• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-11 17:30:18 följande:
    Fast ibland behöver man kanske inse att det man önskar helt enkelt inte kommer bli av?

Hur har du tänkt dig att ni ska få det att funka när han inte gör sin del för att få det att fungera?

Och hur kommer du må i en relation där du är den enda som ska jobba för att få saker att fungera och dessutom i motvind? Är det verkligen en relation värd att rädda? Finns det något att rädda öht eller finns det bara i din fantasi?
    Det kommer inte fungera men jag är fasen inte  nog stark att ta tag i det. 
    Han gör mig så ledsen och jag bara väntar på att han ska bryta vår kontakt igen. Tassar på tå. Vill inte vara för på, inte för avvisande. Orkar inte mer. 
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 17:43:07 följande:
    Det kommer inte fungera men jag är fasen inte  nog stark att ta tag i det. 
    Han gör mig så ledsen och jag bara väntar på att han ska bryta vår kontakt igen. Tassar på tå. Vill inte vara för på, inte för avvisande. Orkar inte mer. 
    Om du inte är stark nog så kommer ingen här kunna hjälpa dig, du vet ju redan vad du behöver göra men är bara inte stark nog att göra det. Du skulle behöva professionell hjälp för få styrkan att bryta dig loss från destruktiva relationer.

Har du provat samtalsterapi?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-11 17:59:51 följande:
    Om du inte är stark nog så kommer ingen här kunna hjälpa dig, du vet ju redan vad du behöver göra men är bara inte stark nog att göra det. Du skulle behöva professionell hjälp för få styrkan att bryta dig loss från destruktiva relationer.

Har du provat samtalsterapi?
    Det är EN destruktiv relation som jag gick in i för att jag blev förälskad. Vet att ingen här kan hjälpa mig men det är skönt att skriva av sig. 
  • Anonym (Utan synd?)

Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 16:37:41 följande:

Jag fattar OCKSÅ men problemet här är att om jag klipper kontakten, ställer krav, berättar hur jag känner så kommer han bara att dra sig undan. INTE för att han inte vill utanför att han just nu mår så psykiskt dåligt så det är skitsamma om även det här går åt skogen. Offerkoftan är stor och rymlig. 

Jag begriper att jag måste för jag är så jävla fast i den här berg- och dalbanan men jag vill verkligen ha honom och om bara en av oss har kraften att kämpa? 
    Jag ÖNSKAR att jag inte ville ha honom, bad honom fara åt helvete men att gå igenom den sorgen en gång till vet jag inte om jag klarar. 

Vill att det ska ha ett lyckligt slut. 

Jag förstår dig fullständigt. Det är sannerligen ett hårt slag att behöva göra nåt man med hela sitt hjärta vill undvika men man vet att man måste. Dock är det tyvärr en verklighet vi alla måste genomlida ibland, och det är just lidandet och våndan som i slutändan gör oss till starka människor.

Mitt råd är att du bryter helt med den här mannen. För det låter på dig som att du lever genom honom, och det är skadligt för dig. Vill han verkligen ha dig kommer han göra allt för att få dig, men annars vet du att du är värd någon bättre. Lättare sagt än gjort såklart, men ibland är det absolut svåraste det enda rätta. Vissa saker får inte ett lyckligt slut men man kommer över det tillslut, tro mig.

Jag lider verkligen med dig! Jag vet vilket helvete du går igenom. Men om det blir outhärdligt finns det hjälp att få hos psykologer och hjälplinjer.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-11 19:04:03 följande:
    Det är EN destruktiv relation som jag gick in i för att jag blev förälskad. Vet att ingen här kan hjälpa mig men det är skönt att skriva av sig. 
    Vad spelar det för roll att det är EN relation? Du mår ju fortfarande skit av den och ja det är du själv som väljer att ha det så och det kommer fortsätta vara så tills du gör något åt det.

Du tror inte att EN sunkig relation lätt kan bli TOLV sunkiga relationer om du inte lär dig avsluta en destruktiv relation?
  • Anonym (Deppig)

Okej, nu ska vi snart ses igen. Har bestämt mig för att prata med honom. Vad ska jag säga? Vilka är kärnpunkterna att ta upp?
    1. Ska vi fortsätta måste han lämna frun
    2. Han måste kunna prata med mig 
    3. Man får inte göra slut via sms när man är 50 år

Mer?

Pepp tack, det kommer vara skitsvårt för mig. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-13 23:52:43 följande:

Okej, nu ska vi snart ses igen. Har bestämt mig för att prata med honom. Vad ska jag säga? Vilka är kärnpunkterna att ta upp?

Mer?

Att han inte får fortsätta hålla dig på halster utan vara ärlig och ge dig klara besked?
    Kan han inte det så kommer du inte att fortsätta vänta på honom.
  • Anonym
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-13 23:52:43 följande:

Mer?

Det allra enklaste och tydligaste är att säga att ni tar en paus så länge han är i ett äktenskap.  
    Om han blir singel så återupptar ni kontakten
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Du skriver "Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. "

Han är helt klart mycket lyckligare med frun än med dig. Det är glasklart. 

Glöm honom, han är inte feg , han VILL INTE!

• Anonym (Deppig)

Jag tror han gaslightar mig. Kanske inte med flit, men han spelar något spel jag inte förstår mig på.

Vilken drömkille va? 🤥

Svar på tråden Han vågar inte