• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Smörblomman24
    Vickevire93 skrev 2024-02-29 10:25:02 följande:
    Ja det är vi! Dom 2 veckorna innan man kunde testa va hemska 😂 detta va andra gången för mig med så va väldigt skakigt när jag tog testet. Mitt nästa ultraljud är den 2 april, är i v14 då. När har du ditt? 
    Sån lättnad när det funkar! Men så roligt, jag har också den 2/4 Glad vill bara att tiden ska springa fram. Idag är det första dagen jag inte legat framför toaletten med illamående på två veckor! Wohoo! Har du också mått illa?
  • Vickevire93
    Smörblomman24 skrev 2024-02-29 16:29:15 följande:
    Sån lättnad när det funkar! Men så roligt, jag har också den 2/4 Glad vill bara att tiden ska springa fram. Idag är det första dagen jag inte legat framför toaletten med illamående på två veckor! Wohoo! Har du också mått illa?
    Se där, va kul!! Vilket datum va du beräknad? 😁 åh va skönt för dig att få liten paus från toan 😅 har du haft problem med att du kräkts med? Jag har bara haft illamående, fy va jobbigt det är. Fått utskrivet tabletter som funkar till och från...
  • Isabelle33

Hej, 

gravid i v6 (5+5) med ivf. 

någon mer som har fått problem med magen? har en ibs i botten som kan påverka med. Det bränner, spänner och krampar. Har också en del smärta i livmodern/äggstockar. gjorde ultraljud förra veckan för var orolig men allt såg normalt ut. Känns ungefär som när jag blev överstimulerad i november och då gjordes en totalfels. Denna ivf har jag varit ostimulerad. 

• Cececilia
    Smörblomman24 skrev 2024-02-29 09:53:53 följande:
    Hoppas tiden går fort för dig! Hjärta känns som en milstolpe och otroligt skönt att veta att det faktiskt är någon där inne :)
    Ja vi vill verkligen veta läget, är i något mellan läge nu. Önskar så att vi ska få bli en familj iår 🙏 Vi gick till vecka 12 förra gången, vet inte om det var ofosterlig eller MA. Vill att tiden rusar förbi de kommande månaderna och det börjar sparka 🙏🥹
  • Anonym (Fbgrupp)

Hej! Finns det kvar platser i fb-gruppen? Kan någon isåfall länka? 

• Emmapemma85

Började blöda efter sex idag, rött färskt. På vul för drygt en vecka sen sa läkaren att det fanns rodnad på livmodertappen o att den var lättblödande men jag har inte blött en droppe förrän efter sex idag. Är det fler som blött efter sex utan att det ledde till missfall? Blir orolig. Är i vecka 9. 

• fs456

V 10+1 och min mage löper amok. Får gå rätt ofta och är inte förstoppad. Lätt illamående hela dagen och tar mig typ upp ur sängen 2h/ dag. Har ni nå tips och trix som funkar för er? BM tycker jag ska prata med Specmödravården om sjukskrivning men ska inte dit förän 26/3 då behöver ju jobbet veta vilket jag inte är pepp på Än. Börjar känna mig deprimerad av alla dessa symtom Som gör en så seg. 

• fs456
    Emmapemma85 skrev 2024-03-08 20:54:22 följande:

Började blöda efter sex idag, rött färskt. På vul för drygt en vecka sen sa läkaren att det fanns rodnad på livmodertappen o att den var lättblödande men jag har inte blött en droppe förrän efter sex idag. Är det fler som blött efter sex utan att det ledde till missfall? Blir orolig. Är i vecka 9. 

Typ anledningen till att jag inte vågar ligga :) Man är ju mer lättblödande vid graviditet. Jag hade bara oroat ihjäl mig. Dock på tok för dålig för att ens orka :/
  • Användare50

Hej ! 👋 

Hur går det för er alla? Någon med något galet sug just nu? Någon som vart på ultraljud och vill dela med sig?:)

Svar på tråden Bf Oktober 2024