• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Lina98 skrev 2024-10-03 17:28:20 följande:
    Satte in en blastocyst igår. ❤️
    Håller tummarna för dig också! ❤️ Har du och BAEA testdag nästan samtidigt då kanske? 
  • LMSM
    SierraLeone skrev 2024-10-03 11:54:58 följande:
    Kan det kanske röra sig om implementationsfel? Dvs något i livmodern som gör att det inte fäster. Kanske behövs en utredning om det!
    jag vet inte men jag tror inte det, de har alltid sagt att allt ser jättebra ut och eftersom man vet att de embryon som odlas vidare i labb slutar dela sig innan blastocyststadiet men vet såklart inte om det är ngt annat också
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-03 07:51:22 följande:

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Bara 13 dagar kvar nu då!! Håller tummarna stenhårt för er! ❤️

Hur går det för er andra i tråden? 

Haha, jag alltså man blir ju frestad, men försöker som sagt att fylla dagarna så det går fort. har iaf inga symptom men det hade jag inte sist heller. 
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-03 17:28:20 följande:
    Satte in en blastocyst igår. ❤️
    Spännande, hoppas det går vägen! Jag har testdag 16/10
  • Anonym (Blåklint)

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Vi ska göra medicinsk FET på fredag i nästa vecka, blir spännande!☺️

Hur går det för dig?🥰 

Heja Lina98 och BaeA!🤩 så roligt att vara igång med ruvardagarna! Hoppas att tiden går fort till testdag🥳
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-10-04 14:27:44 följande:
    Spännande, hoppas det går vägen! Jag har testdag 16/10
    Åh vad kul att vi är igång så samtidigt! Jag har testdag 15/10 😍 vilken ruvardag är du på?
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-04 20:23:55 följande:
    Åh vad kul att vi är igång så samtidigt! Jag har testdag 15/10 😍 vilken ruvardag är du på?
    Gjorde återföringen i tisdags av en sex dagars så är bara på dag 3, du då? 😍
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-10-04 20:30:31 följande:
    Gjorde återföringen i tisdags av en sex dagars så är bara på dag 3, du då? 😍
    Spännande! Är på dag 2 med 5 dagars😊 verkar som att min klinik har lite förre dagar till test än din då. 
    Håller tummarna för oss❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-04 18:08:19 följande:
    Vi ska göra medicinsk FET på fredag i nästa vecka, blir spännande!☺️

Hur går det för dig?🥰 

Heja Lina98 och BaeA!🤩 så roligt att vara igång med ruvardagarna! Hoppas att tiden går fort till testdag🥳

Ååå så spännande, samma dag som jag har mitt vul 😍

Det går både bra och dåligt, fick mer symptom och började medicinera lite smått mott illamående vid behov förra helgen. I går kände jag mig helt ogravid och var sugen på både mat och godis 😥 Så blev såklart super orolig för ett till MA. Men i dag har jag återigen lite lätt illamående så hoppas hoppas att det är våran tur nu!! Som tur är har jag världens bästa sambo som stöttar ❤️

• Gräddtårtan

Hoppas på en FET denna cykel. UL inbokat på måndag, men ÄL kom såklart idag, tre dagar tidigt. Så jag hoppas som sagt. Blir kanske på fredag isåfall?

Kul att så många andra är igång med! ❤️❤️ 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024