• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-01 02:21:59 följande:
    Men om han aldrig får veta det så blir han ju inte sårad heller. 
    Och hur vet du att det aldrig kommer ske? Har du nån slags spåkula som kan se 10 år i framtiden?

Och även om man inte vet så blir han ju ändå blåst på X antal år som han luras att slösa på en partner han inte valt om han vetat sanningen.

De ENDA som resonerar som du gör är människor som själva blåser andra
  • Anonym (typ så)
    Um Hamza skrev 2024-02-29 21:43:30 följande:
    Jag tycker han skulle gjort bedömningen att du var alldeles för full för detta. Han måste själv varit mycket nyktrare för annars hade inget sex blivit av. Då hade ni båda däckat.. Han har haft ett väldigt dåligt omdöme här och kan ha gjort sig skyldig till brott. Varför en massa tummar ned på mig? Det är en relevant fråga.
    För att du gör TS till nån slags litet offer som bara blev "utnyttjad" och använder det gamla och väldigt löjliga argumentet "jag var full" som ursäkt för otrohet.
    Det där resonemanget funkar säkert skitbra på FI årsmöte, men knappast här.

Även om hon nu är ett sånt stackars litet offer som bara blev utnyttjad så borde det ju ÄNDÅ vara lugnt att berätta det för sin kille så han kan stötta henne genom hennes fruktansvärda kris eller?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-01 03:36:15 följande:
    Vem har sagt motsatsen? Någon kan kanske göra en poll här på Familjeliv? Glad
    Faktum att det gjorts flera ggr och ja varje gång är det samma resultat, så gott som alla vill veta, de enda som anser att man inte ska veta är otrogna själva och det är ju inte så svårt att räkna ut varför Tomte
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-01 02:28:07 följande:
    Fast du har någon konstig hang-up på otrohet. Det är inte många människor som skulle reagera så starkt, att de skulle mena att de "blivit bestulna" på ett antal år, på grund av att maken eller frun har haft ett fylleknull med någon annan. Och ju fler år som har gått, desto mera vatten under broarna är det ju. Du projicerar dina egna känslor i sådana här trådar. 
    Vilken fantasivärld lever du i?

Om din teori nu stämmer så borde väl det vara lugnt att berätta, varför skulle han bli sårad över en sån enligt dig liten skitgrej som nästan ingen reagerar starkt på?

Du säger ju emot dig själv.
  • Anonym (H)
    Um Hamza skrev 2024-02-29 21:43:30 följande:
    Jag tycker han skulle gjort bedömningen att du var alldeles för full för detta. Han måste själv varit mycket nyktrare för annars hade inget sex blivit av. Då hade ni båda däckat.. Han har haft ett väldigt dåligt omdöme här och kan ha gjort sig skyldig till brott. Varför en massa tummar ned på mig? Det är en relevant fråga.
    Så kan det vara men TS bör också ta lärdom av detta och se över sina alkoholvanor. Att dricka sig så redlöst och följa med fel man hem och sen inte minnas allt. Då har man svårigheter att hanter alkoholen och bör vara nykter istället. 

Under sådana omständigheter hade jag ialla fall förlåtit min man om han själv hade vart ärlig och förklarat men skulle säga att om vi ska fortsätta relationen så får du sluta dricka alkohol. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-01 17:00:44 följande:
    Vilken fantasivärld lever du i?

Om din teori nu stämmer så borde väl det vara lugnt att berätta, varför skulle han bli sårad över en sån enligt dig liten skitgrej som nästan ingen reagerar starkt på?

Du säger ju emot dig själv.
    För att det är onödigt. Det skulle säkert bli ett obehagligt bråk just då. Varför utsätta sig för det, när man bara kan låtsas som att det regnar?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-01 16:57:22 följande:
    Faktum att det gjorts flera ggr och ja varje gång är det samma resultat, så gott som alla vill veta, de enda som anser att man inte ska veta är otrogna själva och det är ju inte så svårt att räkna ut varför Tomte
    Fast att "vilja veta" är ju inte samma sak som att man "skulle känna sig blåst på alla år som gått sedan otroheten, som man inte fick veta om förrän nu". Vilket var vad du sa. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-01 16:55:56 följande:
    För att du gör TS till nån slags litet offer som bara blev "utnyttjad" och använder det gamla och väldigt löjliga argumentet "jag var full" som ursäkt för otrohet.
    Det där resonemanget funkar säkert skitbra på FI årsmöte, men knappast här.

Även om hon nu är ett sånt stackars litet offer som bara blev utnyttjad så borde det ju ÄNDÅ vara lugnt att berätta det för sin kille så han kan stötta henne genom hennes fruktansvärda kris eller?
    Men vem vill dra på sig ett bråk i onödan? Du är konstig.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 13:10:01 följande:
    För att det är onödigt. Det skulle säkert bli ett obehagligt bråk just då. Varför utsätta sig för det, när man bara kan låtsas som att det regnar?
    För att han kanske vill kunna välja själv om han vill fortsätta ha en relation med TS?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 13:13:18 följande:
    Men vem vill dra på sig ett bråk i onödan? Du är konstig.
    Det är snarare du som är konstig som tycker att du har rätt att avgöra vad som är bäst för honom. 
Svar på tråden Ångrar min otrohet