Anonym (Eh) skrev 2024-01-21 22:41:57 följande:
Låter inte normalt att vänta i många år till med dejting. Dina barn gynnas inte, skojar du...? Det är väl inte för deras skull du skulle träffa någon! Eller isf påverkas de indirekt eftersom de skulle må bra om DU mår bra.
Tänk också på att ju längre man är ensam desto mer bekväm blir man i sina vanor mm, det blir svårare att få till en relation helt enkelt. Lägg därtill att man inte blir yngre direkt, utseendet fallerar så småningom och om inte annat så försvinner allt fler bra killar ju äldre man blir.
Vad väntar du på egentligen...?
Normalt och normalt, jag väntade fem år. De flesta jag känner har väntat många år. Fokuserat på barnen och på att lära känna sig själv. Bara andas ut lite, det kan vara ganska ansträngande att vara i en relation, oavsett om den är bra eller inte.
Barn brukar inte gynnas i bonusfamiljer. Bara att se sig omkring. Den nya partnern kommer aldrig älska dina barn villkorslöst, och samma sak gäller tvärtom.
Jag skaffade en pojkvän för några år sen, men vi flyttar inte ihop. Det blir helt enkelt för komplicerat. Vi ses varannan vecka och kanske hälsar han på någon av dagarna när jag har barn. Lagom!
Och man vill väl inte vara på ett visst sätt bara för att kunna få till en relation? Jag tycker det är gött att bli van och få sina egna rutiner. Och utseendet... Alltså man kan ju inte skynda sig att dejta för att paxa nån innan man blir ful. Haha.