• Drbutt

Stringkalsonger

Har en lite fundering, jag har länge varit användare av stringkalsonger, totalt ca 15 år, varav dom 7 senaste åren har jag enbart använt och ägt string. 

I början av mitt användande var det väldigt svårt att hitta ställen som sålde string för män. Numer med internet är det väldigt enkelt. 

Därav kommer min fråga, är det många män som idag använder sig av string? Det säljs lite överallt online, samt att tyda på recensioner på dessa onlinebutiker så finns det gott om användare. 

Tänker även att trenden med träningstights, tightare byxor gjort att kanske fler börjat använda stringkalsonger. 

Använder du string? Vet du någon som gör de? Börjar det bli accepterat? Visar du att du använder det eller gömmer du de? 

• Svar på tråden Stringkalsonger
  • Anonym (Erkänn istället)
    Anonym (From J) skrev 2025-01-02 16:20:15 följande:
    Då får jag önska dig lycka till i letande efter partner och hoppas att du inte blir utsatt för detta hemska trauma att någon har fel kalsonger.
    Skippa stringtrosorna själv också det kan annars ses som motsägelsefullt. Önskar dig god fortsättning.
    Har en partner, självklart totalt stringfri.
  • Anonym (Jax)

Var liksom precis detta jag menade...

Så fort det är någon som gör något som inte passar in i normen så ska det genast uppmärksammas och personen ska genast få höra hur knäpp, udda, bögig eller liknande den är och ju fler gånger ju bättre är det... Man blir bara så less😑
    Och så vart några upprörda att folk i tråden är anonyma, det är väl självklart att vara det, skulle liksom inte vilja skylta med mitt namn en tråd som uppenbarligen är sjukt provocerande..

Kan bara svara för mig 

1, nej jag blir inte kåt av att bära string, har det för att det är skönt.

2, Ska jag till stranden eller gymmet eller något likande ställe där man byter om offentligt så använder jag det inte.

3, Skulle inte lägga upp någon bild på mig i string, bryr mig inte om att andra gör det, men det är liksom inte min grej.

4, skyltar inte med att jag använder det till någon, varför har andra med det att göra? Och samhället är fruktansvärt dömande. Har en annan hobby som verkligen folk älskar att döma en för så har lärt mig att hålla käft

• Anonym (HmJ)

Huvudsaken att du gillar och trivs.

Anonym (Jax) skrev 2025-01-02 17:55:29 följande:

Var liksom precis detta jag menade...

Så fort det är någon som gör något som inte passar in i normen så ska det genast uppmärksammas och personen ska genast få höra hur knäpp, udda, bögig eller liknande den är och ju fler gånger ju bättre är det... Man blir bara så less😑
    Och så vart några upprörda att folk i tråden är anonyma, det är väl självklart att vara det, skulle liksom inte vilja skylta med mitt namn en tråd som uppenbarligen är sjukt provocerande..

Kan bara svara för mig 

1, nej jag blir inte kåt av att bära string, har det för att det är skönt.

2, Ska jag till stranden eller gymmet eller något likande ställe där man byter om offentligt så använder jag det inte.

3, Skulle inte lägga upp någon bild på mig i string, bryr mig inte om att andra gör det, men det är liksom inte min grej.

4, skyltar inte med att jag använder det till någon, varför har andra med det att göra? Och samhället är fruktansvärt dömande. Har en annan hobby som verkligen folk älskar att döma en för så har lärt mig att hålla käft

Du beskriver ju hur paketet syns i dina leggings om du inte har string, som att det inte går att använda ett par vanliga kallingar liksom. Och ridbyxor! Fortfarande inte hört om en enda stringbärare som inte verkar vilja visa upp sig. Dig inkluderad.
  • Anonym (From J)
    Anonym (Erkänn istället) skrev 2025-01-02 17:11:51 följande:
    Har en partner, självklart totalt stringfri.
    Toppen då verkar det allra viktigaste stämma för dig.
    Då förutsätter jag att även du är stringfri.
    Anonym (From J) skrev 2025-01-02 18:19:04 följande:
    Toppen då verkar det allra viktigaste stämma för dig.
    Då förutsätter jag att även du är stringfri.
    Skrev jag att det var det viktigaste?
    Du verkar väldigt intresserad av mina trosor. Är det tredje gången du tar upp det nu?
  • Anonym (From J)
    Anonym (Erkänn istället) skrev 2025-01-02 18:24:59 följande:
    Skrev jag att det var det viktigaste?
    Du verkar väldigt intresserad av mina trosor. Är det tredje gången du tar upp det nu?

Ja har tagit upp det och tolkar din ovilja att svara att du använder det själv och det va dit jag ville komma med frågan.  Det kallas för dubbelmoral.
    Case closed! 

Anonym (From J) skrev 2025-01-02 20:41:02 följande:

Ja har tagit upp det och tolkar din ovilja att svara att du använder det själv och det va dit jag ville komma med frågan.  Det kallas för dubbelmoral.
    Case closed! 

Ja, du har tagit upp det. Gång på gång.

Skulle inte drömma om att beskriva mina underkläder här, såsom ni gör. Det är vulgärt. Men nej, det gör jag inte. Vill inte ha ett snöre i röven. Det är såväl obekvämt som ohygieniskt. Däremot fattar jag inte hur det kan vara dubbelmoral. String är för kvinnor, inte för män. Att du inte vågar stå för att du klär dig damunderkläder är trist.
  • Drbutt

Spännande hur det här tog fart! Sjukt att ett klädesplagg kan väcka så mycket känslor.

För mig är string de normala och med att dela med mig av de så kanske någon annan slipper känna sig udda eller konstig pga sitt val av underkläder. Det finns inget sexuellt i de. 

att påstå att string är något enbart för kvinnor skulle vara som att säga att byxor är ett plagg endast för män 

Drbutt skrev 2025-01-02 22:05:33 följande:

Spännande hur det här tog fart! Sjukt att ett klädesplagg kan väcka så mycket känslor.

För mig är string de normala och med att dela med mig av de så kanske någon annan slipper känna sig udda eller konstig pga sitt val av underkläder. Det finns inget sexuellt i de. 

att påstå att string är något enbart för kvinnor skulle vara som att säga att byxor är ett plagg endast för män 

Verkligen spännande! Inget sexuellt säger han som kallar sig för Drbutt, som tycker att folk ska visa upp sig i omklädningsrum och som lägger upp bilder på sin röv.

Och nej, det är som att säga att kalsonger är ett plagg för män.
Svar på tråden Stringkalsonger