• Anonym (Sara)

    Lever kärlekslöst just nu.

    Jag och min man är mitt i småbarnsåren. Vi är ofta trötta, ingen direkt hjälp utifrån och väldigt lite tid för varandra. Min man är introvert så när barnen sover vill han helst bara se en serie med mig (tänka på något annat) eller vara själv med något. Jag kan ofta känna att han känner som han slösar på sin tid ifall vi har en kväll vi umgås och pratar/gosar (händer sällan). Han har också inget intresse för sex. Det här med sex har varit ett problem sen vi fick barn. Han verkar inte bry sig om ifall vi inte har sex medan fysisk närhet är mitt kärleksspråk. Jag blir ledsen av att vi inte är fysiska.

    I övrigt är han bra med barnen mest av tiden och bra med hemmet. Vi är definitivt mer familjen AB nu än ett kärlekspar men jag är fortfarande kär. Vilket jag inte vet om han är. När jag säger det så säger han att han är det men finns inget som visar det. Jag vet inte riktigt hur att gå vidare med känslan men hörde en sak som sa "There is on thing what you feel for a person and one thing how that person makes you feel". Och det slog mig hårt. Vill se mina barn växa upp på heltid och vill ju vara med honom..Men inte kärlekslöst.

  • Svar på tråden Lever kärlekslöst just nu.
  • KimLinnefeldt

    Berätta för honom vad du önskar dig, vad du behöver, vad du längtar efter - och som annars kan göra att du tröttnar på er relation.

  • Anonym (Frihet123)

    Jag satt fast i precis samma rävsax fast som mannen i förhållandet. Min fru fick även struma efter en graviditet vilket påverkade hennes humör. Sexlivet blev icke existerande, och det fanns ingen annan fysisk närhet heller de sista åren. Jag försökte bjuda till och gjorde vad jag kunde men det var helt förgäves. Att ständigt få nobben av sin egen fru. Att ligga och sova i samma säng utan att över huvudtaget nudda vid varandra. 

    Tillslut gav jag upp och gjorde slut. Började dejta. Fick uppleva det där pirret igen och har nu en fantastisk tjej. Vi har mer sex på en vecka än jag hade de sista fem åren i den dysfunktionella relationen. 

    Jag tror att vår relation kanske hade kunnat räddas om vi hade börjat jobba med den i tid, men når man en kritisk punkt  där det går allt för lång tid så är det nog svårt.

    Det här är väl några handgripliga saker att fundera över som vi tyvärr inte gjorde.
    Parterrapi
    Öppna upp förhållandet 
    Kom överrens om ett par kvällar i veckan där ni ska vara tillsammans, som om ni börjar dejta på nytt.

Svar på tråden Lever kärlekslöst just nu.