• Anonym (Upp)

    Varför är vissa tjejer så falska?

    För det första, det är inte säkert att hon flörtar bara för att du tror det. För det andra, om hon flörtar men svalnar av så kanske det beror på att du har börjat dra upp tekniska riktlinjer för ert kommande förhållande. Sånt är avtändande. Tror faktiskt ingen egentligen flörtar bara för att. En flört har alltid något bakomliggande intresse från början, sen är det upp till mottagaren att förvalta det. Ibland leder det till att flörten upphör.

    Ungefär som att få fyr på en brasa.

  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 18:57:27 följande:
    Tänk dig en flört som pågår i mer än ett år. Hur tror du det känns att aldrig bli bekräftad som kille i den situationen?
    Jag tycker det är oroväckande att du har en offermentalitet. Det är aldrig en framgångsfaktor, neverever. Försök arbeta bort tyck-synd-om-mig grejen du kör med här. Tjejer snappar upp sånt. Det uppfattas som en gigantisk röd flagga.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 20:05:19 följande:
    Är det alltid killens fel? Han gör ett minsta fel och saboterar allt. Fast hon stannar kvar som vän.

    En kontrollerande person som vill diktera ett framtida förhållande hade nog aldrig stått ut med sån tjej.
    Tror killar uppfattar tjejer som mer flörtande än vad de själva uppfattar sig som generellt. Handlar om att tjejer lär sig att vara trevliga från barnsben.

    sen så har det nog ingen betydelse oavsett kön vad gäller riktiga flörtar. Tjejer kan kväva flörtar likväl som killar kan.

    Hon stannar antagligen kvar som vän för att inte såra honom men kommer att hålla kontakten på ett minimumnivå. Det beror på att tjejen gissningsvis är rädd för att göra killen upprörd, en slags självbevarelsedrift, så att han inte blir mer farlig för henne. Gissar att det han förmedlade nog var en slags kontrollerande vibb, vilket också uppfattas som farligt att inleda ett förhållande med. 
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 20:09:09 följande:
    Tro mig. Jag försöker dölja det så mycket som jag kan. Nu behövde jag inte göra det.
    Varför tar du inte itu med det här? Offermentalitet går aldrig att dölja. Du behöver förändras från grunden. Du förutsätter att tjejer leker med killars självkänsla.

    dina åsikter tyder på en personlighet som tjejer undviker. För att såna är potentiellt farliga för henne såklart.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 20:27:17 följande:
    De tjejer som jag menar håller inte kontakten på en miniminivå. Det är de som är drivande i relationen och tar initiativ till kontakt.
    Du pratar initialt, tjejer tar kontakt för att flörta och se om något finns där. Visar det sig vara någon med oattraktiva egenskaper så utkristalliseras konversationen till något artigt så småningom. För att sen fasas ut (så att han inte blir arg) tjejer gör så mot killar som kanske skrämmer dom på något sätt. Kan vara någon med en offermentalitet, kan vara någon som tycker att män är offer för kvinnor på olika sätt. Är antagligen inte medvetet från killens håll.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 20:42:44 följande:
    De undviker mig inte, det är det som är poängen. Jag hade inte varit sårbar om jag inte hade investerat mina känslor i en annan person.

    Även gifta personer kan få offermentalitet när deras make/maka slutar bekräfta dem. Alla personer behöver kärlek.
    Tjejer flörtar med dig och du släcker glöden i flörten. Så enkelt är det.

    Ditt sista stycke berättar även här om hur stark din offermentalitet är. Om jag ska dekonstruera det du berättar är hur du förväntar dig få saker för att du behöver det. En tjej förväntas vara givaren i en sån konstellation. Ansvaret för relationen läggs på den potentiella tjejen. Du kan bara inte dölja sånt här för flörter. Du måste förändras från grunden, finns inga genvägar. Bara det du skriver om tjejer och förhållanden hittills uppfattar antagligen tjejer som hotfullt och skrämmande.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-21 21:21:52 följande:
    Vad ska jag göra för att förändras från grunden? När personer är trevliga mot mig är jag trevlig tillbaka och sen blir det som det blir.

    Vad hade du gjort annorlunda i den situationen?

    Jag skulle kunna pinpointa var i konversation det går snett, men ska man snacka från generella termer hur du förändras från grunden så är en genväg att skaffa kvinnliga vänner. Utan romantiskt intresse överhuvudtaget, lära känna dom på samma sätt som du skulle lära känna andra män. skulle säkert ge dig en större förståelse för deras egna utmaningar. 


    Sen behöver du ta itu med din offermentalitet, du får säkert en del gratis om du lyckas skaffa kvinnliga vänner, men grovarbetet är att fokusera på annat än hur synd det är om dig. Fokusera på saker du uppskattar (din kvinnliga vän exempelvis) 

  • Anonym (Upp)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-21 23:29:32 följande:
    Män och kvinnor kommunicerar ofta om olika saker. Män kommunicerar främst kring händelser och aktiviteter. Kvinnor kommuncerar mycket mer kring känslor och personer. Så att lära känna kvinnor på samma sätt som man lär känna man fungerar inte lika bra. 
    Jag håller inte med. Ts är väldigt känslosam exempelvis. Ts borde försöka undvika att vara känslosam oavsett om han vill ha manliga eller kvinnliga vänner. (Då avser jag offermentaliteten)

    Det är fullt möjligt att skaffa kvinnliga vänner genom att prata kring händelser och aktiviteter.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-22 00:17:48 följande:
    Jag menar att män inte kommunicerar med varandra om känslor i samma utsträckning. Män kan prata om känslor men gör det mer ofta med kvinnor.

    Ska man prata om händelser och aktiviteter med kvinnor så ska det ju helst finnas någon form av gemensamt intresse. Det går väl att hitta men är vanligare att man gör det med andra män. 
    Ja, det är klart att man ska hitta en kvinnlig vän som man klickar med, (även om man ska vara öppen för att bredda sina intressen) Har ts tänkt skaffa en partner i framtiden så är det honom till gagn att inte betrakta kvinnor som främmande livsformer eller någon slags motsatsord till man.

    exempel på aktiviteter som antagligen intresserar både kvinnor och män kan vara klättring, geocaching, eller fjällvandring, kajak, kanske matlagning för pizzanördar osv osv.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (Upp) skrev 2024-03-22 00:37:45 följande:
    Ja, det är klart att man ska hitta en kvinnlig vän som man klickar med, (även om man ska vara öppen för att bredda sina intressen) Har ts tänkt skaffa en partner i framtiden så är det honom till gagn att inte betrakta kvinnor som främmande livsformer eller någon slags motsatsord till man.

    exempel på aktiviteter som antagligen intresserar både kvinnor och män kan vara klättring, geocaching, eller fjällvandring, kajak, kanske matlagning för pizzanördar osv osv.
    Betraktar någon kvinnor som en isolerad grupp så är det lätt att påföra den gruppen specifika egenskaper (som ts gör) för att sen ställa sig på andra sidan vågskålen och då betrakta sig som ett offer som har blivit utsatt för (motpolen) kvinnor.

    Lär sig någon tänka på det sättet så bleknar chanserna till romantik.

    Därför är det fördelaktigt för ts att skaffa en kvinnlig vän. Lära sig se nyanserna. 
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-22 20:12:19 följande:
    Du svarade inte på vad jag gjorde för fel/ eller vad du skulle ha gjort annorlunda.

    Har du kvinnliga vänner som du hittar på saker på fritiden med utan att det är genom din partner och hennes vänner? Det har jag aldrig sett i verkligheten med män och kvinnor. Alla jag känner har vänner av samma kön och sen (ev) en partner.
    Varför tror du jag vet det?
    Du ville ha något mer än hon. Har hon inlett ett flörtande så betyder det att hon antagligen var intresserad eller så har du missförstått situationen. Är hon intresserad så har du gjort något som kvävt det. Skulle säkert kunna pinpointa var det hände om jag följt konversationen. En sak som är säker är att människor med offermentalitet kan aldrig någonsin dölja det. Skulle gissa att det är det som sipprar igenom.

    För somliga så är vänner av motsatt kön viktigare än andra. Tror det skulle gynna dig för att inte betrakta kvinnor enbart som potentiella ragg eller en homogen grupp. Kan du fixa det synsättet utan kvinnor som vänner så go ahead.

    (Den här tråden handlar inte om mig för övrigt)
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-22 21:54:24 följande:
    Varför är ingen offermentalitet så viktigt för kyssar och sex? Det är ju inget problem annars för mig.
    Det är helt obegripligt varför hon inte föll för dig då.

    Drömmer
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 20:25:11 följande:
    Varför svarar du inte på frågor? Du klistrade "offermentaliteten" på mig och borde kunna utveckla vad du menar.
    Du fattar väl själv att du har en offermentalitet? Du kallar dig själv för patetisk och tycker synd om män som är offer för dumma kvinnor i vareviga inlägg?

    Jag svarar gärna på frågor. Inte om saker som handlar om mig själv. Då väljer jag att starta en egen tråd i så fall. Verkar som du försöker hitta vägar ut från din egen tråd då prata om andra människor i olika sammanhang är ett sätt att flytta fokus från dig själv. Du kan ju fundera över om du startade en tråd för att lösa ditt problem eller bara för att kasta galla över kvinnor? (Det är ju inte kvinnors fel att de inte är tillräckligt intresserade av dig)
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 20:50:15 följande:
    Tänk på alla personer som har förhållanden och så tänker du att deras förhållanden aldrig hade hänt. För att den de träffade bara ville vara vän med dem. Hur tror du att de hade påverkat deras självkänsla?

    Avtändande? Jag har aldrig krävt att få något av en annan person. Vill bara berätta hur det blir när tjejer gör killar till "vänner":
    Vad ska tjejerna göra då? Ha sympatisex? Hur tror du det påverkar ens självkänsla?
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 21:29:49 följande:
    Ja, men jag visar den inte utåt. Men säg att det märks fast jag döljer det. Varför är det inte ett hinder för vänskap?
    Det är ett hinder för vänskap också.
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 21:31:13 följande:
    Vad sägs om att inte ha relationer/"vänskap" med killar som de inte är attraherade av? Det gör att ingen blir sårad.

    Varför inte sluta betrakta alla kvinnor utifrån ett potentiellt partnerperspektiv i stället. Då kanske du uppskattar kvinnor som vänner. 


    Du motsäger dig själv här. De är tydligen inte attraherade och då borde det inte finnas något hinder för en vänskapsrelation.

  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 21:36:00 följande:
    Det är det som får mig att tro att den inte märks utåt.
    Somliga kvinnor kan dra vänner-kortet för att de inte vill agitera en man som vill ha dom. (För att sen fasa ut honom försiktigt) självbevarelsedrift helt enkelt. Mannen kan bli farlig för dom om han blir avvisad.

    Dvs de vill inte vara vänner egentligen. 
  • Anonym (Upp)
    Anonym (plågad) skrev 2024-03-23 21:50:49 följande:
    Ja, men så var det inte i mitt fall. Hon ville vara vän med mig under en lång period.
    Känner du dig verkligen lurad då? Normalt uppskattar man vänner. Klarar du inte av att vara vän med henne för att du vill ha henne som partner så är det väl bara att sluta träffas.
  • Anonym (Upp)
    molly50 skrev 2024-04-02 20:14:25 följande:
    Ja,men då får du väl sätta stopp för det.
    Be henne sluta vara flirtig om hon inte har några andra intentioner än att vara din vän.
    Borde vara det självklara i stället för att anklaga kvinnor för att vara falska på familjeliv. 

    Man kan fundera över orsaken till att ts valde att gå den vägen.
Svar på tråden Varför är vissa tjejer så falska?