Inlägg från: Kermit1561 |Visa alla inlägg
  • Kermit1561

    Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

    Peterheter skrev 2024-03-22 08:25:18 följande:
    Det är ingen foliehatt. Kvinnorna följde Covid-råden mycket mer än män. Män tänker mer självständigt, medan kvinnor är mycket mer påverkade av grupptryck.

    Detta kan man också se rent vardagligt. Kvinnor sitter och kacklar och godkänner varandras partier, pojkvänner osv, medan män fattar sina beslut självständigt.
    Det är möjligt, men så lever män kortare också. Att följa beprövad vetenskap t.ex vad gäller Covid, är oftast bättre än att tänka själv, likaså är det en fördel i längden att diskutera med andra. Fler män är ensamma, fler män hamnar på botten av samhället än vad kvinnor gör. Så att kvinnor "kacklar" verkar ju gynna dem...  
  • Kermit1561
    Anonym (Omg) skrev 2024-03-23 00:18:12 följande:
    Men så bra PETER då kanske du och dina små mansvänner kan snacka ihop er lite angående det jag ska berätta nu (och som flera nämt i tråden):

    Alla kvinnor i min bekantskapskrets - och då menar jag ALLA (vi snackar ca 20 st) - har behövt driva på sina män att börja försöka få barn. Inklusive mig själv och min man! Jag vill även ha fler än de två vi har - HAN VILL INTE för han tycker att det RÄCKER. Flera av mina väninnor/ytligt bekanta har samma "problem".

    Vad vill männen? Jo, de vill ha FRITID! Vad är då fritid? Dator/tv spel :)

    Dagen män är som pojkar i många avseenden.

    Så fixa den skiten du, så ska du se att det löser sig och fler barn kommer bli till!

    Männen pallar helt enkelt inte ansvaret som kommer med barn! De prioriterar inte familjelivet och allt som kommer med det! Just därför AVSKYR jag rubriker och artiklar som dessa, för man skjuter än en gång problemet på KVINNOR när det egentligen handlar om att männen brister i egenskaper kvinnor söker - basala sådana som att vilja skaffa barn!

    Så dumt!
    Tyvärr stämmer ju inte din och dina vänners erfarenheter med vad forskningen säger, det är fler män än kvinnor som är ofrivilligt barnlösa och orsaken är att kvinnor väljer män efter inkomst, så om du och dina vänninor vill ha fler barn får ni byta till fattigare män. Men jag förstår att det är lättare att skylla på män än att acceptera att det är kvinnor som prioriterar pengar framför barn. 

    arbetet.se/2019/05/28/fattiga-man-har-farre-barn-an-vad-de-sjalva-onskat/
  • Kermit1561
    Tow2Mater skrev 2024-03-23 13:13:45 följande:

    Ofta är det ju männen som får dra ett stort ekonomiskt huvudansvar for forsorjningen, inte konstigt de inte vill ha en massa barn som de inser de inte har råd med.

    Låginkomstfamiljer verkar dock bara få mer och mer pengar, nu ska de som har bostadsbidrag fortsätta få ännu mera extra bidrag automatiskt, runt 2000 kr, såg jag.


    Ja, det är riktigt, eftersom mannen bara förväntas vara en kassako så är det inte konstigt att de avstår. Statistiken visar att män jobbar mer yrkesmässigt när de får barn medans kvinnor jobbar mindre och det handlar naturligtvis om att det är männen som skall stå för de extra kostnaderna som barn ger. 
  • Kermit1561
    Anonym (I) skrev 2024-03-23 13:19:38 följande:
    Vill fattiga män ha barn får de steppa upp. Varför ska kvinnorna välja fattiga män istället för att de steppar upp?
    Om kvinnor vill ha fler barn är det naturligtvis de som skall steppa upp. Varför skulle rika män välja att skaffa fler barn med kvinnor som inte steppar upp?  
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2024-03-23 13:29:42 följande:
    Nu är det ju en tjurig liten kille som anser att kvinnorna SKA föda fler barn...

    Så det är patetiskt och kontraproduktivt av dig att komma med detta inlägg.
    Nej, det inlägg jag svarar på hävdar ju att det är män som inte vill ha fler barn medans kvinnorna vill i hennes omgivning (och i tråden). I stället för att komma med personangrepp kanske du skulle jobba på din läsförståelse. 
  • Kermit1561
    Anonym (e ni goa eller?) skrev 2024-03-23 13:33:11 följande:
    Det kan väl också handla om att någon måste gå ner i tid för att barnen ska må bra och allt ska hinnas med i hemmet.

    Är det någon som hindrar mannen att jobba 90% och att kvinnan gör detsamma efter föräldraledigheten? Har ni så hög lön som ni säger borde det väl vara en baggis att lägga undan så ni klarar mellanskillnaden i ett halvår, annars har man förmodligen inte råd med att skaffa barn heller egentligen.

    Sen är det klart en del kvinnor som gärna slipper jobbet ett tag, det är säkert sant men jag är inte alls så och inte de flesta jag känner heller.

    Vidare undrar man hur mannen ska få ihop det om han kräver att kvinnan ska vara 10-15 år yngre men ändå ha lika hög lön som han själv. Det funkar ju inte ens om de har samma högavlönade jobb? Drömmer

    (Om vi nu ska snacka om vem som har realistiska krav- eller inte?)
    Det är inget som hindrar att kvinnor jobbar mer så att mannen kan vara hemma mer med barnet. Om de kvinnor i tråden som klagar över att deras män inte vill ha fler barn gjorde det kanske de skulle få de barn de vill ha. 
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2024-03-23 13:34:45 följande:
    Ja och?

    Det står ju i artikeln att fattiga män har färre barn än de önskar.

    Så om nu de vill ha fler barn så ligger det på deras ansvar att göra sig så attraktiva som möjligt för att ses som lämpliga kandidater före att få sin önskan igenom.

    Men i stället så anser DU att kvinna (ensamt) skall ha "ansvaret" och välja fattigare män i stället. Det lyser så tydligt igenom på ditt svar att du anser att män skall slippa ta ansvaret för sin del.
    Läs inlägget jag svarar på och återkom när du förstår sammanhanget. 
  • Kermit1561
    Anonym (I) skrev 2024-03-23 13:38:46 följande:
    Vad patetisk du är. Det var du som klagade över fattiga mäns svårigheter att få barn. Och i din värld är det synd om dem och de har rätt till barn. Det är inte kvinnans uppgift att skaffa barn. Sug på den du.
    Nej, jag rättade OMG som hävdade att det är män som inte vill ha fler barn. OMG och hennes vänninor vill ha fler barn men deras män vill inte, då får de steppa upp eller byta män.   
  • Kermit1561
    Anonym (e ni goa eller?) skrev 2024-03-23 13:53:18 följande:
    Har man hittat en välfungerande man inser man att man har vunnit på lotto och byter inte.
    Du menar en rik man. 
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2024-03-23 13:58:21 följande:

    Du svarar att fattiga män vill ha fler barn. Då är det väl deras ansvar att fixa det. I inlägg 174 skrivet du att fler män är ofrivilligt barnlösa. Och då tycker du att kvinnor ska välja fattiga män. 


     


    Ja, jag rättade OMG som påstod att kvinnor är de som vill ha fler barn. Det stämmer inte. 
    Vad sägs om att läsa alla inlägg så du förstår vad jag svarar på i stället för att rycka saker ur sitt sammanhang? 
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749