Symetrical skrev 2024-01-10 08:35:20 följande:
Var härligt att allt såg fint ut! 🤩
Jag är i v 6+2 idag precis som du och ska på tidigt ul nästa fredag. Har alltid blivit flyttad 3-4 dagar framåt, vilket jag tror beror på att mina ägg fäster tidigt. Har för mig att deras mätningar baseras på att ägget skall fästa på äl+9 (tydligen vanligast) med det skiljer ju sig åt. Jag har oftast plussat relativt starkt på äl +9-10 och det innebär ju att ägget måste fäst kring äl +5-6 😊
Sen har alla mina varit pojkar hittills och fick höra av en ultraljudsbarnmorska att det är vanligare att flyttas framåt med pojkar och bakåt med flickor, då pojkbebisar generellt är större 🥰
Åh vad kul att vi är på samma. 😊
Hoppas allt ser bra ut för dig när du får göra ultraljudet. ❤️ Så enorm känsla att få se det lilla grynet, fast man inte ens ser vad det är.
Ja, allas kroppar och ägglossning skiljer sig ju, och från gång till gång. Det är säkert mer korrekt så som man själv känner och vad man uppmätt och när, än bara senaste mensens första dag utifrån en normal 14+14 cykel.
Hade ingen aning om det angående pojkar och flickor. Intressant teori! Vi har inte kommit så långt än att vi funderat på könet, vi är mest överlyckliga att vi faktiskt kan bli gravida naturligt. 😊