• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Awesomeginger
    EFW skrev 2024-10-14 06:48:56 följande:
    Har lergigan Como på dagen som funkar ok för det mesta, men mår oftast sämre på kväll och natt. Hur funkar Xonvea? 😊
    Tar två tabletter på innan jag går och lägger mig och morgonen därpå så är mitt illamående borta. Om de inte hjälper helt kan man lägga till att ta en på morgonen. 
    Det ända negativt är dom är lätt sövande så man blir lite extra trött och får inte köra bil. 
    Köpte ny bil i mars, jag har inte kört den än 😅😅
  • EFW
    Awesomeginger skrev 2024-10-14 12:44:48 följande:
    Tar två tabletter på innan jag går och lägger mig och morgonen därpå så är mitt illamående borta. Om de inte hjälper helt kan man lägga till att ta en på morgonen. 
    Det ända negativt är dom är lätt sövande så man blir lite extra trött och får inte köra bil. 
    Köpte ny bil i mars, jag har inte kört den än 😅😅
    Det låter ju jätte skönt 😍 Jag måste tyvärr köra bil i jobbet så då är det kanske tyvärr inget för mig ändå. Synd! 😥 Jag försöker tänka att det kommer börja plana ut om två veckor när jag är 10+ och kanske är borta helt till vecka 12+ 😅😂 Lever på hoppet och eftersom jag inte var illamående när jag fick mot MA så tänker jag att det är värt att må lite skit om det betyder att allt fortfarande går åt rätt håll. 🤞❤️ 
  • RH93

Hej allihopa.
    Har följt lite i bakgrunden efter vår misslyckade ET. Nu har jag fått mens och pratat med kliniken om FET. Fick välja om jag ville komma in för ultraljud och ta ovitrelle inför återföringen och valde det då det va längesen jag använde ägglossningstest och min cykel inte har varit helt regelbunden senaste tiden. Så ultraljud planerat till den 25e. 

Känner mig inte så taggad den här gången och mycket oro över att embryot inte ska överleva upptining eller inte fästa. Samtidigt försöker jag tänka att detta ändå blivit en blastocyst och har goda chanser. Mycket tankar.

Har ni som gjort FET fått progesteron också? 

• Anonym (Blåklint)
    RH93 skrev 2024-10-15 12:07:53 följande:

Hej allihopa.
    Har följt lite i bakgrunden efter vår misslyckade ET. Nu har jag fått mens och pratat med kliniken om FET. Fick välja om jag ville komma in för ultraljud och ta ovitrelle inför återföringen och valde det då det va längesen jag använde ägglossningstest och min cykel inte har varit helt regelbunden senaste tiden. Så ultraljud planerat till den 25e. 

Känner mig inte så taggad den här gången och mycket oro över att embryot inte ska överleva upptining eller inte fästa. Samtidigt försöker jag tänka att detta ändå blivit en blastocyst och har goda chanser. Mycket tankar.

Hej! Förstår verkligen det! Men det är ju som du säger att man måste ju lita på den lilla gulliga blastocysten som har kämpat i fem dagar🤩 Hur många transfer-försök har du gjort tidigare? 

Jag gör FET nu men gör i en medicinsk cykel så antar att du menar att du gör i naturlig cykel? Jag tar progesteron men det måste man alltid göra i medicinsk🤗 

• EFW
    RH93 skrev 2024-10-15 12:07:53 följande:

Hej allihopa.

Jag har fått ta progesteronet samt Ovitrelle i naturlig cykel. 😊
  • RH93
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-16 19:31:17 följande:

Hej! Förstår verkligen det! Men det är ju som du säger att man måste ju lita på den lilla gulliga blastocysten som har kämpat i fem dagar🤩 Hur många transfer-försök har du gjort tidigare? 

Jag gör FET nu men gör i en medicinsk cykel så antar att du menar att du gör i naturlig cykel? Jag tar progesteron men det måste man alltid göra i medicinsk🤗 

Det här är andra återföringen, är syskonförsök där vi med första lyckades på den första återföringen ET så vet att jag redan är väldigt lyckligt lottad.

Ja men precis naturlig cykel 😊 jag blöder väldigt lite vid mens så har en rädsla för att det kanske behövs extra progesteron för att lyckas, även om jag vet att det absolut inte behöver vara så.
  • RH93
    EFW skrev 2024-10-17 06:51:33 följande:
    Jag har fått ta progesteronet samt Ovitrelle i naturlig cykel. 😊
    Tack för ditt svar 😊 ska fråga kliniken om jag också får det.
  • Anonym (JLB)

Hej! 

ny här! Vi har försökt med syskon i 14 månader. Haft två missfall i år och har nu bestämt oss för IVF. Är det någon här som varit hos Göteborgs IVF klinik? 

ska dit den 29/10. Hoppas att komma igång i Nov. Vi har gjort utredning på en annan klinik och de kan inte hitta några fel mer än min ålder. 

Jag fyller 37 i november. Min man är 38. Mitt AMH har gått från 1.86 i januar, 1.48 i Juni och nu fick jag 1.2 i oktober. det känns olustigt att det går neråt så snabbt. 

är det någon av er som haft liknande värden? 

• Anonym (Blåklint)
    RH93 skrev 2024-10-17 12:52:49 följande:
    Det här är andra återföringen, är syskonförsök där vi med första lyckades på den första återföringen ET så vet att jag redan är väldigt lyckligt lottad.

Ja men precis naturlig cykel 😊 jag blöder väldigt lite vid mens så har en rädsla för att det kanske behövs extra progesteron för att lyckas, även om jag vet att det absolut inte behöver vara så.
    Åh vad härligt, då vet du att det kan gå bra!🤩 jag har lågt progesteron i min vanliga cykel så funderar egentligen på lite samma sak, om vi vill testa modifierad naturlig cykel sen. För högt progesteron på ET-dagen är inte heller bra för då kan slemhinnan och embryot komma i osynk som jag förstått det. Det hände mig på vår första återföring men då hade jag både vagiatorer och piller så borde nog vara lugnt om man tar bara ett av dem☺️ men det sämsta är nog om nivån är för låg. Vid denna insättningen testade jag progestron-nivån 2 dagar innan FET. Om den hade varit för låg få hade jag fått extra! 
  • XcxX

Fråga!

Hur länge har ni som blivit gravida blivit rekommenderade att fortsätta med cyclogest/progesteron? Jag trodde jag skulle ta tom VUL nästa vecka (v8) men nu svarade kliniken att jag antagligen skulle fortsätta tom v12?

Svar på tråden IVF/ICSI 2024