• Anonym (mamma)

Dejta eller inte?

Vi separerade för ca 2 år sedan, och alla tre barnen är snart tonåringar. Jag har barnen lite mer än varannan vecka. Nästan varje dag är ett eller flera barn här. Är jag nån gång barnfri passar jag på att träna eller träffa vänner. Visst kan jag sakna en partner nån gång, men det är inte så att jag har svårt att fylla mina dagar. Dessutom känner jag inte att det skulle gynna barnen om jag träffade nån ny. Så än så länge har jag inte övervägt att dejta nån. Men jag börjar tänka tanken att jag kanske kommer göra det nån gång i framtiden när barnen börjar flytta hemifrån. 

Är det det "normala" i min situation att man dejtar eller inte?

• Svar på tråden Dejta eller inte?
  • Anonym (Samma)

Jag är lite i samma sits o jag dejtar inte. Alldeles för krångligt o ser ingen fördel med att ha en sur gubbe hemma väntandes på sex 

• Anonym (Vf)

Varför skulle du inte kunna dejta? Även om barnen är mycket hos dig så kan du ju ändå dejta om du vill. Du behöver ju inte ta med dejten hem till dig det första du gör samt så är det väl tillräckligt stora att klara sig lite själv om du går ut. 
    Du menar väl ändå inte att du bara träffar vänner samt träna när du är barnfri? Det kan man väl göra ändå när de är hos dig? Tränar man så ska man ju helst gör det varje vecka. 

• Anonym (Vf)
    Anonym (Samma) skrev 2024-01-21 22:28:52 följande:

Jag är lite i samma sits o jag dejtar inte. Alldeles för krångligt o ser ingen fördel med att ha en sur gubbe hemma väntandes på sex 

Varför skulle det finnas en sur gubbe hemma? Man behöver ju inte flytta ihop direkt, på flera år, eller inte alls om det skulle vara så. Skulle det mot förmodan finnas en sur gubbe så hoppas jag man inser att den inte var nåt att ha. 

Det blir bara krångligt om man gör det till det. 

• Anonym (Samma)
    Anonym (Vf) skrev 2024-01-21 22:36:51 följande:

Varför skulle det finnas en sur gubbe hemma? Man behöver ju inte flytta ihop direkt, på flera år, eller inte alls om det skulle vara så. Skulle det mot förmodan finnas en sur gubbe så hoppas jag man inser att den inte var nåt att ha. 

Det blir bara krångligt om man gör det till det. 

Haha sorry
    dåliga erfarenheter bara.
  • Anonym (Eh)

Låter inte normalt att vänta i många år till med dejting. Dina barn gynnas inte, skojar du...? Det är väl inte för deras skull du skulle träffa någon! Eller isf påverkas de indirekt eftersom de skulle må bra om DU mår bra.

Tänk också på att ju längre man är ensam desto mer bekväm blir man i sina vanor mm, det blir svårare att få till en relation helt enkelt. Lägg därtill att man inte blir yngre direkt, utseendet fallerar så småningom och om inte annat så försvinner allt fler bra killar ju äldre man blir.

Vad väntar du på egentligen...?

• Anonym (A)
    Anonym (Vf) skrev 2024-01-21 22:32:45 följande:

Varför skulle du inte kunna dejta? Även om barnen är mycket hos dig så kan du ju ändå dejta om du vill. Du behöver ju inte ta med dejten hem till dig det första du gör samt så är det väl tillräckligt stora att klara sig lite själv om du går ut. 
    Du menar väl ändå inte att du bara träffar vänner samt träna när du är barnfri? Det kan man väl göra ändå när de är hos dig? Tränar man så ska man ju helst gör det varje vecka. 

Håller med
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Samma) skrev 2024-01-21 22:28:52 följande:

Känner exakt så. Och som kommer störa sig på mina barn. Känns inte lockande. 
  • Anonym (Lolita)

Har liknande situation. Jag skulle vilja finna kärleken och ha någon att resa och göra kul saker med.
    har dejtat lite av och till i perioder där jag haft mer barnledig tid men inte funnit någon med det där speciella som gör det värt besväret att introducera barnen.
    nu har jag en fwb som jag träffar en gång varannan vecka och vi båda är rätt nöjda med den situationen. Vi ger varandra närhet och sex, men även en massa trevliga samtal.

• Anonym (mamma)
    Anonym (Vf) skrev 2024-01-21 22:32:45 följande:

Jag tränar oftast två gånger i veckan, men mer när jag är barnfri. Ibland tillsammans med barnen. 

Skulle väl kunna, men jag ser inga fördelar med att göra det. Har känslan att det bara skulle ge mig bekymmer. 

• Anonym (G)
    Anonym (Eh) skrev 2024-01-21 22:41:57 följande:

Låter inte normalt att vänta i många år till med dejting. Dina barn gynnas inte, skojar du...? Det är väl inte för deras skull du skulle träffa någon! Eller isf påverkas de indirekt eftersom de skulle må bra om DU mår bra.

Tänk också på att ju längre man är ensam desto mer bekväm blir man i sina vanor mm, det blir svårare att få till en relation helt enkelt. Lägg därtill att man inte blir yngre direkt, utseendet fallerar så småningom och om inte annat så försvinner allt fler bra killar ju äldre man blir.

Vad väntar du på egentligen...?

Normalt och normalt, jag väntade fem år. De flesta jag känner har väntat många år. Fokuserat på barnen och på att lära känna sig själv. Bara andas ut lite, det kan vara ganska ansträngande att vara i en relation, oavsett om den är bra eller inte. 

Barn brukar inte gynnas i bonusfamiljer. Bara att se sig omkring. Den nya partnern kommer aldrig älska dina barn villkorslöst, och samma sak gäller tvärtom. 

Jag skaffade en pojkvän för några år sen, men vi flyttar inte ihop. Det blir helt enkelt för komplicerat. Vi ses varannan vecka och kanske hälsar han på någon av dagarna när jag har barn. Lagom!

Och man vill väl inte vara på ett visst sätt bara för att kunna få till en relation? Jag tycker det är gött att bli van och få sina egna rutiner. Och utseendet... Alltså man kan ju inte skynda sig att dejta för att paxa nån innan man blir ful. Haha.
Svar på tråden Dejta eller inte?