Anonym (Elvira) skrev 2023-12-23 06:58:53 följande:
Elvira hudterapeut på youtube har en bra video (tänker för dig som mamma primärt)
">
hon har också mycket videor med prisvärda tips, och har som signum oparfymerat, veganskt/cruelty free. och i rimlig prisklass (mellan 100-300 kr). Så produkter från aco, l300, indy beauty, the ordinary etc,
hon har hjälpt mig och min hy, och fått mig att förstå att min hud inte alls är fet utan torr. så min hud är numera bättre än någonsin.
De tips du ger håller hon efter,håller stenkoll på vad produkterna innehåller och vill absolut inte utsätta huden för gifter bla hormonstörande produkter mm
Jag ( och hon) märkte helt plötsligt att huden började att bkinoljig,märks främst på morgonen när hon vaknat ( eller låg och sov) och jag antar att det är dom du säger pga torrhet och inte tvärtom,hon säger detsamma.
Ja det är svårt att övertyga henne att köpa produkter på apoteket?hon följer några hudterapeuter på bla tik tok och köper de produkter de rekommenderar?lagt mycket pengar på allt möjligt.
Även en kompis mamma som arbetar med hud har gett henne provprodukter men inget har hjälpt utan tvärtom ökar finnarna för var dag, speciellt på ena kinden, runt munnen och hakan,även några nedanför nacken.
Kan det bli värre innan det blir bättre?
Hur länge tid ska man ge produkten?
Hon har varit stressad pga skolarbete ( höja betygen innan gymnasievalet) och sovit mindte än annars. Kan säkert också ha stor betydelse ?