Inlägg från: Anonym (Jag vet, men ingen annan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)

    Ångrar min otrohet

    Anonym (Gno) skrev 2024-03-25 13:31:00 följande:

    Jag förklarade mycket tydligt och utförligt varför du snackar skit och är respektlös not din partner och jag tänker då inte upprepa det. 

    Och sluta projicera din egen lögnaktiga, svekfulla person på mig. Jag är ärlig som sagt och bedrar inte människor i min omgivning, varken med ord eller handlingar.


     


    Sanningen är att ALLA människor ljuger.

    Du visar mycket tydligt med dina påståenden att du ljuger.
    Så du hjälper själv till att visa att det stämmer och är sant att alla människor ljuger.

    Sanningen är att alla lever i en lögn.
    Du borde åtminstone försöka att i någon mån respektera sanningen när du skriver dina inlägg.

       Forskare, Psykologen och lögnforskaren Robert Feldman:


    Alla ljuger - du med!
    Jodå, du ljuger du också! Enligt ny forskning ljuger de flesta flera gånger om dagen. Sanningen är att vi ljuger mer än vi vill erkänna.
    1-2 lögner på fem minuter.
    Psykologen och lögnforskaren Robert Feldman visar i sin nya forskning att de flesta människor ljuger en till två gånger i ett samtal som varar mer än fyra, fem minuter. Ja, han blev själv överraskad när hans forskning avslöjade hur mycket utrymme människors lögner tar i livet.

  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    molly50 skrev 2024-03-25 14:28:23 följande:
    Alla människor har säkert ljugit någon gång.
    Men det är ju en milsvid skillnad på att tvinga sin partner att leva i en livslögn och på att dra en vit lögn.
    Det måste du väl ändå hålla med om.
    Om jag minns rätt så tillhör du dem som påstår dig alltid skulle vilja veta om din partner har svikit något av era löften (?).

    Men kommer du ihåg, kan du ta det till dig, kan du åtminstone försöka acceptera, att alla tycker inte lika som du.
    Jag och några andra har mycket tydligt uttalat att vi INTE vill veta.

    Självfallet har vi då helt olika syn på vad som är en vit lögn och vad du anser vara en livslögn.
    Du som vill veta har sannolikt en helt annan uppfattning om var gränsen går för en acceptabel lögn,
    du har med största sannolikhet en helt annan gräns än vi som inte vill veta.
    Jag tror du kan hålla med om att detta låter troligt och rimligt, mot bakgrund att du och jag har helt olika utgångspunkt och synsätt?

    Ja det håller jag med om det du skriver och jag har ju aldrig hävdat något annat, eller hur?

    Problemet börjar ju på riktigt när en eller annan medlem försöker ljuga, försöker inbilla sig själv och andra, om att den aldrig ljuger...

    Men notera att jag aldrig har uttalat mig specifikt om just det nya begreppet som du väljer att föra fram, nämligen "livslögn".
    Jag vare sig kan eller vill börja diskutera de exakta precisa gränserna för olika typer av lögner.

    T ex hur fastställer du med exakthet vad livslögn är för något, och vad är det exakt som skiljer denna lögn från alla andra begrepp och nivåer gällande alla olika lögner som existerar?
    Om du kan precisera vad "livslögn" innebär som begrepp, är detta grundat på saklighet eller på ditt eget tyckande?
    Tror du att alla människor i hela världen skulle preciserar begreppet livslögn på exakt samma sätt som du?

    Alla ljuger.
    Om vad, och vilka gränser olika människor har,
    vad särskiljer en vit lögn, alltså en godkänd eller accepterad lögn, från en hemsk lögn, som inte är godkänd eller accepterad,
    det klarar då inte jag att fastställa på ett trovärdigt sätt.

    Klarar du eller någon att beskriva gränserna på ett sådant sätt så att de allra flesta kan bli överens om gränsdragningen? Alla människor i hela världen, i Sverige likväl som i världens alla kulturer?
    Nej, självfallet inte.
    Det är ju omöjligt!

    Men sant är att alla ljuger och att alla lever i en lögn.
    Många lever sannolikt i det du vill kalla för en livslögn, jag lever kanske i en livslögn, men de och jag lever på ett utmärkt sätt, utan att känna till lögnen så lever de och jag lyckliga i alla våra dar.

    Men vissa, och kanske du?, vill ta ifrån mig och dessa människor vår lycka.
    Varför då? Det klarar jag inte att begripa.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)

    Återigen upprepas många inlägg där det är uppenbart att flera medlemmar inte vill eller ens har förmåga se saken ur fler än ett perspektiv.

    Och återigen är det helt uppenbart att så snart företeelsen "otrohet" diskuteras så är det flera som drabbas av total kortslutning, tillåter sig själva bli så enögda eller så totalt förblindade att man gör valet att helt och hållet strunta i trådstarten och i ämnet.

    I trådstarten, i förutsättningarna, står att handlingen är helt och hållet okänd för den andra parten.
    Och fakta är att TS inte tänker berätta.
    TS frågar tydligt om någon har varit i motsvarande situation?

    Hur kan så många drabbas av total kortslutning så att man förlorar sig själva så totalt att man väljer att helt och hållet strunta i fakta och i förutsättningarna, att man helt och totalt struntar i den fråga som TS ställde?

    Varför väljer man inte att skriva sina inlägg i de trådar där dessa inlägg faktiskt håller sig till ämnet i stället för att upprepat gå totalt off topic i en tråd som så tydligt handlar om helt andra saker?
    Eller varför väljer man inte att starta en egen tråd där förutsättningarna stämmer med det man vill framföra i sina inlägg?

    Varför väljer man medvetet att strunta i TS och strunta i ämnet? Varför gör man sitt val att bemöta en annan medlem (TS) och dennes fråga på detta taskiga sätt som ju uppenbarligen har förstört tråden?

    TS ber forumet och dess medlemmar om hjälp och råd om någon har varit i motsvarande situation.
    Men här är det ju rad på rad av inlägg som visar att flera medlemmar inte alls vill hjälpa TS med att svara på hennes fråga, och rad på rad av inlägg som är fullkomligt och totalt off topic.

    Varför väljer du, flera, att medvetet pissa på en annan medlem i detta forum när medlemmen befinner sig i en svår situation? Varför gör du, flera, ditt val att pissa på TS vädjan om hjälp att svara på frågan och vädjan till någon att berätta om motsvarande erfarenheter?

  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (FYI) skrev 2024-04-03 23:22:29 följande:
    Stör det dig är det fritt att sluta läsa.
    Ja jag har inga problem erkänna att i det här fallet stör det mig att du och flera uppenbarligen väljer pissa på Familjelivs regler och anvisningar och väljer att pissa på en annan medlem.

    Jag är intresserad av ämnet och av den här tråden, vilket säkert gäller fler än jag. Men ditt råd är att jag ska sluta läsa.

    Medan ditt råd inte är att du själv och alla borde börja respektera FL:s regler och anvisningar.
    Jag finner ditt råd både märkligt och dåligt.

    Men jag förstår då att du till hör dem som anser dig ha rätt att pissa på andra medlemmar och rätt att pissa på FL:s grundtanke.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-04 12:08:34 följande:
    Du beter sig själv som ett jävla as i var och varannan tråd, skriver med dubbla nicknames och anklagar sen andra för att göra det. Och sen sitter du här och förklarar för andra vad de får eller inte får säga som om du skulle vara nån slags andlig guru för otrohets trådar, vilket jäkla skämt.Drömmer

    Hade du haft ett samvete borde du skämmas, men det har du ju tyvärr inte så...
    Lögner och återigen lögner.

    Jag har aldrig anklagat vare sig dig eller någon annan för att använda flera nick.

    Skulle det kunna vara så att du själv använder flera nick och flera olika inlogg  vilket gör att du blandar ihop det mesta?

    Sluta upp med dina pinsamheter och fula påhopp mot mig och andra medlemmar.

    OBS: Försök i stället åtminstone skriva ett enda inlägg som har anknytning till trådstarten och ämnet!!!
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (FYI) skrev 2024-04-04 14:00:14 följande:
    Vill bara påpeka att Ts sista inlägg var den 29/2. Hon verkade då bestämt sig för hur hon skulle tackla sin situation. Det verkar inte som hon ämnar fortsätta uppdatera, inte ens fortsätta diskutera, så man kan knappast påstå att det är hennes tråd längre, utan mer har övergått till en allmän diskussion gällande ämnet ts tog upp, och då brukar diskussioner ofta hamna i sidospår som ändå har med ämnet att göra. Vill du inte vara delaktig i den diskussionen kan du bara avsluta.
    Om det bara gällde repliker till ts kunde tråden dö vid typ #40

    Inser du inte själv att det med största sannolikhet din och andras typ av inlägg, helt off topic, som har gjort att TS slutat medverka i sin egen tråd?

    Alla dessa inlägg som är helt off topic och som i stället syftat till att sparka på en medmänniska som redan ligger, alla dina och andras inlägg som inte alls har hjälpt denna medlemmen med ett enda svar på hennes frågeställningar.

    Hur kan detta vara svårt att förstå?

    Har du ens någon gång från början gjort något enda inlägg som respekterar TS?
    Det finns ju exempel på flera medlemmar som har gjort flera inlägg men som aldrig någon enda gång har respekterat ämnet och medlemmen som startade tråden.

    De allmänna diskussionerna som du snackar om ska självfallet göras i de trådar där detta hör till ämnet, eller så bör du starta en egen tråd för detta, i stället för att kapa en annan medlems tråd. 

    Varför finns det ingen mod som gör något åt att vissa medvetet kapar och förstör en annan medlems tråd?
    Är vissa medlemmar värda mer än andra?

    FYI: 
    Varför gör du ditt eget personliga val att pissa på en annan medlem som ber forumet om hjälp???

  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-04 15:18:14 följande:

    Och det ska komma för den största lögnaren av dem alla som sitter i var och varannan tråd och propagerar för att man ska ljuga för andra.... oh, the irony the irony Drömmer


    Och en ny lögn...

    Vilket ju återigen bara bevisar att forskare och andra har rätt när de säger att alla människor ljuger.
    Du visar det gång på gång i dina uppenbara lögner.

    Jag har ALDRIG propagerat för att man ska ljuga.

    Visa i så fall på sakligt sätt att jag har gjort detta så lovar jag att korrigera mig, för i så fall har jag gjort fel.

    Kan du ge motsvarande löfte? 
    Om någon kan visa att du har ljugit eller har haft fel i något du har skrivit, lovar du då att korrigera dig?
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    molly50 skrev 2024-04-04 18:57:32 följande:
    Du anklagar andra för att gå OT i tråden,samtidigt som du själv svarar på alla dessa kommentarer.
    Är inte du lika OT då?

    För övrigt så håller jag med om att moderatorerna borde gå igenom tråden och rensa alla OT-inlägg,om det nu är det som har skrämt bort TS.
    Jag förstår nog inte riktigt?
    Men menar du att om jag låter bli att svara på ett off topic inlägg så förvandlas det inlägget plötsligt till On topic?

    Jag har inget problem att utan omsvep erkänna att jag varit off topic i mina svar på vissa inlägg.
    Men jag kan utge ett löfte att inte vara off om den som skriver först håller sig on topic, för då blir mitt svar på inlägget självfallet on topic.
    Tror du att du kan få samma löfte från de andra medlemmarna?

    Det är andra som försöker bortförklara och försvara att de på något sätt skulle ha gjort rätt när de har varit OT. Jag avstår från sådana pinsamma bortförklaringar.

    Även du finner anledning skriva här och påpekar att mina svar varit fel (i o m detta väljer du själv gå off topic...) medan du har valt att inte skriva något till andra som varit helt off topic i sina inlägg.
    Jag förstår det så att ditt ensidiga val präglas av att du inte gillar det jag skriver, medan du gillar det de skriver som går helt off topic.
    Och därför tar du ställning och du väljer att ensidigt kritisera just mig.

    Låt oss alla respektera TS, trådstarten och ämnet.
    I så fall lovar jag också att göra det.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-04 19:14:26 följande:
    Nejdå, han är inte sen på anmäla knappen den gossen... han har redan anmält två av mina inlägg. Drömmer
    Du verkar ha väldigt dålig koll på vem eller vilka som anmäler dina och andras inlägg Flört 

    Men jag tackar och jag stödjer anmälningarna som plockar bort dina allra värsta övertramp.


    Sluta upp med dina pinsamheter och fula påhopp mot mig och andra medlemmar.

    Jag har aldrig anklagat vare sig dig eller någon annan för att använda flera nick.

    OBS:
    Försök i stället åtminstone skriva ett enda inlägg som har anknytning till trådstarten och ämnet!!!
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    molly50 skrev 2024-04-05 13:19:51 följande:
    Förklara då vad du menar med det du skrev i inlägg #314.
    Där du citerade en person som svarade mig.
    Om det inte var mig du syftade på så kanske du skulle förtydliga dig.

    "Precis som hon tjatar om att vissa inte svarar på frågor, men de som skriver inlägg hon gillar bryr hon sig inte om de inte svarat på någon fråga"
    Ja, jag får väl be dig om ursäkt då för att jag har svarat på andra medlemmars inlägg och därmed har jag gått off topic.

    Hur var det nu du skrev..?
    "Med det sagt så tänker i alla fall jag försöka hålla mig till ämnet i tråden i fortsättningen"

    Ibland är minnet kort...


  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)

    TS;
    ingenting, inget i livet, kan bli bättre för dig, för din partner, eller för någon i hela världen, av att du berättar.


    Ångra dig. Hantera dina känslor. Låt tiden läka dina sår. Och gå vidare i livet, utan att riskera att rasera kärleken och utan att du skapar en massa svåra känslor för nära och kära bara för att du känner ett behov av att lätta ditt eget dåliga samvete.


    Att berätta är det värsta och mest egoistiska du kan göra.


    Om du på riktigt har känslor som du tycker är för svåra för dig att bära så ta professionell hjälp. En kompetent terapeut kan garanterat hjälpa dig att på enkelt sätt komma över dessa svåra känslor och komma vidare.

  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (Snowihite) skrev 2024-04-05 19:31:22 följande:
     Frågan är väl om man älskar sin partners alla fel och brister eller om det är en villkorad kärlek. Typ  "Jag älskar dig bara om du är mig trogen"
    Jag anser att man älskar en person, men man älskar inte personens handlingar.
    I de allra flesta fall, för de allra flesta människor, är kärleken mer eller mindre villkorad.
    Det är väldigt få människor som har de personliga egenskaper, eller som lyckas utveckla sina personliga egenskaper, så att de kan ge helt villkorslös kärlek.
    Att ha förmåga att skänka villkorslös kärlek är för mig något mycket stort. Jag vet att jag inte den förmågan men jag strävar målmedvetet för att bli bättre på det.
    De finns de som har denna förmåga, men de är väldigt få.

    Man älskar en person.
    Men den personen kan begå handlingar som gör att kärleken försvinner, eller kanske mera korrekt att den begår handlingar som gör att man själv tillåter eller ser till att kärleken till personen försvinner.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)

    För att man älskar en person, för att man älskar helheten, så måste man absolut inte älska alla handlingar som den personen gör och man måste inte älska alla de personliga egenskaper som den personen har.


    Jag tycker det ligger väldigt mycket i det t ex Christer Olsson säger:
    "-Jag älskar dig till 80%"
    Dina övriga 20% accepterar jag för att de 80% är det som betyder mest för mig och dina 80 bästa procent vill jag inte gå miste om.

    Jag tror att de flesta äktenskap och relationer som tar slut, i de flesta fall där kärleken försvinner, så är huvudorsaken ofta att många människor fastnar i och fokuserar mest bara på de 20% som är sämst hos sin partner.


    Om jag fastnar i detta, om jag försätter mig själv och mina tankar i det sämsta, ökar självfallet risken för att jag själv lättare kan ta steget att vara otrogen.
    Dessutom, genom att jag har ett sådant beteende, ökar risken för att jag ?driver? min partner till att vara otrogen.

    Jag slänger in en pinne i brasan?
    Enligt min åsikt och erfarenhet är det oftare kvinnor än män som försätter sig själva i situationen att de mest bara börjar fokusera på sin partners sämsta sidor, alltså att de väljer låta sin partners sämsta 20% prägla relationen och livet vilket ofta leder till att kärleken försvinner och relationen tar slut.
    Exempel på kvinnors generella uttryck liknande ?-Alla män borde skärpa sig? är nog ofta ett uttryck för att den som uttalar något liknande har valt att fokusera mest på de sämsta 20%.
    Ofta är det otrohet som blir den utlösande faktorn till att relationen tar slut, men orsaken bakom otroheten är nog ofta detta fokus på det sämsta hos sin partner.

  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (FYI) skrev 2024-04-10 23:03:59 följande:
    För en som hela tiden påminner andra att hålla sig till tråden??
    Men måste ändå medge att du är något på spåret med din "pinne i brasan".
    Mitt inlägg har ett samband och förklarar varför jag stödjer det TS säger i trådstarten, alltså bl a valet att inte berätta.
    Inlägget håller sig till tråden och direkt till det TS efterfrågar; om någon annan har varit i motsvarande situation.

    F ö är detta inlägget också ett svar på ett eller flera inlägg i tråden som handlar om att älska personen och/eller älska personens handlingar, och på vilket sätt detta kan vara grund till att kärleken försvinner och grund till otrohet, vilket är ett resonemang som har ett samband med TS trådstart.

    Notera att mitt inlägg inte riktar sig till person, annat än till TS.
    De i tråden som är mest off topic brukar rikta sig till person, ofta med någon anklagelse, till en annan medlem i tråden. Vilket då medför svar som i sin tur riktar sig till den medlem som anklagade (ja, jag har också svarat på anklagelser), och då är karusellen med off topic igång.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-12 12:21:28 följande:
    Ja men självklart är det bara du eller de som tycker som du som har något relevant att säga Drömmer 
    Jaha, nu är det dags att damma av typ så igen...

    Det är verkligen inte bara jag eller det jag tycker som är relevant.
    Läs gärna tråden och mina inlägg innan du häver ur dig dina oförskämdheter.
    Jag har svarat på och skrivit många relevanta inlägg om sådant som inte gäller mig och som gäller helt andra saker och uppfattningar än det jag tycker.

    Men du och dina inlägg är inte särskilt relevanta...Foten i munnen
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-12 12:21:28 följande:
    Ja men självklart är det bara du eller de som tycker som du som har något relevant att säga Drömmer 
    Som sagt, gällande de som är mest off topic:

    De i tråden som är mest off topic brukar rikta sig till person, ofta med någon anklagelse, till en annan medlem i tråden.
    Vilket då medför svar som i sin tur riktar sig till den medlem som anklagade (ja, jag har också svarat på anklagelser),
    och då är karusellen med off topic igång

    igen...

Svar på tråden Ångrar min otrohet