• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Höst2023

Fick en mörkröd blödning i fredags sen dess har jag haft ljusbruna flytningar :( . Är så himla orolig för missfall, skulle vilja göra ett VUL men finns nu inga lediga tider omkring här där jag bor tidigaste är om 3 veckor. Ska prata med barnmorskan vid halv 10 men tvekar att jag kommer få hjälp därifrån😢

• Jossolo

Får nog lämna denna tråd 😭 

Haft bruna flygningar i 3 dagar, stick/hugg i magen, samt smärta i benet som strålar. 

Åkte till vår jour i lördagskväll som skicka mig vidare till Akuten då det kunde röra sig om ännu ett utomkvedshavandeskaps jag redan haft sen tidigare och då förlora en äggledare.

Gjorde VUL men dom hitta inget som tyder på graviditet. Kunde va för tidigt eller så är det ett missfall.

Väntar på att läkaren skall ringa med provsvaren. Men ser ju inte ljust ut för min del

• Jossolo

Höst2023: åh nej! Hoppas det inte är missfall. Utan bara en vanlig tidig blödning ❤️ 

• Anonym (Väntar barn nr 2)
    Jossolo skrev 2024-02-12 08:16:16 följande:

Får nog lämna denna tråd 😭 

Haft bruna flygningar i 3 dagar, stick/hugg i magen, samt smärta i benet som strålar. 

Åkte till vår jour i lördagskväll som skicka mig vidare till Akuten då det kunde röra sig om ännu ett utomkvedshavandeskaps jag redan haft sen tidigare och då förlora en äggledare.

Gjorde VUL men dom hitta inget som tyder på graviditet. Kunde va för tidigt eller så är det ett missfall.

Väntar på att läkaren skall ringa med provsvaren. Men ser ju inte ljust ut för min del

åh nej 😣 
    Beklagar verkligen. Håller tummarna för er skull ändå och hoppas på det bästa. 
  • Anonym (Väntar barn nr 2)
    Höst2023 skrev 2024-02-12 07:56:22 följande:

Fick en mörkröd blödning i fredags sen dess har jag haft ljusbruna flytningar :( . Är så himla orolig för missfall, skulle vilja göra ett VUL men finns nu inga lediga tider omkring här där jag bor tidigaste är om 3 veckor. Ska prata med barnmorskan vid halv 10 men tvekar att jag kommer få hjälp därifrån😢

Förstår din oro. Hoppas de kan hjälpa dig till en tidigare tid! 
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-10 19:02:22 följande:
    Åh va kul, Grattis till dig också. Usch hoppas du slipper må så dåligt.
    Jag är också 33 år, har 4 pojkar. Haft både enkla och tuffa graviditeter. Men minstingen som blir 7 i år hade jag hemsk foglossning från v.14 fram till han föddes. Jag mår lite illa nu men inte så farligt men det ilar mycket i livmodern. Jag har nästan glömt bort hur det är att vara gravid 😂

fullt upp med 4 pojkar kan jag tänka mig:) min pojk är lugn men mina flickor är så tuffa 😂 har inskrivning hos mvc idag kl 11. 

fick tidig ultraljud med de två yngsta barnen, hoppas jag får med denna med. 

• JustLikeHoney

Åh jag lider med er som fått blödningar, det är så hemskt. Min första graviditet blödde jag ganska sparsam i nån vecka runt v 6, han fyller snart 13 så det kan gå vägen. Runt 40% blöder i tidig graviditet och allt är ändå bra. Jag håller tummarna!

• Höst2023

Jossolo: Beklagar hoppas det var förtidigt för VUL. 
    Ja hoppas det bara var en liten tidig blödning och att det inte kommer nå mer!! 

Anonym(Väntar barn nr 2): Hon kunde inte hjälpa, hon sa att det var vanligt med en liten blödning såhär tidigt i graviditeten. Så får vänta någon vecka innan jag har bokat privat VUL 

• SmallLemons

Hej!

Först och främst: grattis till alla graviditeter! 

Sällar mig till denna grupp då jag precis tagit ett positivt test. Är dock bara på BIM+2, så mycket tidigt. Plussade med CB digitala test. 

Väntar nu alltså barn nr 3 i oktober i år. Har en son som blir 6 år i juni, och en flicka som blir 3 år i april. Blir alltså 8 månaders större skillnad mellan barn 2 och 3 än mellan barn 1 och 2. Är själv 35 år (blir 36 i år). 

Har nog alltid tänkt att jag skulle vilja ha 3 barn eftersom jag drömt om en stor familj. Mina föräldrar har inga syskon, så det blev aldrig så stora familjetillställningar, inga kusiner osv, när jag var liten. Min man kommer från en familj med total 4 syskon. 

Var dock inställd på att det skulle ta längre tid att bli gravid på andra sidan 35, så känner mig ändå lite tagen på sängen att det gick så snabbt (andra försöket). Är naturligtvis bara glad, men hjärnan behöver komma ifatt tror jag. 

Sen börjar såklart allt snurra kring alla praktiska aspekter: vi behöver spara pengar till föräldraledighet, vi behöver flytta till större, skaffa ny bil osv. Men ska försöka att inte börja stressa - riktigt än. Det har vi såklart vetat hela tiden, men det har liksom legat längre fram - "sen när/om vi skaffar ett tredje barn". 

Tror mest att jag behövde berätta för någon direkt (er) - har inte ens hunnit berätta för min man än! Kanske kommer han hem på lunchen, annars blir det ikväll... 

Svar på tråden Bf Oktober 2024