Anonym (Kim) skrev 2023-12-17 08:49:59 följande:
Gör du något åt din borderline då? Behandling mm? Du är ju uppvuxen med diagnosen kring dig och vet då heller inte vad som är mer normakt och inte. Du var ju eller är rätt fartblind. Med tanke på dina tidigare erfarenheter med jobb som cam girl och utmanande klädsel på jobbet. Men visst! Låter din 18 år äldre pojkvän låta dig hållas så är det väl inget hinder att ni lever ett kärleksfullt liv tillsammans.
Tar en medicin som jag inte kan stava till...quetiapin något. Har också benzodiazepinpreparat mot humöret och för sömn men jag vill inte ta dem så jag har fått något som heter theralen istället. Insomnia har jag nog alltid haft och det stör mig inte så värst om det inte är
helt sömnlöst.. har kontakt med psykiatrin. Jag jobbar på att försöka vara den personen jag vill vara. Jag har en slags bild i huvudet av "En sådan här person vill jag vara" och så försöker jag leva upp till det. Hur hade hon agerat? Istället för hur hade jag agerat?
Hon jag vill vara är väldigt kärleksfull, snäll, lugn och är helt ok med att inte vara i centrum. Ältar inte saker och tänker efter före hon svarar elelr agerar i affekt. Jag har lånat många av de kvaliteerna från honom.
Anonym (Sune) skrev 2023-12-17 19:55:20 följande:
Det tycker jag inte att det betyder. Jag var tillsammans med en bordeline tjej. Väldigt bra förhållande som inte va stormigt. Upp och nergångar i humöret och känslorna kring olika saker men inte riktat mot mig. Hon va väldigt medveten om sin diagnos och arbetade med den aktivt med olika insatser av hjälp. Ett av dom bättre och lugnare förhållande jag har varit i.
Diagnosen och personlighet spelar stor roll, även personen dom träffar. Utan hjälp av vården blir de desto kämpigare. Tänk även på att man kan bli frisk från diagnosen. Agera inte på känslan direkt, stanna upp och hinn tänka till.
Hoppas du hittar rätt match för just dig!
Jag tycker mig ha hittat en perfekt match. Dels hur han är som person och dels att han är äldre och redan har barn. (Hade jag inte vart störd hade jag väldigt gärna velat ha barn men fattar att det är en dålig idé) Det känns inte som att jag tar någonting ifrån honom genom att vi inte får barn. Ett nästan vuxet väldigt skötsamt bonusbarn är nog precis lagom mycket mamma för mig :D