• Anonym (Crazy in love)

    Får en lärare inleda en relation med sin (vuxna) elev?

    Någon som vet hur det ligger till här? 


    Jag har nämligen fått en väldigt fin kontakt med min lärare på Yrkeshögskolan där jag studerar. Jag är 6 år äldre, så är inte i nån beroendeställning rent åldersmässigt. 


    Vi har verkligen klickat på det personlighetsmässiga planet. Det började med att vi fick till många och långa diskussioner då vi bondade över ett intresse vi har gemensamt. Detta direkt efter lektionstid. Sen satt vi och lunchade ihop vid två tillfällen, varav ett var en annan studerande också med. Det ledde sen till många mejl som eskalerat och jag vet liksom inte om vi ens får hålla på och skriva såhär mycket som vi gör (absolut inget sexuellt). Han är åt det aspiga hållet och jag har alltid varit den där snygga kamouflerade nörden som överraskar genom helt andra intressen och åsikter än man kan tänka sig vid första anblicken. Han är precis den typen av man jag brukar falla för och det är alltså det jag har gjort. 🙈 

    Man brukar kunna känna av om det är ömsesidigt och jag är rätt övertygad om att så är fallet här. Han beter sig dock alltid korrekt i klassrummet och jag har inga fördelar där. 

  • Svar på tråden Får en lärare inleda en relation med sin (vuxna) elev?
  • OlgaElvira

    Nu är ni båda vuxna såvitt jag förstår. Men, om det är en lärare som i sin yrkesroll ska betygssätta dig. Då är det olämpligt och läraren kan råka riktigt illa ut. Ni bör se till att ni inte har någon som helst lärare - elev relation om ni avser att ha en relation. Läraren bör också ta upp frågan med sina överordnade.

  • Anonym (LA)
    Anonym (Crazy in love) skrev 2024-01-31 18:06:40 följande:
    Får en lärare inleda en relation med sin (vuxna) elev?

    Någon som vet hur det ligger till här? 


    Jag har nämligen fått en väldigt fin kontakt med min lärare på Yrkeshögskolan där jag studerar. Jag är 6 år äldre, så är inte i nån beroendeställning rent åldersmässigt.