• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Hejkoala
    Juliab skrev 2024-01-03 13:01:10 följande:

Hur gör ni andra för att klara av väntan mellan ÄL och BIM? 

jag känner hopp och förtvivlan om vartannat. Jag är så less. 

Är testmissbrukare så det är fruktansvärt. Börjar alltid testa äl+9, så de är hemskt, lång väntan. önskar jag kunde slappna av men är svårt när man verkligen längtar efter plusset mer än något annat. Men vissa som kan slappna av säger att man bara ska fortsätta leva o ta test på bim men jag kan aldrig oavsett hur mycket jag än försöker hålla mig ifrån test. 
  • Juliab
    Hejkoala skrev 2024-01-03 13:11:53 följande:
    Är testmissbrukare så det är fruktansvärt. Börjar alltid testa äl+9, så de är hemskt, lång väntan. önskar jag kunde slappna av men är svårt när man verkligen längtar efter plusset mer än något annat. Men vissa som kan slappna av säger att man bara ska fortsätta leva o ta test på bim men jag kan aldrig oavsett hur mycket jag än försöker hålla mig ifrån test. 
    Jag förstår precis. jag trodde inte jag skulle bli testmissbrukare men trillade dit förra cykeln 🙈 Jag testade inte förrän mensen blev försenad när jag blev gravid med min dotter, så jag trodde verkligen jag skulle kunna hålla mig bättre. men icke! Jag försöker skingra tankarna med jobb. förra vändan reste jag bort med jobbet och tog inte med mig några test, men det dröjde inte länge förrän jag stod inne på ett franskt apotek och letade.... 
  • Anonimato

Heej, 
    jag har ingen självkontroll, har testat 4 ggr redan. Men tänker att om det ger mig lite lugn o ro så spelar det ingen roll. 

Är 3 dagar ifrån BIM, lång menscykeln denna månad tydligen (40 dagar). hade väldigt mycket gravidsymtom från än fram till nån dag sen, dom har försvunnit nu?förutom att mina bröst känns större än vanligt. 

tog gravtest imorse som visade negativt så nu väntar jag bara in mensen o försöker tänka positivt :)

• Anga
    Cececilia skrev 2024-01-03 09:09:03 följande:
    Skulle räkna 25/12 som ÄL och då 26/12 som ÄL +1 osv. Så då borde du vara ÄL+9 idag 😊
    Till helgen finns god chans att kunna testa 🤩🤞

Tack snälla för svar! 

Det lugnar mig en del, och ger tillbaka hoppet hehe. Testade igår och idag och fick blankt så blev rätt nere för trodde jag var på ÄL+11 men då har jag ju bara räknat helt fel! Då avvaktar jag 2 dagar, tack igen för svar :)

• Pico

Är idag 3 veckor exakt efter mitt missfall - har precis som mensvärk i tjejmagen, kan det redan vara på gång? vad tror ni? I så fall ska ju ÄL ha varit lite drygt en vecka efter missfallet och då hade jag ju inte ens slutat blöda? Eller kan man ha det även vid ÄL så att det kanske är det som händer? Jag har aldrig tidigare haft några magkramper vid ÄL Obestämd

• Natalina1451
    Pico skrev 2024-01-03 18:57:46 följande:

Är idag 3 veckor exakt efter mitt missfall - har precis som mensvärk i tjejmagen, kan det redan vara på gång? vad tror ni? I så fall ska ju ÄL ha varit lite drygt en vecka efter missfallet och då hade jag ju inte ens slutat blöda? Eller kan man ha det även vid ÄL så att det kanske är det som händer? Jag har aldrig tidigare haft några magkramper vid ÄL Obestämd

Jag hade själv ett sent missfall i slutet av oktober och fick höra från läkaren att man kan ha ägglossning medan man fortfarande blöder, såfort Hcgt sjunker under en viss gräns (kommer inte ihåg vad gränsen var nu dock) så kan ägglossning ske. För min del hade jag också, om man ser till tempning och lh-test, ägglossning medan jag fortfarande blödde. Dock blev det en akut skrapning 1 vecka efter det så fick aldrig någon mens utan bara en liten blödning efter operationen. men sen hade jag ägglossning igen veckan innan jul som var 3 veckor efter skrapningen.. 
    med det sagt kan det ju vara ägglossningsmärta som du känner, har du tagit ägglossningstest? 
  • Natalina1451

Jag plussade ju den 30/12 och har såklart testat sen dess, men tycker knappt det äkar något 😩 är såå rädd för att det ska vara en kemisk 😵?💫 men det känns ju som att det borde vara tvärt om omöjligt med kemisk när man plussar så tidigt.. 
    usch, Bim är imorgon och jag är typ 100 på att jag kommer få mens när jag sätter mig på toan på morgonen

Svar på tråden BIM JANUARI 2024