Varför covid test?
Varför köper folk covid test? Jag menar vad händer när man ser att det Är positivt? Man är väl hemma o är sjuk i vilket fall??
Varför köper folk covid test? Jag menar vad händer när man ser att det Är positivt? Man är väl hemma o är sjuk i vilket fall??
Jag sökte läkarvård för en otrevlig övre luftvägsinfektion och fick rådet att göra ett hemtest för Covid innan jag träffade läkaren. Detta för att utesluta Covid. Enligt min läkare så är virus/Covid svårt att behandla mer än symtomdämpande, så att kunna utesluta detta innan man ger sig på andra bedömningar är bra.
Men många tar det bara ändå. fast dom inte ska träffa läkare
Men många tar det bara ändå. fast dom inte ska träffa läkare
Jag tog det dels för att jag ville veta, dels för att det blev extra viktigt att isolera mig. Dessutom fungerar det som en booster till vaccinet.
Man är väl kanske lite mer försiktig om det är positivt än om man bara är "vanligt" förkyld.
Vad spelar det för roll för dig? Alla gör som de vill.
Sedan finns det även vi som jobbar inom vården där det är bra att ta en covid-test om man är förkyld. Vi har fortfarande tester för personalen på mitt jobb.
Jag tog det dels för att jag ville veta, dels för att det blev extra viktigt att isolera mig. Dessutom fungerar det som en booster till vaccinet.