• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Masa24
    Eulalia84 skrev 2024-08-27 20:31:04 följande:
    Håller tummarna att det ser bra ut på ul imorgon😊

Jag är också igång med sprutorna, är inne på dag 4 nu. Jag ska inte göra ul förrän på måndag vilket blir dag 10 för mig. 

Detta är mitt andra ivf försök och förra gången tog jag sprutor i 10 dagar. Denna gång har jag dock fått bytt medel från bemfola till menopur och hoppas det ska ge bättre resultat😊
    Lycka till! hoppas att du får bättre resultat med Menopur🙏 det gick bra för mig iaf med Menopur. Jag vet att det är väldigt individuellt.
    Jag kände mig tryggare nu på min andra IVF försök det gick fortare också. Hoppas att ruvdagar går lika smidigt 😅
  • J000ssan
    Masa24 skrev 2024-08-28 17:41:50 följande:
    Stort lycka till! skönt att ha något i frysen 😍

Jag hade återföringen idag! det gick bra. 2 ägg ska odlas vidare hoppas verkligen att dem klarar sig till frysen. Nu börjar ruvdagarna🙈 testdag 16/9 
    Ja men verkligen🙏vi har haft sån tur att få 5 st båda gångerna till frysen! Men förra omgången dog 2 i upptining:( 

åh vad härligt! Heja heja håller tummarna🙏❤️
  • Tivolit

Hej!

kul att hitta en tråd med lite liv iSkrattande
    jag har idag haft äggplock efter ett kort protokoll i ett privatfinansierat syskonförsök hos Gynhälsan.
    själva ingreppet kändes helt okej, nästan smärtfritt, men smärtan nu på kvällen är hemsk. Minns inte att jag hade så ont sist..
    9 ägg fick dom ut och jag håller på att spricka av nervositet inför samtalet imorgon med besked om hur många som blivit befruktade.
    vet redan nu att det kommer bli totalfrys och det känns faktiskt helt okej trots att jag är så ivrig och vill sätta in ett embryo helst igår haha! 

Kul att få följa era resor och hoppas på massa plus nu i Höst!! Hjärta

• Gräddtårtan

Uppdatering: tyvärr blev det negativt på testdagen 25/8 med vår fina blastocyst som såg så livsduglig och fin ut 😭 nu inväntar vi FET i oktober. Naturlig cykel. Har dock proggisar kvar hemma sedan ET. Finns det några nackdelar med att ta dem även om inte läkaren ordinerat det tro? 🤔

• EFW

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

• EFW
    Gräddtårtan skrev 2024-08-29 16:22:04 följande:

Uppdatering: tyvärr blev det negativt på testdagen 25/8 med vår fina blastocyst som såg så livsduglig och fin ut 😭 nu inväntar vi FET i oktober. Naturlig cykel. Har dock proggisar kvar hemma sedan ET. Finns det några nackdelar med att ta dem även om inte läkaren ordinerat det tro? 🤔

Beklagar ❤️
  • RH93
    Tivolit skrev 2024-08-28 21:13:48 följande:

Hej!

kul att hitta en tråd med lite liv iSkrattande
    jag har idag haft äggplock efter ett kort protokoll i ett privatfinansierat syskonförsök hos Gynhälsan.
    själva ingreppet kändes helt okej, nästan smärtfritt, men smärtan nu på kvällen är hemsk. Minns inte att jag hade så ont sist..
    9 ägg fick dom ut och jag håller på att spricka av nervositet inför samtalet imorgon med besked om hur många som blivit befruktade.
    vet redan nu att det kommer bli totalfrys och det känns faktiskt helt okej trots att jag är så ivrig och vill sätta in ett embryo helst igår haha! 

Kul att få följa era resor och hoppas på massa plus nu i Höst!! Hjärta

Kul att vi är fler som gör syskonförsök 🙂 hoppas att det gått bra med befruktning och senare med nedfrysning 🙏
  • RH93

Åh nej så tufft 😔 håller tummarna för oktober. Jag tror inte det är någon risk, som jag förstått det så tar kroppen upp det den behöver och stöterut resten. Men jag är ju inte läkare haha. Du skulle inte kunna ta upp det medläkaren ändå och fråga så du kan få ett bra medicinskt svar på varför man inte ordinerar det? Är ju upp till dig sen ändå tänker jag.
  • RH93
    EFW skrev 2024-08-29 16:45:25 följande:

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

Spännande med återföring snart. Lycka till 😊 
  • J000ssan

Åh beklagar💔💔💔
    hm tyvärr vet jag inte! tar alltid det vid återföring 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024