• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-08 21:52:03 följande:
    Jobbigt med yrsel med! Aha, det kanske jag ska fråga BM om på torsdag också om detta ska hålla i sig.

Dom är 4 och 5,5 år 😊 Hur gamla är dina?
    Gör det! Värt att testa, tänker jag ☺️

Mina är snart 11, 7 och 5 år gamla. Känns som att man förhoppningsvis kommer kunna njuta lite mer av den här bebisen (om det nu blir någon) jämfört med trean, då jag hade en 5-åring och en 2-åring när han föddes. Var ganska full rulle då, om man säger så! Tre väldigt olika behov som skulle tillgodoses 🤪 Nu kommer ju barnen vara ganska självgående när minstingen kommer 🥰
    Du vet säkert hur det är som har två täta! 😅
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-01-09 06:38:03 följande:
    Gör det! Värt att testa, tänker jag ☺️

Mina är snart 11, 7 och 5 år gamla. Känns som att man förhoppningsvis kommer kunna njuta lite mer av den här bebisen (om det nu blir någon) jämfört med trean, då jag hade en 5-åring och en 2-åring när han föddes. Var ganska full rulle då, om man säger så! Tre väldigt olika behov som skulle tillgodoses 🤪 Nu kommer ju barnen vara ganska självgående när minstingen kommer 🥰
    Du vet säkert hur det är som har två täta! 😅
    Ja, även om man njöt av bebistiden då med så gick ju tiden sjukt snabbt! Det var ju fullt ös hela tiden 😅 

Jag hoppas mina två blir lite mer pappiga när bebisen kommer 😅 Just nu är de klistrade på mig och det är helst bara mamma som duger.. 
  • Humlisen17

Den här extrema tröttheten gör mig galen! Jag är student och har senaste veckan bara försökt plugga inför tenta men kan knapp hålla ögonen öppna och känner behov av power naps under dagen. Huuuur kan det krävas så mycket energi att baka en unge så tidigt haha, förstår ju att det är hormonellt också. Kan inte minnas att jag var så trött i början i förra graviditeten och då jobbade jag också lite grann. 

Men, inga andra symtom än vilket fortfarande gör mig orolig. Lär väl ångra det jag nu skrivit den dagen illamående och halsbränna troligtvis kommer 😂

• Oväntadedrömmen

Här vet jag inte om jag har postcovid eller om det är pga graviditeten.
    Men jag är så trött att ingenting fungerar. Jag orkar vara vaken 3-4h, sen blir jag så trött att jag måste sova en stund. Kan verkligen inte hålla mig vaken.
    Varit sjukskriven sen jag fick covid 18/12. 
    Ska prata med läkare imorgon och hoppas på sjukskrivning 50% och att jag ska orka med en halvdag på jobbet i alla fall, vet dock inte hur jag ska orka det. Men vill inte vara hemma längre. 🙈

Annars är jag lite illamående till och från, men inget som riktigt stör.
    Kramp I magen en gång om dagen ungefär och idag har jag haft ont i ljumsken.

Humörsvängningar gånger 1000 och ständigt hungrig är jag dessutom.

Bröstvårtorna är fortfarande ömma, inte lika ömma som i början som tur är.

Och magen är svullen som en ballong.

Haha. Ja, vem har sagt att det är lätt att vara gravid?😅

• Symetrical
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-09 13:23:49 följande:
    Ja, även om man njöt av bebistiden då med så gick ju tiden sjukt snabbt! Det var ju fullt ös hela tiden 😅 

Jag hoppas mina två blir lite mer pappiga när bebisen kommer 😅 Just nu är de klistrade på mig och det är helst bara mamma som duger.. 
    Känner sååå väl igen det. Oftast bara jag som gäller! Hade varit miljonär vid det här laget om jag fått en krona varje gång något av mina barn sagt mamma 😂 Men skall inte klaga. Det är ju bättre det än åt andra hållet! 🥰
  • Humlisen17

En annan sak, av en slump tryckte jag lite på brösten och döm av min förvåning att det redan droppade ut råmjölk. Gul och tjock! Slutade visserligen amma min dotter för ca 3 månader sedan, kan det kanske påverka mjölkbildningen nu såhär tidigt eller kommer det kanske försvinna för att sen komma tillbaka igen?

• Eurotamandua

Skönt att man inte är ensam med trötthet och illamående.
    Pluggar också (50 % och jobbar 50 %), och tröttheten är svår. Blir många power naps.

Hur gör ni andra med illamåendet på jobbet? Bara jobbat ett pass hittils sen illamåendet började, och hade svårt att gå ifrån (jobbar på IVA). Hjälper verkligen receptfria tabletter? Vill helst inte ta läkemedel, men behövs det för att kunna arbeta så...

Fick övertala min man om ett tidigt VUL privat, så vi var idag! Jag är 6 + 4 enligt beräkning, men utifrån min ägglossning snarare 6+ 1. Så barnmorskan sa att det var tidigt, och nästan ursäktande för det. Jag var öppen med att det enda jag ville veta är att jag verkligen är gravid (svårt att greppa det), att det sitter som det ska, och förhoppningsvis ett hjärta.
    Fick allt bekräftat. Hon sa att det såg fint ut. :)
    Och i och med att det var så tidigt får vi komma på ett till om 2 veckor utan extra kostnad. En oerhörd trygghet känner jag, innan man får göra KUB sen.
    Någon mer som gjort tidigt VUL?

• Symetrical
    Eurotamandua skrev 2024-01-09 19:54:29 följande:

Skönt att man inte är ensam med trötthet och illamående.
    Pluggar också (50 % och jobbar 50 %), och tröttheten är svår. Blir många power naps.

Hur gör ni andra med illamåendet på jobbet? Bara jobbat ett pass hittils sen illamåendet började, och hade svårt att gå ifrån (jobbar på IVA). Hjälper verkligen receptfria tabletter? Vill helst inte ta läkemedel, men behövs det för att kunna arbeta så...

Fick övertala min man om ett tidigt VUL privat, så vi var idag! Jag är 6 + 4 enligt beräkning, men utifrån min ägglossning snarare 6+ 1. Så barnmorskan sa att det var tidigt, och nästan ursäktande för det. Jag var öppen med att det enda jag ville veta är att jag verkligen är gravid (svårt att greppa det), att det sitter som det ska, och förhoppningsvis ett hjärta.
    Fick allt bekräftat. Hon sa att det såg fint ut. :)
    Och i och med att det var så tidigt får vi komma på ett till om 2 veckor utan extra kostnad. En oerhörd trygghet känner jag, innan man får göra KUB sen.
    Någon mer som gjort tidigt VUL?

Var härligt att allt såg fint ut! 🤩

Jag är i v 6+2 idag precis som du och ska på tidigt ul nästa fredag. Har alltid blivit flyttad 3-4 dagar framåt, vilket jag tror beror på att mina ägg fäster tidigt. Har för mig att deras mätningar baseras på att ägget skall fästa på äl+9 (tydligen vanligast) med det skiljer ju sig åt. Jag har oftast plussat relativt starkt på äl +9-10 och det innebär ju att ägget måste fäst kring äl +5-6 😊

Sen har alla mina varit pojkar hittills och fick höra av en ultraljudsbarnmorska att det är vanligare att flyttas framåt med pojkar och bakåt med flickor, då pojkbebisar generellt är större 🥰
  • Eurotamandua
    Symetrical skrev 2024-01-10 08:35:20 följande:
    Var härligt att allt såg fint ut! 🤩

Jag är i v 6+2 idag precis som du och ska på tidigt ul nästa fredag. Har alltid blivit flyttad 3-4 dagar framåt, vilket jag tror beror på att mina ägg fäster tidigt. Har för mig att deras mätningar baseras på att ägget skall fästa på äl+9 (tydligen vanligast) med det skiljer ju sig åt. Jag har oftast plussat relativt starkt på äl +9-10 och det innebär ju att ägget måste fäst kring äl +5-6 😊

Sen har alla mina varit pojkar hittills och fick höra av en ultraljudsbarnmorska att det är vanligare att flyttas framåt med pojkar och bakåt med flickor, då pojkbebisar generellt är större 🥰
    Åh vad kul att vi är på samma. 😊
    Hoppas allt ser bra ut för dig när du får göra ultraljudet. ❤️ Så enorm känsla att få se det lilla grynet, fast man inte ens ser vad det är.

Ja, allas kroppar och ägglossning skiljer sig ju, och från gång till gång. Det är säkert mer korrekt så som man själv känner och vad man uppmätt och när, än bara senaste mensens första dag utifrån en normal 14+14 cykel.

Hade ingen aning om det angående pojkar och flickor. Intressant teori! Vi har inte kommit så långt än att vi funderat på könet, vi är mest överlyckliga att vi faktiskt kan bli gravida naturligt. 😊
  • Flissannn

Hej 

hoppar in här också. Har äntligen efter ca 2 års försök fått mitt första plus någonsin! Har ca 6 månader ätit letrozol och nu på tredje försöket med ovitrelle också så plussade jag. Känns så overkligt! Är det någon mer som inte har så mycket symptom? (Känner lite ömt i bröstvårtorna och ibland lite lätt molvärk men inget annat ) Bf 14/9

Svar på tråden Bf September 2024