• Anonym (Borlange)

Blombud

Hej,

upplevs det påträngande eller fel att skicka ett blombud till dejtens arbetsplats med frågan om en andra dejt? Jag var på en dejt för en vecka sedan och var inte mig själv. Vill visa vem jag är och hoppas på att få en chans till då jag kände att vi hade kunnat passa jävligt bra ihop om inte jag hade tappat bort mig själv helt och förstört dejten. 

Jag gillar romantiska gester och göra små saker för att visa uppskattning! Så tänkte det kunde vara ett bra sätt att visa att för mig är det viktigt att hitta den rätta och en betydelsefull relation är viktigt. 

• Svar på tråden Blombud
  • Anonym (?)
    Anonym (Borlange) skrev 2024-03-18 08:29:45 följande:

jag var inte riktigt närvarande och svarade inte så bra på mot frågor. (Hade egentligen inte tid att börja dejta nu då jag har en massa framför mig, men kände ändå att jag kunde göra ett försök men jag var bara inte mig själv helt enkelt eftersom jag var inställd på att jag inte för kära ner mig nu utan måste fokusera på mina saker).
    Dejten höll med om detta (pratat efter dejten för några dagar sedan), dejten kände sig osäker på mig men kunde tänka sig ses en gång till

Du sumpade dejten för att du inte ville kära ner dig och inte har tid med dejtande och nu vill du ha en andra chans för att dejta??????

Nej, skicka inte blommor till hennes jobb. 
  • Anonym (Patricia)

Skicka blommor är bästa sättet att INTE få en chans till..

Nej. Bara nej. Obehagligt. 

• OlgaElvira
    Anonym (Borlange) skrev 2024-03-18 07:49:00 följande:
    Blombud

Hej,

upplevs det påträngande eller fel att skicka ett blombud till dejtens arbetsplats med frågan om en andra dejt? Jag var på en dejt för en vecka sedan och var inte mig själv. Vill visa vem jag är och hoppas på att få en chans till då jag kände att vi hade kunnat passa jävligt bra ihop om inte jag hade tappat bort mig själv helt och förstört dejten. 

Jag gillar romantiska gester och göra små saker för att visa uppskattning! Så tänkte det kunde vara ett bra sätt att visa att för mig är det viktigt att hitta den rätta och en betydelsefull relation är viktigt. 

Nej, nej, inte till arbetsplatsen. Du vet inte kulturen på arbetsplatsen. Du kan göra det väldigt obekvämt för din dejt. 

Om du vill skicka blommor, gör det till hennes bostad. Ta inte i för, mycket med en stor bukett eller ett fång rosor. - Less is more - i det här läget. En liten elegant bukett som visar klass och stil. 

Lycka till😁

• Anonym (Alexandra)

Hade absolut inte sett nåt romantiskt med att en person jag gått på EN dejt med skickade blommor till mitt jobb. Speciellt om dejten inte ens var särskilt bra. Det blir ju bara stelt.

• Fontana

Det där är väl något man ser i amerikanska filmer: Killen skickar blommor till dejtens arbetsplats och dejten blir väldigt glad och alla hennes arbetskamrater blir avundsjuka.

I verklighetens Sverige säger jag som alla andra: Nej, skicka inga blommor till arbetsplatsen. Försök få till en normal andra dejt istället.

• Anonym (Kvinna ...)

Jag hade sett det som helt rubbat. Hade blockat personen, blivit lite rädd och mått rätt dåligt med obegagskänslor. Verkligen ingen bra idé.  Blommor till jobbet blir jag glad av när det är från stadig pojkvän på min födelsedag, vår årsdag eller liknande. 

Låter som det är ganska kört oavsett, men lycka till. Inget blombud bara.

• weezer
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-03-18 13:03:50 följande:

Jag hade sett det som helt rubbat. Hade blockat personen, blivit lite rädd och mått rätt dåligt med obegagskänslor. Verkligen ingen bra idé.  Blommor till jobbet blir jag glad av när det är från stadig pojkvän på min födelsedag, vår årsdag eller liknande. 

Låter som det är ganska kört oavsett, men lycka till. Inget blombud bara.

Håller med att undvika att skicka blommor. Som ovanståend. 

Men kört behöver det nog inte vara?
    Nämnde personen att ni kunde ses en gång till så borde det gå att få till en träff till och helt enkelt se hur det går. 
    tror du inte det? 

• Anonym (M)
    Anonym (Borlange) skrev 2024-03-18 07:49:00 följande:
    Blombud

Hej,

Vad är syftet? Ni har redan pratat om en andra dejt, så varför fråga en gång till? Och varför inte fråga muntligt? 

Kan bli väldigt obekvämt för tjejen och att då göra det offentligt inför andra är inte en bra idé. Sedan förstår jag inte, har du nu helt plötsligt fått tid att att dejta? 

• Anonym (snäll)

Hade jag fått ett blombud under dom förutsättningarna hade det blivit tack och hej. Inte min grej. 

• Anonym (XXX)

Detta är ju omöjligt att svara på - det beror på hur HON är, vad HON tycker om sådana gester. Och inte minst på vad hon tycker om dig... Det kan gå åt båda hållen. Men jag skulle nog ändå avstå om jag var du. Skicka blomkvasten nästa alla hjärtans dag, om ni är tillsammans då!

• Anonym (......)

Hade jag fått blommor efter 1a dejten hade jag lagt benen på ryggen och dragit, speciellt om du upplevde att dejten inte gick bra. Ett sms passar bättre.

Svar på tråden Blombud