• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Fiona M

Det är väl bra om de som annars inte hittar partner kan göra det såhär, men för de allra flesta är konstgjorda relationer inget hot som konkurrerar ut mänsklig kontakt.

• Anonym (-)
    Fiona M skrev 2023-12-10 21:40:37 följande:

Det är väl bra om de som annars inte hittar partner kan göra det såhär, men för de allra flesta är konstgjorda relationer inget hot som konkurrerar ut mänsklig kontakt.

Incelsen i tråden tycks vara av en annan uppfattning. De lever i den falska föreställningen att alla andra är lika ytliga och verklighetsfrånvända som de själva.
  • Kirenaj68
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 10:09:52 följande:
    Bra exempel på folks enorma okunskap vad gäller AI. Ni måste hänga med bättre i utvecklingen. ChatGPT har inga känslor, nej. Det är den som finns idag. Med Grok AI är runt hörnet och den kommer ha känslor som en riktig människa.
    Varför brinner du så mycket för AI då? Blir du ratad av normala tjejer?
  • Kirenaj68
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 11:46:11 följande:
    OK, så blockbusterfilmer som ses av miljoner människor och drar in miljarder kronor ses bara av en liten grupp ljusskygga autister? Det visste jag inte! Vad bra att du upplyser mig med dina kunskapsfyllda samhällsanalyser som baseras på fakta och inte personligt tyckande!
    Varför ändrade du ditt nick från (K) till (P)? Tror du inte att vi ser att du är samma person? Du är just den rätte att anklaga andra för att ha brister i kunskaper och kompetenser.....
  • Cereal Killer
    Det är fascinerande tankegångar. Du ska alltså skaffa en AI-flickvän eftersom AI är överlägset, och sen ska ni skaffa barn med hjälp av en artificiell livmoder och DNA-teknik. Det har inte slagit dig att ni bara skulle kunna skaffa en AI-bebis istället för att lägga en massa energi på att få fram en underlägsen människobebis? Eller är tanken att skapa något slags hybrid med hjälp av DNA-tekniken? 

Personligen skulle jag dra mig för att mixtra med den kod som gör oss till just de ofullkomliga men mänskliga individer vi är, så jag håller mig nog till de traditionella metoderna för barnalstrande. Det är även rätt praktiskt att de funkar utan wifi-uppkoppling. 
  • Core

Går man igång på det där har man ju allvarliga problem 🤣

Hur ska en AI kunna ersätta ett glas vin med den man älskar, intima diskussioner och att dela vardagen med sin bästa vän?

nej du, lycka till men jag behåller nog frun

• Anonym (spring)
    Core skrev 2023-12-11 11:29:53 följande:

Går man igång på det där har man ju allvarliga problem 🤣

Det är väl knappast värre än att vilja se sin fru bli påsatt av andra män, gå på swingersklubbar eller någon annan skit.
  • Anonym (K)
    Kirenaj68 skrev 2023-12-11 00:02:39 följande:
    Varför brinner du så mycket för AI då? Blir du ratad av normala tjejer?
    You wish. Du verkar tro att alla män är desperata och sätter kvinnor på piedestalar och gör vad som helst för dem. Den tiden är förbi. I framtiden kommer kvinnor ses som något meningslöst som bara konservativa och traditionalister är intresserade av.
  • Anonym (spring)
    Överste Senap skrev 2023-12-10 20:57:35 följande:
    Om du på allvar tror att röstresultat från en sån här undersökning på minsta sätt är representativ så kan man konstatera att det finns stor förbättringspotential i dina kunskaper i statistisk urvalsmetodik.
    Vad skulle annars vara representativt menar du? Skulle inte förvåna mig om du är medelålders och tänker något i stil med följande

"Jaha, tycker karlarna att den där rumpan ser fläskig ut, vad ska de då tycka om min ... nej, det här duger inte! In och trolla sönder tråden så jag slipper känna mig otillräcklig!"
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre