Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn
Jag har precis fött mitt första barn och googlar mina fingrar blodiga över hur jag ska kunna göra saker som att ordna med frukost åt mig själv när pappan sover.
Jag har precis fött mitt första barn och googlar mina fingrar blodiga över hur jag ska kunna göra saker som att ordna med frukost åt mig själv när pappan sover.
sjal (jag har också haft en unge under 3 kg och burit runt i sjal på BB utan att det var några konstigheter)
Lägga på golvet på filtar
En sån där uppblåsbar skötbädd som kan lätt kan kasta ner var man vill, en handduk eller filt och bebis ligger bra där.
Babyskyddet från bilen eller babysitter (man kan vika handdukar som stöd runt om bebisen vill till att sjunka ner eller ihop). Funkar utmärkt korta stunder även i början.
Du får tänka att det är helt ok att lägga ifrån sig bebisen, hade du haft ett äldre syskon hade du behövt göra det titt som tätt.
Varför sover pappa när du ska fixa frukost? Kan inte bebis ligga i sängen med honom?
lägg ifrån dig det på en baby nest, en babysitter ja i Sängen. hur tror du alla andra kvinnor gör? och tycker du ska be pappa. Knipa igen, om han inte själv kan bidra så ska han inte öppna munnen heller.
* ge bebis till pappa
* lägg bebis i sängen
* i barnvagnen eller ta loss liggdelen och använd den , enkelt att flytta runt där du befinner dig
* lägg bebis i ena armvecket och gör dina saker med en arm
* babynest, filtar, kuddar eller täcke i soffan
* babysitter eller babyskyddet till bilen
* bärsjal
* på golvet med tex ett täcke under sig
* en vagga, spjälsäng eller liknande
Du behöver inte titta på bebisen hela tiden. Självklart kan du hämta post, kissa eller ta en kort dusch bara bebis ligger tryggt och säkert.
Pappan har också ansvar för bebis givetvis och ska Självklart vara den som tar över om du ska göra något och ni båda r hemma.
Hur tror du folk med tvillingar gör?
Lägg barnet i vagnen eller i sin säng. De tar inte skada av att ligga där 5 min då och då.
Men hände nått när du gjorde kaffe eller? Började barnet skrika eller varför behövde du titta ditåt hela tiden? Lät väll utmärkt att du gjorde ett litet babynest.