• Anonym (Anna)

Träffar min dejt någon annan?

Hej.
    Jag har börjat träffat en kille som jag gillar mycket. 
    Han har använt Tinder tidigare och har kvar sin profil.

Saken är att han tidigare alltid har varit på samma avstånd (samma avstånd som från mig och honom) när man kollar hans profil. 
    Senaste två veckorna när han har varit ledig och vi inte har kunnat ses så har jag gått in och kollat och då står det att han är på ett annat avstånd, som är ganska långt ifrån hans hem, han har varit på det andra avståndet i princip hela tiden.
    Sedan åker han hem i några timmar för att sedan komma tillbaka till kortare avståndet, och han har även varit där hela nätterna ibland.

Jag vet inte vad jag ska tro om det? Verkar det som han träffat någon annan? Och vad tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden Träffar min dejt någon annan?
  • Anonym (Anna)
    Fjäril kär skrev 2023-12-17 22:37:28 följande:

Varför är ni båda kvar på Tinder om ni dejtar varandra?

Där har du förmodligen största orsaken till att han eventuellt dejtar andra.. Han kan ju tro samma sak om dig?

Jag har haft min profil dold, eftersom jag inte tänkte dejta andra samtidigt.
    Börjar funderar på att han inte är en kille man kan lita på och kanske borde jag gå vidare och hitta någon annan? 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 22:35:04 följande:
    Okej. Ska jag börja dejta andra killar också tills vi pratat om att vi är exklusiva?
    För jag trodde på något sätt att vi inte dejtade andra samtidigt.
    Tycker inte du ska ta några beslut baserade på hur du tänker att han kanske gör. 
    Att behålla Tinder efter två månader beror ju på hur mycket ni hunnit träffas under den tiden. Men vanligt är ju att ha flera kontakter men kanske inte ha sex med flera om känslor är utryckts från bägge håll. Men sånt kan ni ju prata om. Hur ni gör och vill ha det med öppet förhållande eller inte.
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 22:43:38 följande:
    Jag har haft min profil dold, eftersom jag inte tänkte dejta andra samtidigt.
    Börjar funderar på att han inte är en kille man kan lita på och kanske borde jag gå vidare och hitta någon annan? 
    Mmm... min erfarenhet är att killar som påstår att de inte använt Tinder på länge faktiskt är fullt aktiva ändå .  Om han vet att din profil är dold och inte tror att du är kvar så kan han nog leka runt som han vill . Att inte ha använt Tinder på länge är BS och är typiskt uttalande för nån som vill dölja sin aktivitet . 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Patricia) skrev 2023-12-17 22:53:26 följande:
    Mmm... min erfarenhet är att killar som påstår att de inte använt Tinder på länge faktiskt är fullt aktiva ändå .  Om han vet att din profil är dold och inte tror att du är kvar så kan han nog leka runt som han vill . Att inte ha använt Tinder på länge är BS och är typiskt uttalande för nån som vill dölja sin aktivitet . 
    Det som var ännu mer märkligt var att han sa att han inte har dejtat någon på länge innan han träffade mig.
    Och sedan när vi börjar dejta och det känns seriöst så börjar han helt plötsligt träffa andra också. 
    Jag vet inte hur jag ska göra eller hur jag känner för honom nu längre
  • Anonym (Dejting)

Har han ett arbete som gör det svårt ta dig hem regelbundet? Jag vet en som brukar bo i din båt som ligger nära jobbet. Ja men du vet säkert lite om hur han arbetar eller pluggar, har familj och vänner som han kanske brukar sova hos.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Dejting) skrev 2023-12-17 23:04:58 följande:

Har han ett arbete som gör det svårt ta dig hem regelbundet? Jag vet en som brukar bo i din båt som ligger nära jobbet. Ja men du vet säkert lite om hur han arbetar eller pluggar, har familj och vänner som han kanske brukar sova hos.

Alltså inte dig och din, men sig och sin
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Dejting) skrev 2023-12-17 23:04:58 följande:

Han har bil han åker till jobbet.

Som ett exempel senast han var ledig så åkte han någonstans runt kl 13. Sedan var han kvar där till han åkte hem 9 på morgonen. 
    När han skulle jobba dagen efter så åkte han hem runt 22 på kvällen sedan till sitt arbete på morgonen som vanligt.

Och det började för kanske 2 veckor precis efter han berättat hur mycket han gillar mig, och han sa även att han var kär i mig. Så jag vet inte hur jag ska tolka det. 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:12:04 följande:
    Han har bil han åker till jobbet.

Som ett exempel senast han var ledig så åkte han någonstans runt kl 13. Sedan var han kvar där till han åkte hem 9 på morgonen. 
    När han skulle jobba dagen efter så åkte han hem runt 22 på kvällen sedan till sitt arbete på morgonen som vanligt.

Och det började för kanske 2 veckor precis efter han berättat hur mycket han gillar mig, och han sa även att han var kär i mig. Så jag vet inte hur jag ska tolka det. 

Okej. Tycker du ska fråga om han träffar någon annan. 

Du vet att du måste gå in på profilsidan två gånger efter varandra för att få senaste uppdateringen med rätt avstånd.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 22:26:55 följande:
    Ja, Han sa att han fick starka känslor för mig.
    och jag för honom också, så jag har inte ens tänkt på någon annan kille sedan vi började träffas.
    Är det konstigt om jag inte vill fortsätta träffas om han nu har dejtat någon annan samtidigt? 
    Nej du är inte konstig. Jag tror de flesta helst vill att man inte dejtar andra samtidigt. Men sätt inte igång att träffa andra bara för det. Stå för dina gränser istället.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Dejting) skrev 2023-12-17 23:16:41 följande:

Okej. Tycker du ska fråga om han träffar någon annan. 

Du vet att du måste gå in på profilsidan två gånger efter varandra för att få senaste uppdateringen med rätt avstånd.

Han har alltid haft samma avstånd tidigare när vi inte setts (Hemma).
    Sedan sa han en gång att han bara skulle vara hemma och jag råkade se att hans avstånd hade ändrat sig, och sedan dess har jag börjat kollat ganska ofta för att se.

Jag vill bara radera appen, eller sluta träffa honom eller något. Jag vet inte hur jag ska göra. 
Svar på tråden Träffar min dejt någon annan?