Varför covid test?
Varför köper folk covid test? Jag menar vad händer när man ser att det Är positivt? Man är väl hemma o är sjuk i vilket fall??
Varför köper folk covid test? Jag menar vad händer när man ser att det Är positivt? Man är väl hemma o är sjuk i vilket fall??
Anonym (tror): Jag gav olika exempel på varför folk väljer att testa sig och varför kan väljer att isolera sig.
Det finns ingen som hindrar att man själv väljer att isolera sig vid positiv covid-19 test, även om det inte finns några rekommendationer på det. Finns heller inga rekommendationer på test, men ändå så säljs dem och folk väljer att ta. Finns inte heller någon specifik rekommendation att stanna hemma vid covid-19, men vettiga folk väljer att göra det ändå. Tänker du att folk ska straffas för att de gör saker som inte är rekommenderar? Tar det säkra före det osäkra?
Att du skulle jobba inom vården tvivlar jag på. Möjligen som städare på ett av Sveriges största sjukhus, och det är absolut inget fel med det.
Nope, har gått över 2023 för länge sedan och snar 2024.
Att covid-19 klassas som en vanlig förkylning (de för de flesta) förbjuder inte folk att ta test och isolera sig. Och det finns även de som inte taklar covid-19 bra, och det finns också de som inte taklar förkylning, influensa etc bra. Du vet vi människor är olika individer och fungerar på olika sätt. Vi reagerar också olika på sjukdomar.
Håller absolut med om att man alltid ska undvika kontakt med andra om man är sjuk. Däremot kan Covid ge vissa specifika hälsoproblem både när man är sjuk och efteråt som kan vara bra att vara medveten om. Men visst ska man alltid värna om varandra! Det ena utesluter inte det andra.