• Anonym (Ylva)

    Han har ljugit i 1 år

    Jag har träffat en kille i ganska exakt 1 år. Han har 2 barn sedan tidigare och jag har 1 barn. 


    Under hela det här året har han umgåtts väldigt mycket med sitt ex (tillsammans med deras barn) haft en dålig magkänsla och han har då sagt ?Jag lovar dig att allting bara handlar om barnen, är för barnens skull?. Jag köpte det. Jag litade på han. 


    På jul valsade han att fira jul med henne och barnen, istället för att styra ihop en jul med mig och alla barn.
    Fråhade efter det: Kan jag få kolla i din telefon? Vilket jag fick. Där har hans ex hela tiden i 1 år skrivit väldigt mycket opassande saker. Bland annat: Jag saknar dig, jag kan bara tänka på dig. Vill du bli min igen nu när jag är så snäll och ger dig 30 000 tusen och en bil? 


    Hon har även frågat om dom ska flytta ihop igen, bo på hotell semester samt frågat framför barnen ?Varför sover du inte över här??.
    Min kille har alltså i 1 års tid ljugit mig rakt upp i ansiktet och umgåtts med sitt ex som raggar på han..

    Till råga på det så klargjorde jag att jag är helt emot droger i början på våran relation. Han sa till mig att han skulle aldrig ta droger. Nu erkände han precis att han under det här året tagit kokain bakom min rygg 4 gånger (vad han säger).

    Jag är så trött på människor som ljuger, det minsta man kan göra för sin partner är att vara ärlig. Tycker jag :(

  • Svar på tråden Han har ljugit i 1 år
  • Anonym (Ylva)

    Jag sa att jag inte kan gå vidare och se en framtid med någon som ljugit under hela våran relation, att relationer bygger på tillit och min är trasig.

    Men han försöker övertala mig att vara med honom igen och skriver varje dag att han älskar mig. Men sagt minst 7 gånger senaste veckorna att jag inte vill längre.

  • Anonym (?)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-02-14 14:32:00 följande:

    Jag sa att jag inte kan gå vidare och se en framtid med någon som ljugit under hela våran relation, att relationer bygger på tillit och min är trasig.

    Men han försöker övertala mig att vara med honom igen och skriver varje dag att han älskar mig. Men sagt minst 7 gånger senaste veckorna att jag inte vill längre.


    Jaha...du kan alltid blocka honom.
  • Anonym (bra)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-02-14 14:22:21 följande:
    Han har ljugit i 1 år

    Jag har träffat en kille i ganska exakt 1 år. Han har 2 barn sedan tidigare och jag har 1 barn. 


     Nu erkände han precis att han under det här året tagit kokain bakom min rygg 4 gånger (vad han säger).



    Det enda som är fel i detta är att han använder droger. Det är ju helt oacceptabelt.

    Att fira jul ihop med alla barnen när ni knappt träffats ett år ens tycker jag var klokt att ni inte gjorde. Efter så kort tid så har man ju knappt presenterat barnen ens. Och att fira med ex och barn efter en separation kan också vara helt normalt. 

    Och vad hans ex skriver betyder ju inget egentligen , utan det viktiga är väl vad han svarat på hennes meddelanden?

    Men som sagt, drogerna skulle vara avgörande för mig, och jag skulle dumpa honom direkt. Och vara väldigt glad att jag inte tvingade mitt barn att fira jul med honom (både för att han använder droger, och även för att det inte höll mer än ett år mellan er vilket tyder på att det inte var seröst nog att introducera barnen för varandra).
  • Anonym (Ylva)

    Ja det har du rätt i, det skulle varit dumt att fira jul ihop. 


    Ja absolut det är normalt att fira jul ihop för vissa, jag firar alltid födelsedagar och sånt ihop och äter med mitt ex ibland med vårat gemensamma barn. 
    Jag har hakat upp mig på att han sagt att dom bara setts för barnens skull, när det är uppenbart att det är för att hon saknar honom :(
    Jag har dessutom också umgåtts med hans ex flera gånger, så det blir väll dubbelt så hårt svek när man tror att man är vän med henne och att ens kille är ärlig. 

  • EpicF
    Anonym (Ylva) skrev 2024-02-14 15:00:10 följande:

    Ja det har du rätt i, det skulle varit dumt att fira jul ihop. 


    Ja absolut det är normalt att fira jul ihop för vissa, jag firar alltid födelsedagar och sånt ihop och äter med mitt ex ibland med vårat gemensamma barn. 
    Jag har hakat upp mig på att han sagt att dom bara setts för barnens skull, när det är uppenbart att det är för att hon saknar honom :(
    Jag har dessutom också umgåtts med hans ex flera gånger, så det blir väll dubbelt så hårt svek när man tror att man är vän med henne och att ens kille är ärlig. 


    Från han sidan är det nog fortfarande enbart pga barnen som han umgås med sitt ex och barnen. 

    Vad hade han svarat på sms från sitt ex? 

    Drogerna är väl egentligen det enda han har ljugit om. 
  • Anonym (Ylva)

    Hjärtan bara hade han svarat på dom flesta meddelanden.

  • EpicF
    Anonym (Ylva) skrev 2024-02-14 16:57:34 följande:

    Hjärtan bara hade han svarat på dom flesta meddelanden.


    Vilket inge behöver betyda något alls. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Han har ljugit i 1 år