• Anonym (Borlange)

Blombud

Hej,

upplevs det påträngande eller fel att skicka ett blombud till dejtens arbetsplats med frågan om en andra dejt? Jag var på en dejt för en vecka sedan och var inte mig själv. Vill visa vem jag är och hoppas på att få en chans till då jag kände att vi hade kunnat passa jävligt bra ihop om inte jag hade tappat bort mig själv helt och förstört dejten. 

Jag gillar romantiska gester och göra små saker för att visa uppskattning! Så tänkte det kunde vara ett bra sätt att visa att för mig är det viktigt att hitta den rätta och en betydelsefull relation är viktigt. 

• Svar på tråden Blombud
  • Anonym (?)

Ja, det kan uppfattas som påträngade och risken är stor att du förstör mer än du räddar.

Kanske ett vanligt textmeddelande är bättre

• Postman

Jag hade inte tyckt om att få blombud till min arbetsplats. Skicka gärna blommor men då till bostaden istället. 

• Anonym (?)

Sen hänge det en del på hur du förstörde dejten, blev du för full, satt du tyst och blyg, gjorde du ovälkomna sexuella inviter, skröt och ljög du om något 

• Fiona M

Har dejten berättat var hen bor och jobbar? Om inte är det påträngande, skocka ett vanligt meddelande istället.

• Anonym (Jonte)

Om saker INTE hade blivit förstörda - möjligen ok.
    Att först "förstöra" och sedan dessutom upplevas som påträngade är dock ingen superplan.

• Lynx123

Ja, det skulle kännas lite stalkigt. Om dejten uppgivit sin hemadress så ok att skicka dit men inte till jobbet. Ett fint sms är nog dock ännu bättre i ett så tidigt läge.

• Aliona

Jag skulle inte ha gillat alls om jag fick blommor av en dejt på arbetsplatsen. Jag skiljer på jobb och privatliv och på jobbet vill jag vara och uppfattas som professionell. Detjande och uppvaktning är utanför jobbet. Jag hade upplevt det som väldigt påträngande och oönskat. 

Skicka blommorna hem eller gör en mer privat gest som ett fint textmeddelande. Jag är inte så romantisk av mig men däremot är kommunikation viktigt så jag hade faktiskt uppskattat ett ärligt och välskrivet meddelande mer än blommor i vilket fall som helst. 

• Anonym (Borlange)
    Anonym (?) skrev 2024-03-18 07:53:47 följande:

Sen hänge det en del på hur du förstörde dejten, blev du för full, satt du tyst och blyg, gjorde du ovälkomna sexuella inviter, skröt och ljög du om något 

jag var inte riktigt närvarande och svarade inte så bra på mot frågor. (Hade egentligen inte tid att börja dejta nu då jag har en massa framför mig, men kände ändå att jag kunde göra ett försök men jag var bara inte mig själv helt enkelt eftersom jag var inställd på att jag inte för kära ner mig nu utan måste fokusera på mina saker).
    Dejten höll med om detta (pratat efter dejten för några dagar sedan), dejten kände sig osäker på mig men kunde tänka sig ses en gång till

• Anonym (Borlange)
    Fiona M skrev 2024-03-18 08:04:19 följande:

Har dejten berättat var hen bor och jobbar? Om inte är det påträngande, skocka ett vanligt meddelande istället.

inte direkt så men jobbar i en butik och det finns bara en sådan butik i denna staden så är ju inte svårt att lista ut.
  • Anonym (Fia)

Jag hade verkligen inte velat få blommor skickade till mitt jobb! Jag vill bestämma själv vad folk på jobbet vet om mitt privatliv. 

Svar på tråden Blombud