• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-08-29 16:45:25 följande:

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

Hejja hejja dig! Du är stark och grym🙏❤️
    vi gjorde återföring idag så vi kan ju lite iaf följas åt🙏🙏
  • J000ssan

Idag gjorde vi återföring av en kläckande blasto🙏🙏❤️❤️testdag 10/9! 

• RH93
    J000ssan skrev 2024-08-29 17:35:23 följande:

Idag gjorde vi återföring av en kläckande blasto🙏🙏❤️❤️testdag 10/9! 

Va roligt 😍 vi är ganska nära i tiden då. Är på RD3 med en 3-dagars. Jag har testdag 13/9 men det är ju en evighet bort. Tänkte testa nästa helg!
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-08-28 10:57:15 följande:
    Ja då ligger vi nästan lika i tiden, kul!☺️
    Okej, ja svårt att veta hur man reagerar några år senare. Men får hoppas på det bästa och att du får ut bra med ägg nu också😀 Lagom med ägg är väl bäst men samtidigt så behövs det ju bara ett om det är guldägget🤩

Ibland så speglar nog inte amh hur många ägg man får ut. Jag har ett skapligt amh men fick bara ut 3 ägg förra gången, därav av byte av medel denna gång för mig.

Håller tummarna att det går/gått bra idag!🥰

Tack! Jag hade 3 stora blåsor och 4 små, så det var sämre än vi hoppats på. När jag var på ultraljud cykeln innan fanns där 10 blåsor. Men det kan väl vara lite olika☺️ hoppas att de mindre hinner växa till sig i alla fall! 

Då kommer säkert den nya medicinen att göra susen!🥳 Visst skulle du också göra ultraljud på måndag? Jag ska göra mitt andra ultraljud då. Känner du av något av sprutorna? Jag kände lite för någon dag sedan i magen men inte så mycket längre☺️

• Anonym (Blåklint)
    Gräddtårtan skrev 2024-08-29 16:22:04 följande:

Uppdatering: tyvärr blev det negativt på testdagen 25/8 med vår fina blastocyst som såg så livsduglig och fin ut 😭 nu inväntar vi FET i oktober. Naturlig cykel. Har dock proggisar kvar hemma sedan ET. Finns det några nackdelar med att ta dem även om inte läkaren ordinerat det tro? 🤔

Åh nej vad tråkigt!😭❤️ vilken tur att ni har ett försök till i frysen! Jag har fått progesteron utskrivet till ostimulerade cykler eftersom jag får mellanblödningar. Som jag förstår det är det inget farligt att ta dem även om de inte behövs☺️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-08-29 17:34:51 följande:
    Hejja hejja dig! Du är stark och grym🙏❤️
    vi gjorde återföring idag så vi kan ju lite iaf följas åt🙏🙏
    Tack fina du! ❤️ 
    Vad roligt! Ja men det gör vi garanterat 😊 Jag börjar nog tjuvtesta runt den 10, har så svårt att låta bli 😅
    Håller tummarna för dig!!! 😍
  • Gräddtårtan
    RH93 skrev 2024-08-29 17:10:35 följande:
    Åh nej så tufft 😔 håller tummarna för oktober. Jag tror inte det är någon risk, som jag förstått det så tar kroppen upp det den behöver och stöterut resten. Men jag är ju inte läkare haha. Du skulle inte kunna ta upp det medläkaren ändå och fråga så du kan få ett bra medicinskt svar på varför man inte ordinerar det? Är ju upp till dig sen ändå tänker jag.
    Det jag fick höra från mottagningen när vi planerade FET var att "vi tänker att din kropp har alla hormoner som behövs och sköter det bra själv. Så denna gång låter vi kroppen göra sin grej". 

I tidigare utredning hade jag 50 i progrsteron (lutealfas). Vet inte om det är tillräckligt bra eller dåligt. Men jag har aldrig haft kort lutealfas eller några kända problem med min cykel. (Vår infertilitet är oförklarad).

Ja vi håller tummarna för oktober. Önskar bara det inte vore så tungt med denna väntan och känslan av att det aldrig tar sig! Hinner ju googla runt och skrämma upp sig själv så man blir tokig.

Håller tummarna för er som ruvar också 🤞🤞❤️
  • Eulalia84
    Masa24 skrev 2024-08-28 18:01:00 följande:
    Lycka till! hoppas att du får bättre resultat med Menopur🙏 det gick bra för mig iaf med Menopur. Jag vet att det är väldigt individuellt.
    Jag kände mig tryggare nu på min andra IVF försök det gick fortare också. Hoppas att ruvdagar går lika smidigt 😅
    Tack!🙏☺️ Ja jag hoppas menopur ska ge bättre resultat. Har hört att många verkar svara bra på det. Hoppas jag liksom du är en av dom😊
    Känner mig också tryggare denna gång då man vet lite mera vad man kan förvänta sig av behandlingen.

Håller tummarna att ruvdagarna går fort och att du får det där efterlängtade plusset på testdagen🥰 
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-29 20:36:41 följande:

Tack! Jag hade 3 stora blåsor och 4 små, så det var sämre än vi hoppats på. När jag var på ultraljud cykeln innan fanns där 10 blåsor. Men det kan väl vara lite olika☺️ hoppas att de mindre hinner växa till sig i alla fall! 

Då kommer säkert den nya medicinen att göra susen!🥳 Visst skulle du också göra ultraljud på måndag? Jag ska göra mitt andra ultraljud då. Känner du av något av sprutorna? Jag kände lite för någon dag sedan i magen men inte så mycket längre☺️

Okej, även om det inte var så många som ni hoppades på så var det ju ändå några blåsor där. Håller tummarna att dom små hinna växa till sig☺️

Ja hoppas på att menopur passar mig bättre🙏 På bemfola kände jag ingenting annat än lite ömhet sista dagarna. På menopur har jag haft ömhet i äggstockarna redan sedan första sprutdagen. Är nu också lite svullen, har huvudvärk och är trött. Hoppas ju på några fler äggblåsor än förra gången iaf. Hade då ca 7 blåsor som gav 3 ägg. Känner dock mindre av magen idag och då börjar man noja över att symtomen avtar🤣

Blir spännande för oss båda på måndag då att se hur det ser ut på ul!🤩
  • Lina98

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024