Anonym (mamma) skrev 2024-01-22 22:58:45 följande:
Jo du har rätt. En vän/livspartner hade varit fint. Helst då en kille med glimten i ögat som får det att pirra lite i magen :)
Men tror inte det finns. Killar killar gillar bara långa promenader och djupa samtal om dom får knulla sen :)
Finns asexuella män också, men troligen inget de skriver i sina dejtingprofiler.
Den jag träffade hade inte gjort det i alla fall...
Vår första dejt föll jag som en fura och han kände det samma. Han började omgående prata om framtiden tillsammans och visst hade vi sex ibland, men på mitt initiativ. Jag hade gärna haft flera gånger dagligen, men fick väl nöja mig med någon gång i veckan de första månaderna.
Han kändes så hemma, så rätt, så trygg och jag trivdes enormt i hans sällskap, men att hela tiden gå och hoppas att han skulle ta initiativet, men att han aldrig gjorde det tärde något enormt.
Jag försökte fråga vad vi skulle göra åt det, om det berodde på mig eller vad, men fick hela tiden att det inte berodde på mig.
Han ville att vi skulle bli gamla tillsammans, men efter 2,5 år och sex 2 gånger senaste halvåret, så tröttnade jag och frågade om vi skulle ha sex under vår sommarsemester som vi pratade och planerade kring i januari och fick svaret nej...
Han hade ingen sexlust och saknade heller inte sex så han såg ingen anledning att försöka hitta tillbaka till sin lust.
Jag kunde inte se mig själv leva utan sex resten av livet typ 30 år. Och definitivt inte tillsammans med en man som jag var galet attraherad av. Han är ju både snygg och galet sexig i mina ögon...
Skillnad om sexet dalar och man ändå är gift med sin bäste vän och kan tänka sig att leva som vänner resten av livet, men i en ny relation?
Jag bröt upp. Saknar honom dock en hel del trots att det är 1 år sedan...