• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-12 17:43:47 följande:
    Åh så roligt!🥰❤️ stort grattis!🥳 hoppas verkligen att allt går bra fram till KUB nu men det gör det säkert!🙏🤩
    Tack! ❤️ Ja nu ska jag försöka fortsätta njuta av illamåendet 🤢😂 och samtidigt inte läsa fel trådar och skrämma upp mig själv ❤️
  • BaeA
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-12 17:47:52 följande:
    BaeA skrev 2024-10-10 21:14:09 följande:

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

Vad tråkigt Lina98 och BaeA😢❤️ kul att ni båda verkar vara igång och planera för ett nytt äggplock🥰 
    Ja, känns så skönt att redan vara igång. Ska tillbaka på tisdag och så blir det plock senast fredag.
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-10-13 07:35:22 följande:
    Tack! ❤️ Vi gjorde inget annorlunda denna gång utan det som hände sist var att jag fick ett Ma som upptäcktes på vul. 
    Åh okej🙏jag har haft 1 MA och 2 kemiska på rasen sista 2 insättningarna bara minus! Vi ska på kontroll på onsdag, känner mig dock bara så nere och rädd för ännu misslyckade! ❤️ FET 7 here we come 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-10-13 07:36:31 följande:
    Tack! ❤️ Ja nu ska jag försöka fortsätta njuta av illamåendet 🤢😂 och samtidigt inte läsa fel trådar och skrämma upp mig själv ❤️
    Haha usch stackars, det är ju så hemskt att må illa!😅 nej det bästa är nog att försöka tänka positivt även om det är väldigt svårt! Men har man sett hjärtljud ska det ju vara väldigt låg risk för missfall❤️
  • Anonym (Blåklint)

I fredags satte vi in vårt andra (och näst sista) embryo!🥳 det är spännande men känns som att jag inte är lika hoppfull som förra gången, men vi får se! Jag fick en bild på embryot, det var kul att få se hur den ser ut🤩 jag har testdag redan den 21:a så känns som om det kommer att gå ganska snabbt☺️ men kommer nog att försöka testa lite innan, för det känns så jobbigt att få ett solklart nej på testdagen utan att vara förberedd. Men jag ska ta Ovitrelle på onsdag så kommer kanske inte att gå så bra med tjuvtestningen.

• Awesomeginger
    EFW skrev 2024-10-13 07:36:31 följande:
    Grattis! Hör med kliniken om du kam få xonvea utskrivet, för mig hsr de fungerat fantastiskt mot illamående
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-10-13 12:44:14 följande:
    Åh okej🙏jag har haft 1 MA och 2 kemiska på rasen sista 2 insättningarna bara minus! Vi ska på kontroll på onsdag, känner mig dock bara så nere och rädd för ännu misslyckade! ❤️ FET 7 here we come 
    Ja man känner sig så misslyckad och nere när det händer. ❤️ Men alla som jag mött kring detta har varit väldigt noga med att påpeka att det är ägget som bestämmer och att det även vid icke ivf är vanligt att delningen slutar på grund av olika orsaker. 😊 

Så om det inte finns nån annan medicinska orsak som tex för aktivt imunförsvar är det bara att vänta in det där guldägget 🥰 Håller tummarna för dig!! ❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-13 16:14:43 följande:
    Haha usch stackars, det är ju så hemskt att må illa!😅 nej det bästa är nog att försöka tänka positivt även om det är väldigt svårt! Men har man sett hjärtljud ska det ju vara väldigt låg risk för missfall❤️
    Ja det är ingen hitt, tar lergigan Como på dagen men framåt kvällen blir jag rätt så risig. Men har världens bästa sambo som fins där och ordnar så jag får nått att äta osv. ❤️

Ja läkaren var helt övertygad om att vi nu kommer bli föräldrar 😅 Så ska försöka lyssna på henne och inte låta oron ta vid. 

Håller tummarna stenhårt nu för er!! 🥰
  • EFW
    Awesomeginger skrev 2024-10-13 19:44:47 följande:
    Grattis! Hör med kliniken om du kam få xonvea utskrivet, för mig hsr de fungerat fantastiskt mot illamående
    Har lergigan Como på dagen som funkar ok för det mesta, men mår oftast sämre på kväll och natt. Hur funkar Xonvea? 😊
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-10-14 06:43:01 följande:
    Ja man känner sig så misslyckad och nere när det händer. ❤️ Men alla som jag mött kring detta har varit väldigt noga med att påpeka att det är ägget som bestämmer och att det även vid icke ivf är vanligt att delningen slutar på grund av olika orsaker. 😊 

Så om det inte finns nån annan medicinska orsak som tex för aktivt imunförsvar är det bara att vänta in det där guldägget 🥰 Håller tummarna för dig!! ❤️
    Okej, tack för peppen❤️❤️

vi har inte kollat just immunförsvaret, bor i Skåne så bestämt om det inte går nu att vi tar oss till Stockholm och fertilitet Plus och kollar upp det! Blir bara helt galet med alla resor för dropp men kan de hjälpa så är det värt det❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024