• Zaro

    Borderline och annat, får man skaffa barn?

    Förlåt, men jag tycker verkligen inte att det låter som att du är lämplig att vara mamma. Tyvärr. Jag har en massa vänner med både borderline och adhd som skulle bli bra föräldrar men de har inte i närheten av dina problem. Som ju du som vuxen har ansvar för.

  • Zaro
    Batflysagain skrev 2023-12-11 09:46:26 följande:

    Zaro,
    nej jag tycker inte heller det som sagt jag har till och med varit ganska anti barn, jag tänker också att man ska undvika det men vill inte stänga alla dörrar, men ja jag håller med 100% vill mest höra som en öppenfråga det är ju inte olagligt att skaffa barn men det är ju ansvarslöst.


    Om du bara är 22 år finns ju tid att styra upp mående/livssituation med hjälp tänker jag. Det är positivt att du tar emot hjälp och funderar över ditt ansvar i barnfrågan. Det borde fler göra, även personer utan diagnoser.
  • Zaro
    Batflysagain skrev 2023-12-11 10:19:04 följande:

    Zaro

    Ja livet är långt, men vill såklart ta 100% ansvar då det är ett extrem stort ansvar att ha barn och då tycker jag att det är så bra att fråga er om ni nu har barn, ni vet ju hur det är med barn och hur mycket det kräver, eftersom att jag själv är väldigt självupptagen just nu med att ta hand om mig själv så tänker jag att det vore fel av mig att skaffa barn.

    håller verkligen med alla bör tänka igenom om det är lämpliga för att skaffa barn bör ju vara en självklarhet.


    22 år är ju en ung ålder för väldigt många skulle jag säga, även om det såklart kan gå toppen. Har två vänner som nyligen blivit mammor och de är 40+. Det är ju ingen garanti att man är fertil då, men om du blir mamma kanske du behöver vara äldre och ha extra stöd omkring dig. Men just nu borde du nog fokusera på dig själv tänker jag :)
Svar på tråden Borderline och annat, får man skaffa barn?