• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EmmyLO
    BaeA skrev 2024-08-04 19:17:22 följande:
    Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 
    Ååh stort stort grattis, BaeA! Blir så himla glad för dig! Hur mår du? 😍❤️
  • BaeA
    EmmyLO skrev 2024-08-16 23:04:01 följande:
    Ååh stort stort grattis, BaeA! Blir så himla glad för dig! Hur mår du? 😍❤️
    Åh, tack snälla du!! Jag har lite molvärk och spända bröst till och från, men annars mår jag väldigt bra vilket då oroar mig istället är i vecka 6+4 och ska på VUL på tisdag och hoppas få se ett tickande hjärta så kan man våga känna lite mer. Hur mår du och hur går allt!! ❤️
  • RH93

Andra ultraljudet idag och blåsorna hade inte växt så fort som hon hade trott sist. Så blir nytt ultraljud på tisdag och förhoppningsvis äggplock torsdag eller fredag. Är så tufft i den här processen att aldrig veta hur något steg kommer gå och hela tiden oroa sig över vad som kan gå fel. Är glad att jag i alla fall tagit semester denna och nästa vecka så jag slipper strula med jobbet när det inte går att planera något.

• J000ssan

Hej alla fina❤️
    vi gjorde ju en koagulutionsutredning och fick svar allt var normalt! Men igår ringde läkaren och berättade ett provsvar var försenat och kommit in nu! Visade sig jag hade stegrande antikroppar( kardiolipinantikroppar). Så nu ska jag börja med trombyl varje dag och om jag får positivt test lägga till en spruta varje dag! Detta kan va orsaken till våra missfall! Någon som också har detta och det gått bra för??🙏❤️

• Lina98
    RH93 skrev 2024-08-17 12:20:51 följande:

Andra ultraljudet idag och blåsorna hade inte växt så fort som hon hade trott sist. Så blir nytt ultraljud på tisdag och förhoppningsvis äggplock torsdag eller fredag. Är så tufft i den här processen att aldrig veta hur något steg kommer gå och hela tiden oroa sig över vad som kan gå fel. Är glad att jag i alla fall tagit semester denna och nästa vecka så jag slipper strula med jobbet när det inte går att planera något.

Åh vad jobbigt 😩 Det är verkligen fruktansvärt tufft. Håller tummarna för att det ser bra ut nästa vecka. Styrkekramar❤️
  • RH93
    Lina98 skrev 2024-08-17 14:35:51 följande:
    Åh vad jobbigt 😩 Det är verkligen fruktansvärt tufft. Håller tummarna för att det ser bra ut nästa vecka. Styrkekramar❤️
    Tack 🙏7 blåsor som såg bra ut idag, samt några små som kunde växa till sig. Äggplock blir på fredag 🥹 känner mig väldigt upp och ner i humöret och ska bli skönt att det snart är klart med alla sprutorna då jag även är spruträdd.

Hur går det för dig med symtomletandet?
  • Lina98
    Gräddtårtan skrev 2024-08-16 15:41:45 följande:
    Vad roligt! 😍 Kommer nog testas lite tidigt även här 😆
    Hur går det för dig med ruvandet? känner du några symtom än? 😊
  • Lina98
    RH93 skrev 2024-08-20 18:24:21 följande:
    Tack 🙏7 blåsor som såg bra ut idag, samt några små som kunde växa till sig. Äggplock blir på fredag 🥹 känner mig väldigt upp och ner i humöret och ska bli skönt att det snart är klart med alla sprutorna då jag även är spruträdd.

Hur går det för dig med symtomletandet?
    Åh vad roligt för dig, tänkte på dig förut och hoppades att det skulle gå bra😍 

Känner fortfarande ingenting😅 Har BIM imorgon men får vanligtvis inte mens före jag slutar med progesteronet så lär väl inte veta före jag testar😅
  • RH93
    Lina98 skrev 2024-08-20 18:55:01 följande:
    Åh vad roligt för dig, tänkte på dig förut och hoppades att det skulle gå bra😍 

Känner fortfarande ingenting😅 Har BIM imorgon men får vanligtvis inte mens före jag slutar med progesteronet så lär väl inte veta före jag testar😅
    Åh spännande ändå. Håller tummarna stenhårt 🥰
  • OnlyGrace

Länge sedan jag var inne här inne men kände själv att jag behövde avskärma mig lite från allt snack om babyverkstan. 😅

Vi hann med vårt första äggplock som blev ett stort trauma för min sambo, jag fick inte tillräckligt av smärtstillande så jag upplevde det var en ren tortyr att behöva ligga blickstilla för plocket. Min sambo tog det hårt och kände sig så otroligt liten och värdelös som inget kunde göra när han såg mig lida, han tycker det är otroligt jobbigt att jag behöver göra sådan "uppoffring" för vår chans till barn (förstår mig rätt.

Jag själv kommer inte ihåg smärtan i efterhand och har inte burit med mig den upplevelsen alls men har lämnat spår hos sambon som sagt.

Några dystra ägg fick vi ut, 4st som sedan blev noll. Det var otroligt kämpigt för mig att veta och kände mig så otroligt misslyckad som inte kunde leverera dugliga ägg. Mådde skit efter plocket också, brusten blindtarm var inget i jämförelse med detta kände jag. 🤪

Läkarna tog upp vårt fall i deras läkarråd och dom alla har stått som frågetecken varför vårt resultat blev så dåligt. I praktiken har vi precis allt som ska krävas för goda resultat. Det som kunde vara avgörande var att kliniken jag gjorde mitt UL hos för att se äggutvecklingen (ej hos min IVF klinik) hade läst av mina resultat helt fel då IVF kliniken är inte överens i efterhand med deras avläsning kontra kliniken jag gjorde UL hos.

Vi har varit på nytt möte hos IVF kliniken och dom vill inte dra någon slutsats ännu om det är min kropp som är felet och behöver utredas vidare eller om det dåliga resultatet vi hade nu var för en felbedömning av behandling.
    Nu ska vi höja dosen, bytt medecin och testa kort protokoll igen. Jag hoppas innerligt detta ska ge bättre resultat annars blir det långt protokoll nästa gång och då görs även ICSI. Har fruktansvärd ångest över nytt äggplock, inte för smärtan men är rädd för ett så dåligt resultat igen. 🥹

Svar på tråden IVF/ICSI 2024