• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Friskisnörd

Jag ansluter denna grupp. Jag plussade för en vecka sen så borde ha BF nån gång i mitten av oktober. min andra graviditet men den första sluta i missfall. Är optimistisk att denna gång ska allt gå bra. 

• Nuyama

Hej alla, nu har jag också plussat. Fick först ett svagt sträck på en teststicka så tog sedan ett digitalt och fick gravid 1-2, idag är bim-1.

Det är vår första graviditet på andra försöket bara, det känns nästan för bra för att vara sant. Men så spännande det känns också.

• Anonym (ENellerTVÅ)
    JustLikeHoney skrev 2024-02-11 09:16:07 följande:

Ja man har ju lite sämre odds i den här åldern. 

de två stora älskar lillebror och han dem! Vet dock inte hur pepp de är på ett syskon till haha. 

jag håller tummarna att det går hela vägen för oss båda, när har du bf? 

BF är enligt vissa appar 16/10 (39+6) och andra 17/10 (40+0). Sonen föddes på 39+5 så tänker att BF är 16/10.

när har du BF?
  • JustLikeHoney
    Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-12 20:16:37 följande:
    BF är enligt vissa appar 16/10 (39+6) och andra 17/10 (40+0). Sonen föddes på 39+5 så tänker att BF är 16/10.

när har du BF?

Bf brukar vara 39+6 så kör så 😊

jag har 11/10 än så länge. 

mina är födda 37+4, 39+6 och 33+1 och hoppas på att slippa en prematur den här gången om det går vägen. Det var väldigt traumatiskt, han kom med urakut kejsarsnitt medan de två första vara vaginala födslar. 

• Friskisnörd

Är de någon mer än jag som upplever att symtomen kommer och går? Mitt första symtom va ömma bröst. Har typ inte gått att ta på dem! Men idag är de knappt ömma alls. Är de normalt ?

• Användare50
    Friskisnörd skrev 2024-02-13 17:20:18 följande:

Är de någon mer än jag som upplever att symtomen kommer och går? Mitt första symtom va ömma bröst. Har typ inte gått att ta på dem! Men idag är de knappt ömma alls. Är de normalt ?

Ja jag upplever att det går lite upp och ner med molvärken, vissa dagar känns det ganska mycket och andra dagar känner jag typ ingenting. Brösten har nog mer eller mindre ömmat och varit svullna hela tiden men känner också av dom lite olika. Yrsel och trötthet kommer och går lite med. Än så länge inget illamående dock (är i vecka 7!)
  • LillHumlan

Jag hoppar in här 😊

Plussade idag på ÄL+12 (tror jag). Fick ett svaaagt rosa streck men tog ett digitalt som visade gravid. 

Vi har försökt med syskon ett tag och vi har en tjej som fyller 3 i maj. 

BF verkar vara 23-26 oktober beroende på vilken app jag tittar i. 

Har inte fattat det riktigt, och har inga symptom heller.

• Gbgmamma

Jag hoppar in här

Bf den 21 oktober. Jag trodde det skulle ta lång tid att bli gravid när man är över 35 men så verkar det inte vara för vår del. 

3e barnet för vår del.

Behöver välja barnmorska, fler som bor i gbg och har tips på bra barnmorskor i centrala gbg? 

• Vickevire93

Hej hej, hoppar också in i tråden! Testade positivt den 27 januari. Har genomgått insemination och det är mitt första. Har bf den 5 oktober :)

• Anonym (Väntar barn nr 2)
    Gbgmamma skrev 2024-02-14 10:53:49 följande:

Jag hoppar in här

Bf den 21 oktober. Jag trodde det skulle ta lång tid att bli gravid när man är över 35 men så verkar det inte vara för vår del. 

3e barnet för vår del.

Behöver välja barnmorska, fler som bor i gbg och har tips på bra barnmorskor i centrala gbg? 

Välkommen!! 

Min förra graviditet gick jag hos MVC på Kaserntorget. Kungshöjd barnmorskemottagning. Var väldigt nöjd :)

Svar på tråden Bf Oktober 2024