• Anonym (mamma)

Dejta eller inte?

Vi separerade för ca 2 år sedan, och alla tre barnen är snart tonåringar. Jag har barnen lite mer än varannan vecka. Nästan varje dag är ett eller flera barn här. Är jag nån gång barnfri passar jag på att träna eller träffa vänner. Visst kan jag sakna en partner nån gång, men det är inte så att jag har svårt att fylla mina dagar. Dessutom känner jag inte att det skulle gynna barnen om jag träffade nån ny. Så än så länge har jag inte övervägt att dejta nån. Men jag börjar tänka tanken att jag kanske kommer göra det nån gång i framtiden när barnen börjar flytta hemifrån. 

Är det det "normala" i min situation att man dejtar eller inte?

• Svar på tråden Dejta eller inte?
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-22 23:03:53 följande:
    Sånna kommentarer ger mig stress och prestationsångest och extra tacksam att jag slipper dom förväntningarna just nu. 
    Hur var sex för dig innan separationen? Du har en sån väldans avsmak känns det som. Sen är det ju lite så när man slutat ha sex så slutar man sakna det.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Fialotta) skrev 2024-01-23 07:28:20 följande:
    Hur var sex för dig innan separationen? Du har en sån väldans avsmak känns det som. Sen är det ju lite så när man slutat ha sex så slutar man sakna det.
    Jag ställde upp minst en gång i veckan under många år och  både jag och mitt ex försökte allt för att jag skulle njuta av det. Jag tror det bidrog till att han dumpade mig så jag känner mig skyldig till att ha förstört mina barns familj. Jag borde nog ansträngt mig mer. 
  • Mandel
    Anonym (Lugnare) skrev 2024-01-22 05:13:04 följande:
    Fast hur många hunkar tror du vill ha en trebarnsmamma - som förmodligen har spår av graviditeter och förlossningar på kroppen, samt inte kan vara purung längre?
    Och det är bara hunkar som trebansmorsor vill ha? Får man ingen vältränad fotomodell så får det vara?

Kan meddela att ingen av de normala vanliga jämnåriga män jag har haft sex med har haft åsikter om att jag inte ser ut som en vältrimmad 20-åring i kroppen då jag är 50 och fött 2 barn.
    Snarare så att de är lyriska för att jag tar för mig och vet vad jag vill. Får komplimanger för min rumpa och har väl turen att inte ha taxöronen även om brösten inte är på samma plats som när man är 20...

Dejtar inte ytliga män med vanföreställningar...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Lugnare) skrev 2024-01-22 20:27:24 följande:
    Fast i och med att TS kallar sig "mamma" så har hon säkerligen haft sex. Men av någon anledning blivit avtänd p.g.a. att karlarna varit som de varit. Och till slut ger man upp.
    Just därför man ska se till att hitta en/flera bra karlar som man vill ha sex med!

Jag trodde att jag var typ asexuell i slutet av mitt äktenskap, men det berodde ju på att jag inte tände på den småfete arbetsnarkomanen som inte tog ansvar för hem och barn. Han tog ju inte ansvar även om jag sa att mindre ölmage och lite mer ansvar troligen skulle resultera i lite mer sex...Han störde sig inte på sin mage och sitt eviga jobbande så varför störde det mig? Kom ska vi knulla lite...

När jag väl skilt mig upptäckte jag att jag nog egentligen är mer åt "nymfomanhållet" och kan inte få nog av sex... Har upptäckt så mycket och gjort så mycket som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle vara med om.
  • Anonym (M)
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-21 22:23:28 följande:
    Dejta eller inte?

Vi separerade för ca 2 år sedan, och alla tre barnen är snart tonåringar. Jag har barnen lite mer än varannan vecka. Nästan varje dag är ett eller flera barn här. Är jag nån gång barnfri passar jag på att träna eller träffa vänner. Visst kan jag sakna en partner nån gång, men det är inte så att jag har svårt att fylla mina dagar. Dessutom känner jag inte att det skulle gynna barnen om jag träffade nån ny. Så än så länge har jag inte övervägt att dejta nån. Men jag börjar tänka tanken att jag kanske kommer göra det nån gång i framtiden när barnen börjar flytta hemifrån. 

Är det det "normala" i min situation att man dejtar eller inte?

Vet inte vad som är normalt men jag hade några år efter min separation där jag knappt dejtade alls, jag gjorde det lite men det kändes inte bra. Sen kom jag igång när jag var redo, har nästan inte blandat in mina barn alls i dom jag varit tillsammans med, bara en av dom träffade dom. Det har funkat bra, jag gillar det.

Det är trevligt att umgås och ja, ha sex med någon man är förälskad i. För mig har det varit ett tillskott och ofta även en belastning när partners har tyckt att dom ska ha en högre prioritet än dom haft jämför med mina barn. Jag har alltid varit tydlig med att barnen kommer först för mig men det kan ändå bli problem när det blir seriöst. Så det innebär en känslomässig belastning på ett sätt imo.
  • Anonym (lugg)
    Mandel skrev 2024-01-23 08:09:45 följande:
    Just därför man ska se till att hitta en/flera bra karlar som man vill ha sex med!

Jag trodde att jag var typ asexuell i slutet av mitt äktenskap, men det berodde ju på att jag inte tände på den småfete arbetsnarkomanen som inte tog ansvar för hem och barn. Han tog ju inte ansvar även om jag sa att mindre ölmage och lite mer ansvar troligen skulle resultera i lite mer sex...Han störde sig inte på sin mage och sitt eviga jobbande så varför störde det mig? Kom ska vi knulla lite...

När jag väl skilt mig upptäckte jag att jag nog egentligen är mer åt "nymfomanhållet" och kan inte få nog av sex... Har upptäckt så mycket och gjort så mycket som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle vara med om.
    Du har upptäckt att du gillar sex alltså? Män gör också det. Men då brukar kvinnor säga att "allt i livet handlar inte om sex". Aha, du har sex med män alltså. Många kvinnor säger att det inte är värt det. Svårt att hitta män att ha bra sex med.
  • Mandel
    Anonym (mamma) skrev 2024-01-22 22:58:45 följande:

Jo du har rätt. En vän/livspartner hade varit fint. Helst då en kille med glimten i ögat som får det att pirra lite i magen :) 

Men tror inte det finns. Killar killar gillar bara långa promenader och djupa samtal om dom får knulla sen :)

Finns asexuella män också, men troligen inget de skriver i sina dejtingprofiler.
    Den jag träffade hade inte gjort det i alla fall...

Vår första dejt föll jag som en fura och han kände det samma. Han började omgående prata om framtiden tillsammans och visst hade vi sex ibland, men på mitt initiativ. Jag hade gärna haft flera gånger dagligen, men fick väl nöja mig med någon gång i veckan de första månaderna. 
    Han kändes så hemma, så rätt, så trygg och jag trivdes enormt i hans sällskap, men att hela tiden gå och hoppas att han skulle ta initiativet, men att han aldrig gjorde det tärde något enormt. 
    Jag försökte fråga vad vi skulle göra åt det, om det berodde på mig eller vad, men fick hela tiden att det inte berodde på mig.
    Han ville att vi skulle bli gamla tillsammans, men efter 2,5 år och sex 2 gånger senaste halvåret, så tröttnade jag och frågade om vi skulle ha sex under vår sommarsemester som vi pratade och planerade kring i januari och fick svaret nej...

Han hade ingen sexlust och saknade heller inte sex så han såg ingen anledning att försöka hitta tillbaka till sin lust.
    Jag kunde inte se mig själv leva utan sex resten av livet typ 30 år. Och definitivt inte tillsammans med en man  som jag var galet attraherad av. Han är ju både snygg och galet sexig i mina ögon...

Skillnad om sexet dalar och man ändå är gift med sin bäste vän och kan tänka sig att leva som vänner resten av livet, men i en ny relation?
    Jag bröt upp. Saknar honom dock en hel del trots att det är 1 år sedan...

• Anonym (lugg)
    Mandel skrev 2024-01-23 08:23:14 följande:

Han hade ingen sexlust och saknade heller inte sex så han såg ingen anledning att försöka hitta tillbaka till sin lust.
    Jag kunde inte se mig själv leva utan sex resten av livet typ 30 år. Och definitivt inte tillsammans med en man  som jag var galet attraherad av. Han är ju både snygg och galet sexig i mina ögon...

Det är lustigt att när män säger samma, att de inte kan tänka sig att leva utan sex, då låter det också att "allt i livet handlar inte om sex". Då döms män och det är så typiskt att män bara ser kvinnor på det sättet. Nån att sätta på. Kan han inte se andra värden hos henne? Andra saker som gör det värt att leva med henne? Nej, män behöver bara ett hål.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (lugg) skrev 2024-01-23 08:38:56 följande:
    Det är lustigt att när män säger samma, att de inte kan tänka sig att leva utan sex, då låter det också att "allt i livet handlar inte om sex". Då döms män och det är så typiskt att män bara ser kvinnor på det sättet. Nån att sätta på. Kan han inte se andra värden hos henne? Andra saker som gör det värt att leva med henne? Nej, män behöver bara ett hål.
    FyFAN vad jag är trött på dig
  • Anonym (lugg)
    Anonym (Samma) skrev 2024-01-23 09:19:24 följande:
    FyFAN vad jag är trött på dig
    Jag har förstått att det är jobbigt för vissa när man säger hur det är.
Svar på tråden Dejta eller inte?