Anonym (M) skrev 2024-02-27 23:21:24 följande:
Ja, jag kan inte stava till ordet kompetens/kompetans, och det erkänner jag.
Men jag iallfall läsa, jag vet också vilka yrken som får skriva läk/sjukintyg och jag vet också att man som kurator inte alls behöver jobba inom hälso-och sjukvård eller ha kompetens inom bla psykisk ohälsa.
Och dessutom så var det aldrig ordet kompetens vi diskuterade utan kurator. Som är en yrkeskår inom flera områden, bla hälso-sjukvård, skola och inom konstvetenskap. Det är mer än vad du vet.
Att du hänger upp dig på ett ord säger mer om dig än om mig... dessutom, det är lite töntigt att gilla sitt egna inlägg. Var något man gjorde i högstadiet.
Du kan inte hitta på saker jag inte skrivit. Tänk att en fråga om vad kurator kan göra på en VC kan göra kan leda till en sån här diskussion. Och att säga att en kurator på VC har kompetens att arbeta med psykisk ohälsa kan vara kontroversiellt på något sätt. Helt otroligt. Det är bland de dummaste diskussioner jag haft. Men jag kommer inte sänka mig mer till din nivå. Det ger mig ingenting att fortsätta detta. Och inte TS
Lycka till TS hoppas du får bra hjälp. Om du får tid till kurator på VC så är det bra då de kan hjälpa dig och har kompetens inom psykisk ohälsa.