• Anonym (Kille)

    Hon ställde in för att jag inte sms:ade

    Vi hade bestämt att ses idag ikväll men när jag messade henne klockan 14:30 för att bekräfta sa hon att hon hunnit göra andra planer för hon trodde jag skulle bekräfta dejten tidigare och att det är respektlöst att skriva så sent.

    Vad tycker ni? Är det verkligen respektlöst? Vi hade inte bestämt tid och plats men bara vagt "söndag kväll". Är lite irriterad men vet inte om hon har "rätt".

  • Svar på tråden Hon ställde in för att jag inte sms:ade
  • Anonym (I)

    Fimpa henne. Hon kunde frågat själv vilken tid om hon ku var så intresserad.

  • Anonym (123)

    Bekräftelsen kunde väl varit tidigare, men tid och plats kunde du mer ha aviserat nu däremot

  • Anonym (man)
    Anonym (Kille) skrev 2024-02-18 15:03:34 följande:
    Hon ställde in för att jag inte sms:ade

    Vi hade bestämt att ses idag ikväll men när jag messade henne klockan 14:30 för att bekräfta sa hon att hon hunnit göra andra planer för hon trodde jag skulle bekräfta dejten tidigare och att det är respektlöst att skriva så sent.

    Vad tycker ni? Är det verkligen respektlöst? Vi hade inte bestämt tid och plats men bara vagt "söndag kväll". Är lite irriterad men vet inte om hon har "rätt".


    Vem som har "rätt" är irrelevant, det är uppenbart att hon inte var så intresserad av dig. Släpp det och gå vidare, finns fler tjejer i världen.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ck) skrev 2024-02-18 15:11:35 följande:
    Jaha nej glöm vad jag skrev innan. Vem fan säger "någon söndag kväll någon gång in i framtiden?" och sen ringer upp samma söndag bara för att bekräfta någon icke dejt. Fan skyll dig själv
    Eller så kunde hon själv sagt något mer specifikt istället fär att bara sitta med tummen i röven och förväntar sig att det alltid är andra som ska göra allt och sura när det inte blir så?

    Tycker TS ska vara glad att han slipper ett sånt passivt mähä som förväntar sig att bli serverad med allt och att det är andras uppgift att vika sig baklänges för att göra henne nöjd .låter ju absolut inte som någon man vill ha en relation med,
  • Anonym (man)
    Anonym (Ck) skrev 2024-02-18 15:09:14 följande:

    Nej hon ljuger. Har du sagt att du ska komma och hämta henne vid en tid så har ni redan bestämt det.

    Vad som har hänt är att hon är ett luder, så hon har bokat med någon annan bara för att få vara taskig mot dig. 


    Det som hänt är snarare att du verkar ha väldigt svårt med att tänka innan du kläcker ur dig saker. Ibland är det bättre att faktiskt använda hjärnan och fundera på saker innan man agerar... jag tror det kallas för impulskontroll.
  • Anonym (jury)
    Anonym (Kille) skrev 2024-02-18 15:03:34 följande:
    Hon ställde in för att jag inte sms:ade

    Vi hade bestämt att ses idag ikväll men när jag messade henne klockan 14:30 för att bekräfta sa hon att hon hunnit göra andra planer för hon trodde jag skulle bekräfta dejten tidigare och att det är respektlöst att skriva så sent.

    Vad tycker ni? Är det verkligen respektlöst? Vi hade inte bestämt tid och plats men bara vagt "söndag kväll". Är lite irriterad men vet inte om hon har "rätt".


    Tycker hon har rätt att det är lite respektlöst att inte bekräfta tidigare, om den vaga avtalen omkring kanske söndag kväll var formulerad långt innan.

    Historien signalerar bara att ni inte är särskilt intresserade i varandra, och gärna vill markera detta till motparten genom att vara överdrivet nonchalanta och först bekräfta i sista ögonblick. 
  • Anonym (...)

    Hon vill visa att hon inte behöver dig, hon kunde själv ha skrivit tidigare och frågar typ, "ska vi fortfarande ses söndag kväll, och vilken tid?" Nu ska du vara den som springer efter henne, det är ett spel, jag är själv kvinna, gå vidare medan du kan

  • EpicF

    Ingen av er verkar speciellt intresserad av att träffas. Hade ni varit det så hade ni redan bestämt tid och plats, inte vagt söndag kväll. 

  • Anonym (Kvinna 40)

    En kompis till mig var med om detta!!
    Han hade bestämt med ett ex som han ville bli ihop med igen. De hade bestämt typ 2 v i förväg to onsdag kväll.  Tisdag kväll hör han av sig för att bestämma tid och plats och får då samma svar som du. 

    Han är rätt upptagen och hade ändrat i sitt schema för att kunna träffa henne onsdag kväll. 

    Hade jag varit tjejen i den situationen skulle jag troligen börja undra när det närmar sig varför han inte hör av sig, för jag hade tänkt att om killen verkligen var intresserad så hade han velat visa det genom att höra av sig och visa att han ser fram emot det. 

    Men jag hade inte bokat in något nytt. 

    Hade killen hört av sig samma eftermiddag dock som du gjorde hade jag förmodligen utgått från att han inte var speciellt intresserad,  om han inte ens planerat mer än några timmar innan... Så min lust att träffas skulle förmodligen i princip bara borta vid det laget. 

    Senast kvällen innan skulle jag säga. 
    Men ju tidigare desto bättre!

    Men svårt att säga något definitivt vad som är rätt och fel- beror på vilken relation man har. 

    Med en god vän skulle jag tycka det vore ok om man hördes kort innan för att bestämma exakt, då vet man redan var nav har varandra på något sätt..

  • Anonym (man)
    Anonym (Ck) skrev 2024-02-18 15:29:53 följande:
    Vad som hände var att jag bara läste första stycket...

    Är nöjd dock över att inte vara i TS sits och behöva ta tips av någon gubbe som tror att kvinnan skulle styra upp det så han själv inte behöver göra det.
    Japp och det är ju ganska typiskt för taskig impulskontroll, man läser halvvägs och så börjar man skriva på direkten, om du istället hade läst hela stycker och satt dig in i saker INNAN du skrev så hade du kanske sluppit ända åsikt två sekunder senare.
Svar på tråden Hon ställde in för att jag inte sms:ade