• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 19:04:16 följande:
    Åå så härligt ändå att de tagit sig ?snabbt?. 😍 När man jagar de där plusset så kan ibland 2 månader kännas lika långt som 5 år. Viljan är ju lika stark oavsett. 🥰 
    Kul vi har samma BF också 😁
    Ja det var skönt att det tog sig. Det är verkligen påfrestande att jaga plusset 🙏 

Ja jättekul! Har du kollat vilken dag du byter vecka? Jag har inte kollat det än 😃
  • Klobibblan

Jag hoppar också in här! Har bf 10 september, plussade i lördags. Lite roligt, för jag tog också ut spiralen i september och blev gravid i december. Hur tänker ni kring kosttillskott? Jag gjorde en hårmineralanalys i november för att se vilka brister jag hade. Jag fick rekommenderade kosttillskott utifrån det. Tyvärr kan jag inte forsätta äta många av burkarna då de innehåller för höga halter av vitaminer och mineraler, alternativt ämnen som man inte ska stoppa i sig som gravid. Jag har tittat på multivitamin-burkarna för gravida, men alla innehåller ganska mycket kalcium, vilket jag har överskott av. Hur tänker ni? :)

• Humlisen17

Hej! Vilket härligt gäng här redan!

Har plussat och BF enligt senaste mens är 8/9. Har MF, MA och avbrytande i bagaget, men fick äntligen vår efterlängtade regnbåge i oktober -22. Nu håller vi bara tummarna för att denna lille parvel vill stanna kvar 🤞🏻

Ska bli roligt att få följa er all här!

• Elefanten92
    DrömlivetiHD skrev 2024-01-02 12:12:16 följande:
    Ja det var skönt att det tog sig. Det är verkligen påfrestande att jaga plusset 🙏 

Ja jättekul! Har du kollat vilken dag du byter vecka? Jag har inte kollat det än 😃
    Det är ju det 🥰 
    Ja! Aa jag byter på söndagar faktiskt enligt Liberoappen 😅
  • Oväntadedrömmen

Jag är så förvirrad över det hör med bf. Alla sidor säger olika. Har sett allt från 11-16 september. 😅

Men jag tror 11 stämmer bäst eftersom jag inte har standarden 28dagars cykel. 😅

• Hoppfulltjej

Jag hänger också på här! 
    Så kul att följas åt😊

Jag plussade redan på julafton, super svagt men det fanns ett sträck😍 ganska tidigt då beräknad mens vad på nyår så en vecka innan.
    BF (beroende på app..) runt 7-8 september. 

Vi började försöka på riktigt i november, gick ganska fort för oss men andra ord 🥰 Första barnet för mig, andra för sambon.

Jag har också, sedan ca 4 dagar tillbaka, jätteont i bröstvårtorna och molande värk i magen men ingenting annat än så och det tackar jag för 😅 

• Oväntadedrömmen
    Hoppfulltjej skrev 2024-01-03 07:42:37 följande:

Jag hänger också på här! 
    Så kul att följas åt😊

Jag plussade redan på julafton, super svagt men det fanns ett sträck😍 ganska tidigt då beräknad mens vad på nyår så en vecka innan.
    BF (beroende på app..) runt 7-8 september. 

Vi började försöka på riktigt i november, gick ganska fort för oss men andra ord 🥰 Första barnet för mig, andra för sambon.

Jag har också, sedan ca 4 dagar tillbaka, jätteont i bröstvårtorna och molande värk i magen men ingenting annat än så och det tackar jag för 😅 

Välkommen och grattis till plusset 🌷

Jag testade också väldigt tidigt äl+9 tror jag det var.
    Jag får mer och mer symtom för varje dag känns det som. Det började med uppblåst mage och bröstvårtor som kändes att de skulle ramla av. Idag ligger en liten illamående känsla och lurar, jag är sugen på att äta konstant, öm i hela brösten, molvärk och ett halvsurt humör. För att inte tala om den hemska tröttheten, jag är trött tamejfan konstant. Haha.
  • Humlisen17

Någon annan som är omföderskan och har extreeemt svullen mage? Det är v 20 storlek på den alltså 😂 ändå bara v 5 än

• Oväntadedrömmen
    Humlisen17 skrev 2024-01-03 10:28:25 följande:

Någon annan som är omföderskan och har extreeemt svullen mage? Det är v 20 storlek på den alltså 😂 ändå bara v 5 än

Jag är så uppblåst att jag ser ut att vara i typ vecka 25 🤣
    Min mage är väldigt känslig och jäser ofta upp i vanliga fall också.
  • Constanza
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-03 16:29:49 följande:
    Jag är så uppblåst att jag ser ut att vara i typ vecka 25 🤣
    Min mage är väldigt känslig och jäser ofta upp i vanliga fall också.
    Min mage ser också ut att vara o vecka 25, det går lite upp och ner men uppblåst är den 😅
Svar på tråden Bf September 2024