara att springa till en annan kille precis som vanligt? Varför ska din stackars sambo betala för att du är en gående könsöppning?

Det  är inte så lätt så du tror att erkänna saker inte heller bli avslöjad.

visst får folk tycka att jag är ett äckel/svin. Jag är ju det men jobbigt ett bli påmind om det. Tror dom flesta tycker att jag är ett äckel också och förstår det?
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 00:55:57 följande:

Autokorrekt. Det är dina handlingar och ditt sätt att resonera på. 

Vad bra att du bara strular med en i taget. Det hade ju varit förfärligt om det var fler. Detta är grov ironi! Återigen det är hur du beter dig som är äckligt. Du älskar inte din sambo! Då skulle du inte drömma om att vara notoriskt otrogen. Du verkar inte fatta ett dugg av vad de flesta skriver här. Ingen eftertanke eller reflektion? Hur ser din moraliska kompass ut? Vad är ok att göra och inte? Var går din gräns om du ens har någon. 

Ok, du har rätt jag är ett stort äckel/svin. jag älskar min sambo men jag dras till spänningen att bli påkommen samtisigt som jag inte vill bli påkommen. Men jag kan inte leva utan min sambo inte heller bli av med mig vän.

Även tjejer kan vara äckliga, fega svin. Men vi som är det får så mycket mer skit en killarna 
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 01:35:49 följande:
    Å nu drar vi genuskortet också! Lol! Ett äckligt svin är det oavsett kön. Men vill du gå den vägen så jajamen tjejer får fa mer skit. Med all rätt. Du ska söka hjälp snarast. 
    Hur många ggr ska du kalla mig för äckligt svin? Jag är det men jag mår inte bättre att höra det. jag straffas tillräckligt nu
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-23 13:56:07 följande:
    TS jag har en fråga till dig? Du går hos MVC nu. Oftast går det att spåra ganska så exakt vilket datum befruktningen skedde. har du verkligen ingen aning? eller var det rätt inpå med båda killarna. Annars kanske du kan räkna ut själv när du hade sex med vem?
    Jag har ju haft sex samma dag med båda, så svårt
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 01:35:49 följande:
    Å nu drar vi genuskortet också! Lol! Ett äckligt svin är det oavsett kön. Men vill du gå den vägen så jajamen tjejer får fa mer skit. Med all rätt. Du ska söka hjälp snarast. 
    Du har otroligt stort ordförråd eftersom i varje inlägg låste du skriva äckligt svin. ?Ironi? 

varför är det med all rätt att tjejer får mer skit?
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-23 11:02:51 följande:

Du menar gifta dig under graviditeten och sedan bara blir så att din sambo blir pappa? 
    ja det skulle kunna funka. 

Det kan nog funka. Kolla upp det. Många barn som föds inom äktenskapet har inte den pappan som de tror, så har det varit i historien och även nu. OM det inte är så att de upptäcker att barnet kom till innan ni gifte er och därför gör en faderskaps utredning i alla fall. Ring till familjerätten och kolla upp detta. 

men OAVSETT så måste DU veta vem pappan är och göra DNA-test när barnet är fött. Om han inte är pappa till barnet så KOMMER det uppdagas förr eller senare. Det kan vara en så enkel sak som att sjukvården upptäcker att ditt barn har en annorlunda blodgrupp, eller har en ögonfärg som gör att din sambo omöjligt kan vara pappan. Så förr eller senare kommer någon att fatta misstankar OM att sambon inte är den riktiga pappan. Der är också viktigt när det kommer till ärftliga sjukdomar etc. Sedan kommer det in i bilden att både barnet och pappan till barnet faktiskt har rätt att veta sanningen. Om den andra killen är pappan så är det faktiskt hans barn, och han kanske vill vara pappa till det barnet. Jag förstår att du vill skydda sig själv här, men du kan faktiskt inte välja vem som ska vara pappan till barnet. 

Exakt
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 14:45:31 följande:

Du har inte ens börjat få ditt straff än. Du BETER dig som  ett äckligt svin. Du säger att du KÄNNER dig som ett äckligt svin. Jag säger inte att du ÄR men dina handlingar  är det. 

Du har för avsikt att fortsätta vara otrogen gör du behöver ha lite extra skön sex. Trevligt för din sambo. 

Fast det spelar ingen roll, du behöver trots det nämna äckligt svin. Otroligt stort ordförråd, not. Och hur vet du att jag inte har fått mitt straff? 

Ja, det är skönt att knulla

• Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-23 15:07:32 följande:
    Hur då, du ska ju ändå vara tyst om det. Det är inte synd om dig.
    Klart det är.
    Anonym skrev 2023-11-23 15:26:31 följande:
    Jo, det som är lättast och ligger din personlighet närmast ÄR ju faktiskt att bara släppa in vem som helst mellan benen?
    Nu gör du istället så att du bestämmer att - trots att du är ett äckel - så är det ditt liv som är värt något och din sambos inte. Du bara tar bestämmaderätten över hans liv och lurar honom att ha det på ett visst vis, utan att han får säga något. Han ska leva i en jävla lögn för att DU har bestämt att DU inte kan utöva din hobby att byta kille EN gång till. Det hade varit lätt. Du är van.
    Moa22 skrev 2023-11-23 00:55:05 följande:
    För att jag inte vill behandlad som ett svinn och känna mig som ett äckel. jag hatar att bli straffad 

Men det är ju helt magiskt, för helvete! Du är ju den trögaste som gått utan ett par trosor! Har du tappat pattarna in i ett öra eller nåt?!?

5 eller 6 gånger har jag nu frågat VARFÖR du ska / bör slippa konsekvenser och vad argumenten för detta är. VARENDA gång har du svarat att det är för att du "vill"!
    Jag har till och med upplyst om det idiotiska i detta men du gör det igen.
    Tror du att man i t ex USA går i korridoren och frågar dödsdömda om det är någon som inte vill bli avrättad, som kanske tycker att det verkar obehagligt och sedan släpper man vederbörande?

Alla fattar att du är enbart kön och ingen ryggrad. Du behöver inte ta det igen.
    VARFÖR ska just du slippa konsekvenser, vad är argumenten för detta? Är det något unikt och frälsaraktigt med dig?
    Berätta nu inte att du VILL slippa konsekvenser, utan ENBART varför du är ett historiskt undantag.
    Jag är inget luder så vem som helst är det inte.

så du menar att bara för att jag är ett äckel så är jag inte värd lika mycket som andra? Jag älskar min sambo och ska ge han mer kärlek. Men vissa saker behöver han inte veta.

Jag har ingen argument egentligen för att slippa konsekvenser, men vill slippa dom.

Har jag ingen ryggrad? skitsnack!
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 15:35:19 följande:
    Tillräckligt? Du lurar på din sambo ett falskt liv med en falskt familj men att höra det är tillräckligt straff för dig?

Såhär fungerar straff:
    Ett straff är tillräckligt när beteendet är ändrat. Det är det som är hela tanken med straff. Förhindra upprepning. Det är därför fängelsestraff är olika långa t ex. Ett straff är tillräckligt när det har fått effekt.
    Inte när det känns lite halvobehagligt. Du ångrar ju inte ens något och har INGA avsikter att förbåttra NÅGOT av det.

Men allvarligt:
    Spring ut och bli påsatt. Det kommer att kännas bättre. Någon vill ta i dig.
    Jag garanterar att ingen här dömer dig för det. Ingen förväntar sig mer, alla vet att du är en liten trastrosa. Om du använder det sätt som ligger närmast för dig för att känna dig bättre en gång till, så blir ingen förvånad. Allvar. Ta nån uteliggare, bara.

Som sagt ni säger att jag kommer få kitt straff för eller senare. vi får väl se. 

jag är inget luder som knullar med vem som helst 

• Moa22
    Anonym (J2) skrev 2023-11-23 22:15:08 följande:

Lögnare och otrogna är bland det värsta en person kan göra. Sen oempatisk, självgod på det, då kan man inte bli mycket sämre. Ingen man vill ta i med tång ens.

då vill du inte ta någon med tång då alla människor ljuger.
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 23:59:40 följande:

Du är ett luder med fasta kunder. Du ser! Jag har utökat ordförrådet. Impad? 

Med straff kommer, i normalt funtade människors, en insikt av vad de gjort för fel. Ett straff brukar få människan att tänka över sitt agerande, lära sig något av det. Göra om och göra rätt. Du har inte fattat eller kommit ens en mm i insikt om vad du sysslar med. Så jävla tragiskt. Hur ska du kunna uppfostra en liten med din etiska- och moralkompass totalt ur funktion. Stackars barn. Stackars din sambo. 

Egentligen skulle det vara rätt åt dig om det är den andre fähunden som är fader. Bara för att det skulle ställa till det ännu mer för dig. Det bästa med det är att din sambo kan vända dig ryggen och gå för att aldrig se tillbaka. 

Hur fan kan du se dig i spegeln? Huuuur rättfärdigar du ditt leverne? Hur får du något som är så jävla fel att bli rätt i ditt huvud? 

moget? Nej. Sant? Nej, Förenodlingen är jag yngre än dig men betydligt mognare.

Tyvärr har har du inget att komma med
  • Moa22
    Anonym (J2) skrev 2023-11-24 00:04:09 följande:
    Nej så är det inte. Du har tyvärr inte fått en bra uppfostran, det verkar ha gått snett på alla plan.
    Min uppfostran är näst intill perfekt
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan