• Anonym (Försöker se ljuset i tunneln)

    Det eviga tjaffset, kvinnor vs män - ensamhet

    Kan vi inte bara konstantera att det finns män som söker närhet och kärlek utan att vara våldtäktsmän?


    Vi kan även konstantera att många kvinnor är missunnsamma gentemot män i det här landet.


    Självklart finns det inga rättigheter till krav om att någon ska avstå sin egna vördnad i förmån för någon annan i form utav rent fysisk eller psykisk kontakt som kan drabba en på individ nivå.


    Men för att återgå till problemet. Många män är ensamma. Några kvinnor (de som mest syns och hörs här på familjeliv) känner skade glädje inför detta. Men i grunden handlar det om at varken man eller kvinna egentligen vill vara ensam, människan är dessutom skapt för att föröka sig. 


    Det här eviga tjafsandet där kvinnor känner sig stötta och målar män som om dom alla vore våldtäkts män bara för att de uttrycker ångest över att leva utan partner eller sex börjar bli seriöst tröttsamt.


    Vad vi kan fastställa är att man har massimporterat unga män till Sverige som i grunden ogillar svensken, ser kvinnorna som något dom ska och kan utnyttja, lagligt som olagligt. Vilket Svenska kvinnor går igång på. Medans de sorgsna ensamma och försiktiga männen får ta skiten enbart för att de uttrycker frustration om ett ensamt liv och därmed utan sex.


    Så vad kan man göra som samhälle åt att faktiskt lösa problemet? Menar istället för att kränka varandra med glåpord konstant och ett evigt tjaffs som inte leder någonvart så ärligt, vad kan man göra i samhället för att förändra en tråkig utgång för män som inte förtjänar att anklagas, hånas eller skulle behandla en partner illa överhuvudtaget ens.


    Vi kan konstantera att den svenska kvinnan inte vill ha vissa män. Så varför löser man inte detta genom att faktiskt ta hit kvinnor som skulle kunna älska och uppskatta dessa män? handlar det om att feminismen då skulle bli svagare? En rädsla att förlora den sexuella makten? En rädsla för att man helt enkelt en dag inse att man kanske har råkat stå där med näsan i vädret och förödmjukat de män som visade sig vara kanske t om rent av de bästa männen? 


    Nej, det finns inga rättigheter till att tillkräva sig någon annans kropp. Men män är inte ensamma om att behandla det andra könet felaktigt. Har själv råkat ut för kvinnor som inte kan ta ett nej utan blir helt psykotiska.


    Så till "systraskapet" på familjeliv, lägg ner era anklagelser, era förödmjukelser samt era försök att leda iväg diskussionen till något helt annat än vad det faktiskt handlade om ifrån början.


    Förtydligar detta så det inte går att förvränga eller misstolkas; Hur kan samhället lösa männens ensamhet och utanför känsla när det kommer till att få skaffa en relation och där igenom sex, samt familj? 


    Missunnsamhet, hatiska kommentarer och falska påståenden om att alla ensamma män skulle vara våldtäktsmän undanbedes. Svara inte om du inte inser att du råkar komma in i de banorna. Kom ihåg, du har ingen rättighet att skriva i den här tråden om du bryter mot min dvs (ts uppmaningar) utan passar det inte så skriv inte om du inte kan komma med ärliga schyssta och konstruktiva tankar ideer eller knep.


    har inte höga tankar om att denna tråden inte skulle bli lika smutskastad eller banal som övriga trådar så för en gångs skull familjelivs systerskap, bevisa mig fel. Visa omtanke för en gångs skull.


    Vi är många som mår allt sämre i Sverige. Det är allt fler som delar på smärta och du är antagligen inte helt ensam om att må dåligt och ogilla. Men försök att hålla dig saklig och sjunk inte ner till en blöj nivå tack, o tack på förhand! 


    Återupprepar frågan, Hur löser vi problemet att allt fler män är och känner sig ensamma när det kommer till partner?


    Idiot kommentarer som att de kan bli gay undanbedjes då det är helt irrelevant utan endast hånande sarkastiskt samt missunnande och fel projektcerande. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-24 02:45
    Rättelse; Svara inte om du inser att du råkar komma in i de banorna.*

    + tillägg; Tänk efter en gång till vad tråden faktiskt handlar om, den handlar inte om ditt personliga hat, utan syftet är högre än så då det gäller en hel grupp samt samhällets bästa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-24 02:47
    Jag skriver dessutom å männens vägnar. Känner du dig stött för att jag inte skriver om ensamma kvinnor? Då är du välkommen att starta egen sådan tråd. Denna tråd utgår utifrån ensamma män och deras möjligheter till ett liv i mindre ensamhet samt utan partnerskap.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-24 02:52
    Sista meningen kan säkert feltolkas så väljer att rätta/förtydliga den;
    Denna tråd utgår utifrån ensamma män och deras möjligheter till ett liv i mindre ensamhet samt finna sig en partner av kvinnligt kön.
  • Svar på tråden Det eviga tjaffset, kvinnor vs män - ensamhet
  • Anonym (Mia)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 13:27:09 följande:
    Så personlighetsargumentet igen alltså. Varför blir du inte tillsammans med kvinnor eller barn då, om det bara är personligheten det hänger på?

    Kan det vara för att du inte håller dig till sanningen?
    Du behöver läsa text så att du förstår vad som står där. Inom min grupp - där ingår min egen grad av attraktivitet, jobbnivå, ordnad ekonomi, sociala färdigheter osv. När den gruppen är utsållad så är det personligheten som gäller ja. Där finns inte arbetslösa, dom jag inte tänder på mm.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-24 13:33:34 följande:
    Du behöver läsa text så att du förstår vad som står där. Inom min grupp - där ingår min egen grad av attraktivitet, jobbnivå, ordnad ekonomi, sociala färdigheter osv. När den gruppen är utsållad så är det personligheten som gäller ja. Där finns inte arbetslösa, dom jag inte tänder på mm.
    Och hur formades den gruppen?
  • Anonym (Försöker se ljuset i tunneln)

    Sådär! Jag skrev specifikt att antydan om gay inte var relevant i min ts. Ändå har jailbird lyckats dra kommentaren. 

    Vet ni, jag är faktiskt villig att träffa några av er i grupp i verkligheten för att diskutera detta vidare. Vill så gärna få se vad ni är för typer. Utan att mena det hotfullt eller aggressivt på något sätt utan endast sätta oss ner över en ev grillning och prata genuint. 

    Ni som vill och vågar stå för era åsikter och resonemang, skriv gärna utan att vara anonyma så kommer jag ta kontakt med er. Självklart ska det förhålla sig till att vara trevligt och inte beter oss illa mot varandra. 

    Ni får då träffa mig, som blivit kallad för incel men har gått hem hos kvinnor och gör det fortfarande men p ga olika orsaker ändå inte lyckats finna mig en trygg partner. 

    Väntar på att ni skriver oanonymt så vi kan bestämma träff som grupp. Då behöver ni heller inte vara rädda. 

    Hur många i den här tråden vågar stå för sina åsikter helt enkelt? 

  • nihka

    Ytterligare en tråd där du efterlyser en "saklig diskussion" kring dina fördomar. Hur många år till ska du hålla på?

    Naturligtvis är det inte andras ansvar utan ditt ansvar att skapa det liv du vill ha.  Nej, samhället tänker inte importera kvinnor som vissa män inbillar sig "passar" vissa typer av män. Man får lyfta på arslet själv.


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AlbertSchweinstein
    nihka skrev 2024-02-24 13:43:30 följande:

    Ytterligare en tråd där du efterlyser en "saklig diskussion" kring dina fördomar. Hur många år till ska du hålla på?

    Naturligtvis är det inte andras ansvar utan ditt ansvar att skapa det liv du vill ha.  Nej, samhället tänker inte importera kvinnor som vissa män inbillar sig "passar" vissa typer av män. Man får lyfta på arslet själv.


    Du glömmer dock nämna att kvinnor inte behöver anstränga sig. Männen kommer till dem, och de avvisar alla som inte duger.
  • Anonym (Mia)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 13:36:07 följande:
    Och hur formades den gruppen?
    Dels genom mina preferenser, att dom jag gillar och attraheras av finns i den. Den där kemin finns. Och sen genom erfarenheter, jag vet vad som funkar bra och mindre bra. När jag har höga krav så blir det bättre förhållanden, t ex avbryter jag om jag märker att nån inte kan ge raka besked.

    Jag trivs mkt bra som singel, har ingen rädsla för att inte vara i ett förhållande.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-24 13:47:59 följande:
    Dels genom mina preferenser, att dom jag gillar och attraheras av finns i den.

    Jag trivs mkt bra som singel, har ingen rädsla för att inte vara i ett förhållande.
    Och vad gillar du och attraheras av?
  • Anonym (Försöker se ljuset i tunneln)
    nihka skrev 2024-02-24 13:43:30 följande:

    Ytterligare en tråd där du efterlyser en "saklig diskussion" kring dina fördomar. Hur många år till ska du hålla på?

    Naturligtvis är det inte andras ansvar utan ditt ansvar att skapa det liv du vill ha.  Nej, samhället tänker inte importera kvinnor som vissa män inbillar sig "passar" vissa typer av män. Man får lyfta på arslet själv.


    Tror du tänker på någon annan inom detta forum. Du gör alltså återigen det jag skrivit tidigare om att man inte ska göra. Att blanda ihop trådar. Lyft på arslet har jag gjort. Har även fått 15 gift förfrågningar ifrån kvinnor för ca 13 år sedan. Men nu handlar det hela om dagens förutsättningar i Sverige och mn nuvarande situation. Men kan jag räkna in dig i gruppen som vill träffas i verkligheten då eller? Måste ju kunna anta det då du skrev till mig i tråden här fast du kopplade ihop mig som ts till andra trådar. För visst står du för dina åsikter och inte gömmer dig bakom en skärm? 

    Skriv oanonymt så börjar jag ta kontakt med dig. Vad sägs skriver ett öppet för alla, lördag den 17:e augusti passar det för er som vågar stå för era åsikter och inte endast spyr ur er massa skräp som en skärm krigare? 
  • nihka
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 13:45:40 följande:
    Du glömmer dock nämna att kvinnor inte behöver anstränga sig. Männen kommer till dem, och de avvisar alla som inte duger.
    Om din erfarenhet är att alla kvinnor avvisar dig så tycker jag du ska ta tag i orsakerna.

    Sorry, jag kan inte prata längre. Jag måste beta av den ringlande kön av män som har bildats ute på gatan Skrattande
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Plugga på)
    Anonym (Försöker se ljuset i tunneln) skrev 2024-02-24 13:41:18 följande:

    Sådär! Jag skrev specifikt att antydan om gay inte var relevant i min ts. Ändå har jailbird lyckats dra kommentaren. 

    Vet ni, jag är faktiskt villig att träffa några av er i grupp i verkligheten för att diskutera detta vidare. Vill så gärna få se vad ni är för typer. Utan att mena det hotfullt eller aggressivt på något sätt utan endast sätta oss ner över en ev grillning och prata genuint. 

    Ni som vill och vågar stå för era åsikter och resonemang, skriv gärna utan att vara anonyma så kommer jag ta kontakt med er. Självklart ska det förhålla sig till att vara trevligt och inte beter oss illa mot varandra. 

    Ni får då träffa mig, som blivit kallad för incel men har gått hem hos kvinnor och gör det fortfarande men p ga olika orsaker ändå inte lyckats finna mig en trygg partner. 

    Väntar på att ni skriver oanonymt så vi kan bestämma träff som grupp. Då behöver ni heller inte vara rädda. 

    Hur många i den här tråden vågar stå för sina åsikter helt enkelt? 


    Jag står för mina åsikter och vill inte träffa dej.
Svar på tråden Det eviga tjaffset, kvinnor vs män - ensamhet